Loading...
dk

Indbrud uden aktivering af tyverialarm. | Tesla Forum

skh
skh Aug 31 '19

Her i nat har jeg været udsat for et indbrud i min Tesla i københavn. Ingen synlige spor på bilen. Alt gennemrodet i bilen. Stjålet kontanter, dyre solbriller m.m. Det mærkelige er at begge nøgler befandt sig i min lejlighed. 300 meter fra hvor bilen var parkeret. Tyverialarmen har ikke været aktiveret. Tyder i mine øjne på at der er nogle der har en eletronisk nøgle eller ligende. Nogle der har oplevet noget ligende?

MOS
MOS Aug 31 '19

Det lyder rigtig ubehageligt! Jeg ville nok straks kontakte Tesla for at høre, om de har en forklaring og hvad de anbefaler dig at gøre præventivt. Hvis tyven har en elektronisk nøgle, så kan de jo i værste fald stjæle bilen og køre af sted med den. Umiddelbart ville jeg nok straks ændre passwordet til Tesla kontoen og aktivere Pin to Drive.

skh
skh Aug 31 '19

Du har nok ret. Lyder temmeligt mystisk. Har været udsat for at min alarm er gået i gang af sig selv flere gange. Når den så endelig skal bruges så virker den ikke. 

skh
skh Aug 31 '19

Jamen troede ikke det var muligt. Jeg har aldrig hørt om det før med tesla

. Kontakter lige tesla på mandag for at høre om der er fortilfælde. 

Tyverialarm virker. Jeg har lige afprøvet. Så de må have haft noget elektronisk til at åbne med.

fmm1000
fmm1000 Sep 1 '19
Der har været en stribe af Tesla-tyverier i Sverige den seneste måned. Nu er banden åbenbart kommet til Danmark.
griffel
griffel Sep 1 '19

Hvis de har en form for elektronisk nøgle,så vil deaktivering af "Passive Entry" vel ikke forhindre at de kan komme ind, eller hvad?

Hvis man deaktiverer "Passive Entry", så skal man jo trykke på FOB'en for at låse bilen op. Kan man simulere det med de der repeatere, de måske har?

/Jakob :-)

Nikolaj
Nikolaj Sep 1 '19

Prøv først at høre Tesla i morgen mandag, om de kan tjekke bilens log for, hvorvidt den er blevet låst op i forbindelse med tyveriet. 

Jeg havde selv indbrud i Teslaen for knap 4 år siden, hvor det viste sig, at jeg selv havde låst bilen op flere timer i forvejen. Jeg havde nemlig låst den op to gange, hvorefter den gik i garage-mode, og derved stod ulåst!

Mht. Passive Entry, såfremt det før har været slået til på bilen, så har det været muligt at klone FOB'en. Hvis det er sket, så vil Tesla dels jf. ovenstående fortælle, at bilen blev låst op i forbindelse med tyveriet, og du kan så dernæst formentlig få omkodet nøglen, og i øvrigt aldrig mere benytte Passive Entry. 

Jeg var selv i vinters ude for, at en person på en knallert kørte ind på min grund, og forsøgte at få adgang til bilen via en device. Han beholdte klogt nok hjelmen på de 5 min., det varede (så han ikke kunne identificeres på optagelser fra mit dash cam), også selv om det så krævede en lygte for overhovedet at kunne se sin device. Jeg havde dog ikke passive entry slået til, så kan måtte højst sandsynligt køre videre med uforrettet sag. 

Det udstyr han brugte koster dog fra 600 USD, så han har med alt sandsynlig kørt rundt til en masse Teslaer, og sikkert haft heldet med sig ved et par stykker efter som ikke alle har slået keyless entry fra. Så måske er der en del Tesla nøgler i omløb i dag.

Forummets indlæg er redigeret af Nikolaj Sep 1 '19
burns
burns Sep 11 '19
Tyven kan også have brugt en simpel repeater. Kræver blot han ca hved hvor nøglen er. Han forstærker signaler og øger dermed afstanden nøglen virker fra. Det er relativ billig teknologi.