Loading...
dk

Porsche Taycan eller Tesla Model S | Tesla Forum

PeterE
PeterE Sep 4 '19

Lige nu bliver Taycan præsenteret live: 

https://youtu.be/NFIefz3xkrUhttps://youtu.be/NFIefz3xkrU

MikaelH
MikaelH Sep 4 '19

De gjorde et stort nummer ud af at sammenligne med alt hvad Tesla er god til og alt hvad Tesla har problemer med, men stadig gøre opmærksom på de ikke har kigget mod andre.

Det skal helt sikkert nok være en god elbil, og det er også vigtigt at der kommer mere sporty modeller på markedet, så der er en elbil til alle kundesegmenter. Fedt at Porsche er igang, selvom de er liiidt for smarte i deres PR afdeling.  

PeterE
PeterE Sep 4 '19

Enig, den fik fuld gas på kvalitet, ladehastighed og den slags...men ja, det er en lækker bil, og de skal nok kunne ryste deres ICE-only ry af sig.

lauz
lauz Sep 4 '19
Pris mellem $150.000 - $185.000 i USA

Av av av... nogen der tør byde på hvad det ender med i danske priser?
PeterE
PeterE Sep 4 '19
Et gæt er vel ca 1 mio plus ca 20% i afgift, så 1,2-1,3 mio dkk
lauz
lauz Sep 4 '19
152.136 euro for den billigste i Tyskland. Så skal vi vel smide yderligere 6% på i moms?

161.264 euro x 7,46 kr = 1.203.029 kr

Så mangler vi bare afgiften.

2020 er satsen (måske) 40%, med et bundfradrag på 77.500

Så 403.000 i afgift (2020), så lander vi på 1,6

Kan man nå det i 2019? Så lander vi på 1.400.000. (Før ekstraudstyr).

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 4 '19

Nope

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 4 '19

Eller er Ionity ladenetværket forresten ikke delvist VW ejet...?

jth
jth Sep 4 '19

US priser:

Tesla S Performance: 100k USD

Taycan Turbo: 150k USD (uden ekstraudstyr, TACC er eksempelvis ekstraudstyr...) 

Det er vel først når Porsche kommer med en normal udgave: Taycan eller Taycan S, at den kommer ned i samme prisleje som Tesla. Porsche kommer snarere til at æde af deres 911 og Panamera salg. 

 

 

 

PeterE
PeterE Sep 4 '19
Der røg den drøm, de danske priser kommer her...






PeterE
PeterE Sep 4 '19
Og på toppen kommer så bagkamera, fartpilot, panoramatag etc etc 
PerPower
PerPower Sep 4 '19
Listen med ekstraudstyr er en joke. Man skal betale for alt som er standard i en Tesla. Ex glastag, komfort adgang, adaptiv fartpilot, bak kamera, osv osv. Selv det at få 3 siddepladser på bagsæderne koster ekstra, at kunne anvende den høje lade hastighed, auto åbning af ladeport... en Taycan Turbo (pt billigste model) med blot lidt udstyr løber op i 1,9 mio kr.
PeterE
PeterE Sep 4 '19
Ja, det er helt vildt faktisk - gad vide om de danske afgifter faktisk er regnet forkert. Ift de norske priser giver det nul mening. Jeg har lige droppet min reservation og må satse på at Tesla overlever og at der kommer en ny S :)
PerPower
PerPower Sep 5 '19
Ja tror at Porsche bevidst ikke har ville sætte prisen for Taycan for lavt ift at kannibalisere Panamera. Hvis man tager den Norske pris for Taycan Turbo, ganger med kursen for at få DKK og ligger moms på, så giver det 1.242.000 kr. Hvis man så ganger det med 1,3 (20% af 150% afgift) så giver det 1,6 mio kr. Og det er altså UDEN alle fradrag elbiler får.
PerPower
PerPower Sep 5 '19
Er nu også ekstrem tilfreds med min nye Raven Model S - den kører som en drøm! Og til halvpris af en Taycan Turbo er der plads til yderligere 2 stk. M3P’er for at ramme Taycan’s pris :-)
jramskov
jramskov Sep 5 '19

Hold da op de er gode til at lave ekstraudstyr - de gør endnu bedre end barnevognsproducenterne :D

 

Eksempel: SportDesign sidespejle, øvre dele i carbon - 18.835,00 kr.

 

voersaa
voersaa Sep 5 '19

Taycan ser super fed ud og hvis det var omtrent samme pris ville jeg vælge den over S men nu ser det ud til at blive en kæmpe forskel i pris. Man betaler rigtig meget for Porsche brandet og lidt træls at den ikke har et godt netværk af ladere. CEO'en på mit arbejde er skrevet op til en så jeg håber at få den at se til vinter/foråret.

MikaelH
MikaelH Sep 5 '19

Mon ikke de har baseret priserne på 60% afgift som det stiger til næste år? Der bliver vel ikke leveret nogen biler til Danmark i 2019?

jramskov
jramskov Sep 5 '19
Citat fra voersaa

Man betaler rigtig meget for Porsche brandet og lidt træls at den ikke har et godt netværk af ladere. 

Jeg synes faktisk Ionity spreder sig ud med ganske god hastighed. 

Sider: 1 2 3 »