Loading...
dk

Erfaring med sæder/nakkestøtte for høje personer | Tesla Forum

Henrik1968
Henrik1968 Sep 7

Jeg har en god nabo der overvejer at købe en Tesla S. Han er 2.02 meter høj, og efter at have prøvet min bil (P85, 2013) er han bekymret over, at nakkestøtten virker for lav.

Er der nogen der ved, om Tesla i forbindelse med opgradering af sæderne også forbedrede nakkestøtte for høje personer?

Er der evt en Tesla ejer i Charlottenlund med en nyere model der vil lade min nabo prøve at sidde i bilen for at teste om det er blevet bedre i de nye versioner?

En prøvekørsel hos Tesla har åbenbart lange udsigter...

VH Henrik

Forummets indlæg er redigeret af Henrik1968 Sep 7
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 7

Sæderne ændrede sig jo i 2014  som du selv skriver, men om de er bedre til høje personer ved jeg ikke. Dog er nakkestøtterne generelt lidt større i de nyere modeller 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Sep 7
PeterE
PeterE Sep 7
Citat fra Henrik1968

Jeg har en god nabo der overvejer at købe en Tesla S. Han er 2.02 meter høj, og efter at have prøvet min bil (P85, 2013) er han bekymret over, at nakkestøtten virker for lav.

Er der nogen der ved, om Tesla i forbindelse med opgradering af sæderne også forbedrede nakkestøtte for høje personer?

Er der evt en Tesla ejer i Charlottenlund med en nyere model der vil lade min nabo prøve at sidde i bilen for at teste om det er blevet bedre i de nye versioner?

En prøvekørsel hos Tesla har åbenbart lange udsigter...

VH Henrik

Hvorfor har det lange udsigter hos Tesla, de har endda en brugt holdende? Og jeg har altså fået prøveture alle de gange jeg har henvendt mig til deres sælgere og spurgt. Lad nu være med at gære alting værre end det er :)
Henrik1968
Henrik1968 Sep 7
Citat fra PeterE

Hvorfor har det lange udsigter hos Tesla, de har endda en brugt holdende? Og jeg har altså fået prøveture alle de gange jeg har henvendt mig til deres sælgere og spurgt. Lad nu være med at gære alting værre end det er :)

Hej Peter,

Det er nu den besked de har fået fra Tesla (de har kun mulighed for at prøvekøre i weekenden)

PeterE
PeterE Sep 7
Citat fra Henrik1968
Citat fra PeterE

Hej Peter,

Det er nu den besked de har fået fra Tesla (de har kun mulighed for at prøvekøre i weekenden)

Ok :)
burns
burns Sep 8
Min erfaring med de nyere sæder til Model S er at nakkestøtten ikke kan komme langt nok op. Det gør at den nederste del trykker hårdt på rygsøjlen hvilket er ret smertefuldt. Det gør at jeg IKKE skal have mig en nye Model S. Den er simpelthen ikke konstrueret til folk med lang rygsøjle (jeg er kun 178 cm, men har lidt kortere men mod en længere rygsøjle, svarende til en på 190-200 cm).