Loading...
dk

Servostyring ude af drift | Tesla Forum

Britt1952
Britt1952 Sep 10
Pludselig kunne jeg ikke dreje rattet, tænker der er servo eller ?
Kørt til min lokale mekanikker , men han kan ikke få oplysningerne frem, er der nogen der har erfaring med det?
Og ringe til værkstedet er jo ikke muligt.
Hvad erfaring har i med værksteds support, er det helt ude som en by i Rusland
MOS
MOS Sep 10

Gå ind i din Tesla app og brug funktionen SCHEDULE SERVICE. Det er vist p.t. den hurtigste måde at komme i kontakt med Tesla.

Der har i øvrigt været en tilbagekaldelse på Model S vedr. udskiftning af nogle styrebolte til servostyringen. Jeg tænker, om du mon har fået skiftet dem?

DeaconWP
DeaconWP Sep 11

Jeg kan se om jeg kan finde nogle reservedels numre til dig.Du kan sikkert dreje rattet, men med nogle punkter, hvor du har noget modstand. Hvis det er sådan. så er det nogle kardan led i ratstammen, der er udtørret og/eller rustne. De skifte spå bilens 4 år/maks 80.000 km garanti. Koster vist ikke over 2.000 kroner.

Edit.

Jeg kan kun finde nogle numre på hele ratstamme dele, ikke på selve kardan ledene. Så måske er det hele den del der skiftes.??

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 11
Britt1952
Britt1952 Sep 11
MOS tak for dit hurtige svar.I min app findes dog ikke SCHEDULE SERVICE den har været der men er pist væk.
Deacon WP
Tak for dit svar og nej jeg har ikke fået skiftet styreboltene til servostyring, de sagde det ikke hastede.
Men hvordan kommer man i kontakt med dem?
Har skrevet en mail til dem men mangler svar.
Sidder nu og venter på dem i telefonen , jeg prøver at komme igennem på et udenlandsk nr.som vil viderestille mig til support, måske bliver det i dag
Ice2EV
Ice2EV Sep 11

@Britt1952 Har du scrollet ned i APP. I min mobilos er det nederste punkt, lige over model navn, km og VIN nummer samt Software version.

PeterE
PeterE Sep 11

@Britt, hvilken model S har du og hvor langt har den kørt?

P85DK
P85DK Sep 11

Luk app'en helt ned og åben den igen, så er Schedule Service tilbage.

DeaconWP
DeaconWP Sep 11

Det er heller ikke de bolte til styretøjet, som er planlagt til at blive skiftet, som er problemet. Det er noget andet, men så bliver begge del ordnet på en gang.