Loading...
dk

Købstædernes forsikring | Tesla Forum

JSH
JSH Sep 11

Købstædernes forsikring var tidligere et godt Tesla forsikringsselskab, men ikke mere. :o(

Jeg har nu kørt 110.000 skadefrie Km, og næsten 4 år i min Tesla MS 90D, forsikret i købstædernes forsikring, og ønskede at købe Teslaen ud af mit enmandsfirma, og forsikre den i mit eget navn. (jeg er 59 år)

Intet problem sagde De, men forsikringen vil stige fra 7000 om året til 17000 om året.
ingen argumenter hjalp for at få prisen ned, så jeg flyttede alle mine forsikringer til Tryg og der fik jeg forsikringen til Kr.8000.

Så Købstædernes forsikring er ikke længere Teslavenlig - husk dette fremadrettet.

DeaconWP
DeaconWP Sep 11

Ejerskifte er at betegne som nytegning af forsikring. Der kommer så en ny forsikring med nye betingelser, med nye forhold tilpasset markedet, og skadesstatistikkerne.

I. mit tilfælde herhjemme, så vil et ejerskifte mellem os som ægtefæller betyde en stigning fra knap 9.000 til 15.000 ved Alka.

De har fået nye tariffer, og de gamle gælder, så længe den forsikring er gældende.

PeterE
PeterE Sep 11

@Deacon, det er selvfølgelig korrekt - det er bare også korrekt, at KF kunne have valgt at tilbyde JSH de samme vilkår som tidligere. Og det valgte de ikke. 

Jeg skiftede selv fra KF, da de hævede min præmie med 35% pga min skadeshistorik. Problemet var blot at ingen af mine skader var forårsaget af mig, det endte de med at erkende og trak præmiestigningen tilbage. På det tidspunkt var jeg bare videre til Danske Forsikring (Topdanmark) hvor jeg stadig er - og det er jeg meget tilfreds med.