Loading...
dk

Så kom kvartalsrapporten | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Nov 5 '13

http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/2773353218x0x703566/873a40e5-e798-4956-878f-47a19286d256/Tesla%20Q3'13%20Shareholder%20Letter%20final.pdf

Det ser godt ud på rigtig mange punkter inkl. bl.a. leveringer i 4 kvartal, - dog et lille minus til Danmark, idet SC stationsudrulningen ser ud til at koncentreres om Tyskland som næste land. Men lad os se om ikke de 4-5 stykker der er nødvendige her kommer snarest.

Boski
Boski Nov 5 '13

Aktien er her i after hours marked faldet 12,5%. Jeg har 600 stk. Øv!!!

dennisogmia
dennisogmia Nov 6 '13

Jeg tror ikke at man skal forvente at aktien bliver på det niveau hvor den er nu, men hvis man har købt dem i Januar skal man vist heller ikke være ked af det.. ;)

Forummets indlæg er redigeret af dennisogmia Nov 6 '13
Niels
Niels Nov 10 '13

Købte mine for 2 år siden og solgte efter det store boom i kurs, på det tidspunkt var der en meget god gevinst at hente som set i bakspejlet kunne have været meget bedre.

Generelt skal man aldrig købe aktier for mere end man har råd til at tabe og blot glæde sig over evt. gevinst - jeg håber dette også gælder for jer, og med mindre i lige har købt har I sikkert stadig et positivt afkast - husk at realisere når jeres oprindelige mål er nået (ellers er i grådige og selvforskyldt i evt. tab.)

Min realiserede gevinst blev i øvrigt brugt på at købe produkter i jeres fabrik - og det blev trods alt til en del ekstra krydser.

Hookmaker
Hookmaker Nov 10 '13

+1

Ruderen
Ruderen Jan 14 '14

Tesla Tops 2013 Goal With 6,900 Model S Sales in Fourth Quarter

Tesla Motors Inc. (TSLA), the maker of high-end electric cars, delivered 6,900 Model S sedans in the fourth quarter, lifting full year sales of the premium vehicle beyond the company’s target.

The quarterly figure is “about 20 percent above our previous guidance,” Jerome Guillen, Tesla’s head of global sales, said today at the North American International Auto Show in Detroit. There are now more than 25,000 units of Model S on the road today, he said, including those sold in Europe.

Sales of the battery-powered Model S, priced from about $70,000, totaled 22,450 last year, based on figures previously released by the Palo Alto, California-based carmaker. The company had said it aimed to sell 21,500 in 2013. Tesla revenues for the year will exceed forecasts by 20 percent, the company said separately in a statement.

Tesla, led by billionaire entrepreneur Elon Musk, posted its first profit in 2013’s first quarter, aided by sales of environmental credits to other automakers. That triggered a surge in Tesla shares last year, with its market value more than quadrupling.

Tesla rose 6.7 percent to $148.66 at 12:30 p.m. New York time.

Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '14

Kanon kvartal! SÅDAN!