Mig bekendt afspejler de nye priser de ændringer som også er sket i USA på det seneste - har egentlig undret mig over at det ikke allerede var justeret i DK/EU.
De nye priser er både billigere og dyre. de mindst udstyrede biler er blevet billigere og de mest spækkede modeler er blevet dyre. udstyr som tidligere var standard er nu en option man skal betale for - det positive er at man nu kan lave en billigere entry model som alt andet lige er godt udstyret.
F.eks. kan man nu få en performance for 713.000 kr mod tidligere 751.000 kr - dette på bekostning af en del udstyr som man nu skal sætte krydser i hvis det skal med (men valget er dit). - alt i alt en fordel for de fleste. Deres udstyrs priser er stadig lavere end andre mærke vare. metallak for 5.300 kr ? - det kan man ikke få til en VW Caddy og en KIA Picanto i alt andet end hvid koster 4.500 kr ekstra.
Der er også kommet nogle nye ekstra valgmulighedder - f.eks. tågelygter og "matchende yachtgulv"
alt i alt ville mine valg nok være anderledes i dag end da jeg bestilte - er dog alligevel tilfreds da jeg bestilte mens maxed out var billigere.