Loading...
dk

Nye priser og tilvalg på teslamotors.com/da_DK/models/design | Tesla Forum

Skaarup
Skaarup Nov 8 '13

Priserne er justeret en del. For mit vedkommende faldt hele pakken med 15.000 kr, men man skal annullere sin ordre og bestille forfra for at få rabatten (hvis der er en rabat). Jeg har netop ringet og talt med en sød norsk pige, der forklarede det. Men prisen på ordrebekræftelsen holder vej, medmindre man annullerer.

Lydpakken er steget fra 7.650 til 19.100 - så vælger jeg den fra, får jeg bilen endnu billigere.

Tag et kig!

PBP
PBP Nov 8 '13

Min er steget med næsten 60k. Den nye prispolitik er sikkert lavet for at man kan få en 'entry model' til en mere attraktiv pris. Det vel godt for os alle, for så kommer der flere Tesla's på gaden 

dennisogmia
dennisogmia Nov 8 '13

Jeg ville bestille en der var 25.000 kr. billigere med den nye politik, det er sku mange penge bare for at få den et par måneder før..!!

Skaarup
Skaarup Nov 8 '13
Ring til kundeservice og tal med Amelia. Sød norsk pige, hun ordnede der for mig uden at jeg skulle afbestille! Undskyld, men det er gået lidt stærkt den sodste time :-)
Bluecoffee
Bluecoffee Nov 8 '13
Undskyld, jeg er lidt langsom. Hvor kan man se de nye priser?
dennisogmia
dennisogmia Nov 8 '13

Tak @rskaarup -det vil jeg da gøre på mandag og så kan jeg forhåbenligt høre hvornår jeg får den.. :)

@Bluecoffee: http://www.teslamotors.com/da_DK/models/design

Admin44 Administrator
Admin44 Nov 8 '13

Hej 

Er der nogle der kan se om der er kommet nye optioner? og hvilker optioner ud over lydpakken har skiftet pris?

Hookmaker
Hookmaker Nov 8 '13

@Peter, du kan gå ind og "re-bestille" med dine egne optioner, og så se prisen..;-) - min er blevet 22K billigere, men der er også flere nye ting, som f.eks. cyklone fælge, tågelys vælg mellem læder og performance læder m.m.m 

Jeg skal ihvertfald have fat i Tesla mandag.

Niels
Niels Nov 8 '13

Mig bekendt afspejler de nye priser de ændringer som også er sket i USA på det seneste - har egentlig undret mig over at det ikke allerede var justeret i DK/EU.

De nye priser er både billigere og dyre. de mindst udstyrede biler er blevet billigere og de mest spækkede modeler er blevet dyre. udstyr som tidligere var standard er nu en option man skal betale for - det positive er at man nu kan lave en billigere entry model som alt andet lige er godt udstyret.

F.eks. kan man nu få en performance for 713.000 kr mod tidligere 751.000 kr - dette på bekostning af en del udstyr som man nu skal sætte krydser i hvis det skal med (men valget er dit). - alt i alt en fordel for de fleste. Deres udstyrs priser er stadig lavere end andre mærke vare. metallak for 5.300 kr ? - det kan man ikke få til en VW Caddy og en KIA Picanto i alt andet end hvid koster 4.500 kr ekstra.

Der er også kommet nogle nye ekstra valgmulighedder - f.eks.  tågelygter og "matchende yachtgulv"

alt i alt ville mine valg nok være anderledes i dag end da jeg bestilte - er dog alligevel tilfreds da jeg bestilte mens maxed out var billigere.

120281
120281 Nov 8 '13
Tja panorama tag er steget. Men faktisk kan jeg lave en konfig til 698k hvor jeg før har været i 708 og 740k.

Bagsæder til 19k er for meget.

De nye 19" er også frækt de tager 19k ekstra. Den org. Er jo også 19" - man kan få mange andre fælge til den pris. Havde håbet de kostede det samme ala turbine i sølv eller sort koster det samme.

Alcantara heraldiker har jeg også valgt fra.
homer
homer Nov 8 '13

Jeg skulle have givet 30k mere for min konfiguration nu. Det må være vente kompensation.

JF
JF Nov 8 '13

Med de nye priser er min steget kr. 33.550,- i en tilsvarende konfiguration. Desværre ville jeg gerne have haft mulighed for at tilvælge tågelygter, hvilket først er kommet med i denne opdatering.

LarsR
LarsR Nov 9 '13

Spørgsmålet er om den udvidede læder pakke var med i den gamle standard P85 konfiguration? I så fald er min steget med over DK 50.000,-

Ved ikke rigtig om jeg synes at det er en god ting, men ser til gengæld frem til at se prisen på Cyclone fælgene med vinterdæk. Man kan dog godt være lidt nervøs for, hvor meget de synes de kan tillade sig at kræve for dem, når de koster 19K som upgrade fra standard fælgene i samme dimensioner!

Skaarup
Skaarup Nov 9 '13

@LarsR, jeg fatter heller ikke upgraden med Cyclone til 19". Hvis man får begge hjulsæt med er det ok (men det kan jeg ikke se fremgår nogen steder), men hvorfor betale 19.000 kr for et lidt anderledes design?!

Min ekstra reservation fra igår er stadig ikke fjernet - jeg har dog fået en skriftlig bekræftelse på at det hele nok skal ordne sig. Men er det skørt at logge ind på My Tesla og blive glad for at der er to ordre igang? :-)

Skaarup
Skaarup Nov 9 '13

Nu er siden lavet om igen! Igår kunne jeg bestille vinterdæk enten med Pirelli Sottozero Series 2 eller Nokian Hakka R2. Det er væk. 

Jeg kunne også bestille ekstra lade kabler (CHaDEMO var ret dyrt!) - det er også væk idag.

Hmm... der er åbenbart mange ændringer.

Læste lige på elbilforum.no at der kun havde været prisstigninger i Norge - ingen sænkninger:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10371.0.html

Renedyhr
Renedyhr Nov 9 '13
Kan se at Performance sæder nu kan tilvælges for 19.100 kr. Var det standard før ved en P85 med læder eller er det nyt?
nicom
nicom Nov 9 '13
Citat fra rskaarup

Nu er siden lavet om igen! Igår kunne jeg bestille vinterdæk enten med Pirelli Sottozero Series 2 eller Nokian Hakka R2. Det er væk. 

Jeg kunne også bestille ekstra lade kabler (CHaDEMO var ret dyrt!) - det er også væk idag.

Hmm... der er åbenbart mange ændringer.

Læste lige på elbilforum.no at der kun havde været prisstigninger i Norge - ingen sænkninger:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10371.0.html

Grunden til prisstigning i Norge er NOK er faldet i værdi i forhold til USD . Modsat er euro og dkk steget i værdi hvilket resultere i prisfald . Sidste prissætning var baseret på kurser fra januar februar måned. At priser på udstyr er steget skyldes den nye prisstruktur fra tesla usa . Det gode her er at xenon lygter er blevet standard og der er kommet flere valg.

Disse valg er blevet dyre.

Især syntes jeg at hifi opgradering har fået en eksorbitant prisstigning fra 7600 til 20000 kr som fået en til at overveje alternativer . 

nicom
nicom Nov 9 '13

Alternative hifianlæg. Model s er min næste bil :-)

Hookmaker
Hookmaker Nov 11 '13

Jeg har talt med Tesla Danmark idag, og iht. dem skal konfigurationen laves forfra såfremt man ønsker at bestille nye/andre ting i sin eksisterende konfiguration.

F.eks. indeholder min læderpakke i gammel konfig. ALT, sæder, døre loft osv. Denne pakke er nu delt op i 3 og bliver en hel del dyrere, MEN de sagde også at langt de fleste ting kommer i retrofit dele til evt. eftermontering.Så de få ting jeg synes jeg manglede, tager jeg en kig på senere (listen med priser over retrofit m.m. forventes klar medio December).  

kajakaj
kajakaj Nov 11 '13

Jeg har fået bekræftet fra Mikkel Søndergaard, Tesla Danmark, at bilen leveres som bestilt med fuld læderkabine, selvom flere ting nu skal bestilles særskilt, i stedet for en samlet pakke. Bl.a. er bakkamera ikke længere nævnt i techpakken., som da jeg bestilte i september.

Håber de kan finde ud af det, når bilen skal produceres.

Sider: 1 2 3 4 »