Iflg en tråd på et norsk Tesla forum: 500kg. I samme tråd oplyses det at nyeste typegodkendelse giver mulighed for 1000kg på LR AWD og 0kg på alle RWD.
Det er vist noget med dæksider i de leverede 20" dæk ikke kan klare større tryk. Har jeg hørt, men synes det lyder undeligt, at en performance model leveres med dæk der er mindre stærke!?
Jeg ved ikke, om jeg er på rette spor. Men jeg tænker, at hvis man har et tilladt max. kugletryk på f.eks. 80 kg og læsser traileren, så den trykker med præcis 80 kg på kuglen ved stilstand, så vil trykket på kuglen langt kunne overstige de 80 kg under en opbremsning, hvis traileren har højt læs. Dermed vil trykket på bilens baghjul også blive langt højere, og hvis det er performance bagdækkene, der er det svage led, fordi de ikke må belastes mere end så og så meget, så kan dette måske være forklaringen...?
Men er det så ikke bare at sætte non-performance hjul/dæk på en M3P? Og vupti - så burde den vel kunne trække 910 kg uden problemer? Eller bliver det for kompliceret til, at man kan lave en typegodkendelse, hvor trækevnen afhænger af dækmontering?
@MOS
Noget med at de større bremser gør at TM3P har større bremseskiver og ikke kan køre med 18" std og måske heller ikke 19" sports fælge.
@MOS
Noget med at de større bremser gør at TM3P har større bremseskiver og ikke kan køre med 18" std og måske heller ikke 19" sports fælge.
Det er jeg klar over, men der findes jo andre 18" fælge, man kan montere, end de originale, og som kan bruges sammen med performance bremserne.
Jeg har også hørt, at man kan få en M3P "i fåreklæder", dvs. med standard bremser og originale 18" hjul.
I begge tilfælde er der vel ingen tekniske hindringer imod at kunne trække det samme som en LR AWD kan. For mig ser det ud som om, at begrænsningen udelukkende er af bureaukratisk karakter. Men jeg kan selvfølgelig have overset noget.
@MOS
Ja, det er mærkeligt de ikke bare giver lov til at trække. På X er der vist også forskel på hvad man må trække med fælg størrelsen.
@mbk
Det peger igen i retning af, at det nok er dækkene, der sætter begrænsningen i, hvor meget den må trække. Bare ærgerligt, at man så ikke umiddelbart kan få lov til at trække mere, hvis man bare skifter til nogle andre dæk, der kan holde til lasten.
Ja, og at hele bilen er begrænset af hvilke fælge den blev ĺeveret med. Men det er nok sådan det er.