Loading...
dk

Testkørsel hos forhandler | Tesla Forum

Jammer
Jammer Sep 25 '19

Hej alle sammen.

Jeg har af flere omgange forsøgt at booke en prøvekørsel af en Model 3, på Teslas hjemmeside. Jeg er hver gang blevet sendt til Århus (bor i Kbh), for at kunne booke en tid.

Idag gik jeg så ind til Tesla i Bredgade og spurgte på en prøvetur. Jeg får så af vide at september allerede er fuldt booked, og at hvis jeg har skrevet mit navn og tlf nummer på hjemmesiden, vil jeg blive kontaktet i oktober med henblik på en prøve tur. De vidste dog ikke endnu hvor det ville komme til at foregå, da de ikke havde et nyt startpunkt endnu...?

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan prøvekøre en Model 3?? Hvis jeg går til Mercedes, BMW, Audi, kan jeg få en nøgle med det samme... Synes det virker lidt useriøst.

Det skal også lige siges, at jeg faktisk er meget tæt på at bestille en Model 3, og ikke bare vil prøve den for sjov. Men af rent princip vil jeg ikke købe en bil, som jeg hverken har prøvet at sidde i, eller kørt.

Er der andre der har været ude for det samme?

NikolajK
NikolajK Sep 25 '19

Det er åbenbart svært, men skriv herinde eller i en af de mange grupper på FB og spørg om en testtur af en nuværende ejer.

Det vil de med glæde give og du kan endda få lov til at bruge deres refeal link og få de 1500 km Superchange med.

Kig evt. her og find en i nærheden - http://tesla.emax.dk/referrals/

Jammer
Jammer Sep 25 '19

Mange tak.

Jeg er ikke meget for at skulle ud og prøvekører en fremmed persons bil, men jeg kan jo selvfølgelig give lidt igen med referral.

NikolajK
NikolajK Sep 25 '19

Jeg plejer at gøre det sådan at jeg giver en kort intro, og hvis der er behov for en testtur, så kører jeg det første stykke og så giver jeg lov til at den anden kan køre tilbage (jeg sidder selvfølgelig ved siden af).
Når vi er tilbage igen, plejer der at være nok at snakke om både med hensyn til bilen, opladning osv.

Det kan tage alt fra en halv time til 2 timer :)

Den model tror jeg de fleste kører med, nogle vil måske ikke overlade rattet til en anden, men det kan du jo altid spørge om inden.

Jammer
Jammer Sep 25 '19

Det lyder som en super god måde at gøre det på. ja der vil helt sikkert være rigeligt at snakke om efterfølgende (-:

Jeg vil prøve at tage kontakt igennem det link du sendte.

Mange tak for hjælpen.

MOS
MOS Sep 25 '19

Jeg tror, de fleste vil være hjertens behjælpelige med at tilbyde en prøvetur. I hvert fald dem, der melder sig herinde eller på div. facebookgrupper m.m. Der sker i hvert fald ikke noget ved at spørge. De fleste Tesla-ejere er entusiaster og elsker at snakke om og vise deres "baby" frem. Og så vil vi jo også gerne være med til at udbrede elbilerne.

Når det er sagt, så er det også en del af Teslas koncept, at de sparer på smarte sælgere, reklamer og andet salgsgas. De overlader det i høj grad til tilfredse kunder, youtubere m.m. at bringe budskabet videre.

Worm
Worm Sep 25 '19
Du er også velkommen i Frederikssund, hvis det er tættere på hvor du bor
PulsedriverDK
PulsedriverDK Sep 25 '19

Hvor I landet bor du?

Dendanskeridder
Dendanskeridder Sep 26 '19
Sad selv i samme situation for små 3 måneder siden.. Endte med at bestille en inventory model til en god pris..

Tænkte så hvad fanden har i princippet 7 dage eller 1600 km til st beslutte mig i (Tesla giver fuld returret indenfor 1600 km eller 7 dage, hvad der lige kommer først)

Og har ikke fortrudt et sekund siden da!
Bor selv i Kbh/Valby, og du må hjertens gerne se og køre en tur i min..
Er dog først hjemme igen omkring d. 7 oktober..

Har en LR AWD i sort med autopilot.

Held og lykke ellers! :-)
Forummets indlæg er redigeret af Dendanskeridder Sep 26 '19
bskaarup
bskaarup Sep 26 '19

Jeg bestilte en prøvetur på hjemmesiden i april måned. Jeg venter stadig på at høre fra dem. Så forvent ikke at de vender tilbage. Jeg endte med at bestille en alligevel. Jeg skulle ikke have bilen finansieret så det var lidt nemmere end hvis man først skulle ud og låne ½ mill i en uge og derefter evt. returnere bilen og pengene.