Loading...
dk

Min Tesla 3 vil ikke lade | Tesla Forum

B8Peter
B8Peter Sep 28 '19

 Min Tesla skiver at der er problemer med at lade og skal til service. prøvede at sætte den til opladning via min Tesla wallcharger som jeg altid bruger. Porten vil ikke åbne, så jeg fik den åbnet manuelt, i med stikket og så sker der ikke mere. Ringende til Tesla de siger der et problem med AC modulet med den kan lades med DC supercharger,  problemet er bare den nærmeste er i Køge 40km væk fra hjemmet.  Lige meget hvad skal den efterses af Tesla.  Er der andre der har haft det issue med opladning,  bilen er fra Maj

 

 

 

baldur
baldur Sep 28 '19

Har stort set ikke alle DC ladestandere i Danmark CCS? Nogle har også Chademo men alle har CCS. Desuden kan Tesla Model 3 mig bekendt ikke lade på chademo via adapter, det er kun Model S/X der kan det.

mbk
mbk Sep 28 '19

Som @baldur siger kan Model 3 ikke lade på CHAdeMO, men 'kun' CCS som er indbygget. Installer Clever app'en og kør til en Føtex, de plejer at have en CCS 50kW lader. Ellers installer NewMotion app'en. Bare så du er forberedt så snakker vi 5+kr/kWh

Ice2EV
Ice2EV Sep 28 '19

Har du prøvet med den medfølgende 3,7 kW?  I starten var vores nabo på ferie, og vi lånte deres 11kW UMC. Det gik fint i 3 dage, så ville den pludselig ikke acceptere den mere.

Havde ikke fået monteret EON eller lavet adapter fra rød kraft til blå som medfølger, så jeg er i tvivl om den på det tidspunkt ville acceptere den blå.

Men en tur på SuC, og en software update, så var der liv i laderen igen.......... Men var lige lidt irriteret et par dage.

 

Ellers er der 50 kW EON charger på rigtig mange motorvejs rastepladser. kig på EON ladere på deres hjemmeside. Tænker som regel er det 50 eller 150 kW lader hvis der står det er en CCS lader. Tror bare indtil videre der kun er 150 kW i Fredericia lige før Lillebæltsbroen og så i Nyborg........ Ellers er der Ionity's ladere som sparker røv med op til 200 kW.

 

Prøv evt at genstarte computer ved at holde begge hjul på rattet inde til sort skærm. Så burde computer nulstille..... Det fjerner mindre irritationsmomenter...... Mener også der en en generel genstart, noget med ind i menu og lukke helt ned. Vente 2 minutter uden at røre noget som helst, før du træder på bremsen, så starter den igen(Er ikke helt sikker på denne metode er rigtigt beskrevet, kan ikke huske den.)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 28 '19
B8Peter
B8Peter Sep 28 '19

Update : Den kan godt lade nu, efter et par timer, jeg ved hvordan den har "lavet sig selv".  Prøvede forskelige ting efter Teslas henvisning . 1 Genstarte ved at holde begge knapper inde, det virkede ikke.   2 køre til en anden lader prøvede Clever den ville heller ikke lade der. 3 gang fik jeg fat i en der var lidt klogere han kunne se at det var ac delen man ikke kunne lade med, dc skulle være ok.  Gad ikke at køre efter en ac/dc landstand , da der stadig 54% batteri tilbage. Tjekkede min Tesla app et par gange en times tid senere.

Pludseligt kunne jeg åbne og lukke ladeporten på bilen via app og skærmen i bilen , og når ladeporten var åben var der også kommet blåt lys i Tesla logoet, så i med stikket vupti så kunne den lade grønt lys i logo og ingen fejl på skærmen mere. har der efter kørt en tur uden nogen fejl. Mærkeligt. Jeg vil nok lige ringe til Tesla værkstedet på Mandag alligevel, det er ikke sikkert jeg får svar når bilen ikke fejler noget nu. Jeg forstå intet af det her, men tak for jeres forslag

Ice2EV
Ice2EV Sep 28 '19

Det med "selfhealing" var også vores oplevelse, dog gik der nogle dage og en update. 

 

Bemærker lige Tesla gerne siger at hvis man oplever fejl, så noter dag og tidspunkt, det gør det meget nemmere for dem, at fejlsøge i den store datamængde der er til rådighed.