Loading...
dk

Hvilket kabel | Tesla Forum

ollos
ollos Sep 28 '19
Har netop købt Tesla S og er derfor ny Tesla ejer. Sælger beholder kablerne idet han skal bruge dem til charging i sit sommerhus. Har ingen kabler til bilen. Hvilken type kabel skal jeg købe og have liggende i bilen så jeg kan charge på Destination Chargers ?
Ice2EV
Ice2EV Sep 28 '19

Destination chargers har eget kabel, ihverfald hvis det er Tesla Destinationchargers.

Ellers skal du have et type 2 kabel til langt hovedparten af alle de ladere rundt på p pladserne. På motorveje og større ladestationer er der kabler fast monteret.

ollos
ollos Sep 28 '19
Var forleden i City 2 i Taastrup, hvor der fornylig er opstillet 6 Destination ladestationer, bl.a. Tesla Vægopladere. Forsøgte at lade med en af Tesla opladerne men intet skete. Skal der en adaptor imellem bilens stik og Vægopladerstikket for at det virker ?
baldur
baldur Sep 29 '19
Der er nogle af laderne der er defekte i Taastrup City 2. Prøv en af de andre. Tror desværre at folk kører over kablet og smadrer det. Det er derfor skidt at de har valgt så lange kabler.
ollos
ollos Sep 29 '19
Tak Baldur. Jeg prøvede 2 der var ledige. De duede ikke. De 4 andre var optaget. Jeg vil prøve igen en anden dag.
mbk
mbk Sep 29 '19

Type 2 kabel er nok godt at have. Køb det evt på DBA eller ofre lidt ekstra og få knap på kablet til at unlock charge port og åbne charge port:

https://www.evchargeking.com/en/tesla-charging-cable-triphase-16a

Jeg ville nok vælge 4m, 3m er måske lige kort nok nogle steder. Jeg har et på 5m, det fulgte med bilen, det er 32A, tugt og uhandy, vil hellere have ovenstående, men gider ikke rigtig at bruge pengene. 

mbk
mbk Sep 29 '19

Du kan købe en UMC til at have i bilen, jeg har ikke min i bilen normalt, men hvis man har f. Eks sommerhus er det måske en god investering. 

bskaarup
bskaarup Sep 29 '19

Jeg har netop købt denne "UMC" Jeg synes det er en elegant løsning og så har den RCD type B og Teslaknap indbygget. Desuden har jeg Type 2 kabel (f.eks til Ikea) i bilen.