Loading...
dk

Irriterende pop-up af Spotify | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Sep 30

Det irriterer mig grænseløst at Spotify startes og dækker det halve af skærmen hver gang jeg skal køre i bilen. Det burde skulle tilvælges frem for hver eneste gang at skulle fravælges. Jeg opfatter det nærmest som spam.

Er der nogen som ved om man kan undgå dette?

Gad vide om vi snart tvinges til at se reklamer eller andet irrelevant på skærmen?

selsoe
selsoe Sep 30

Det er slet ikke noget jeg oplever. Spotify er ganske anonym og diskret her. Har du prøvet at skifte lydkilde, fx. Radio? Eller evt bare vælge at bruge "Tesla Account" i Spotify dialogen?

KimT
KimT Sep 30

Det er ikke noget jeg har set i vores S'er

Hilbert
Hilbert Sep 30

Tak for tilbagemeldinger. Jeg prøver om jeg ikke kan undgå det.

Hilbert
Hilbert Sep 30

Har prøvet at skifte til Radio - ændrer intet. Har kun "Tesla Account" og kan vist ikke tilgå Spotify dialog, når jeg er tilkoblet (Spotify virker).

Når jeg ikke vil høre Spotify stopper jeg afspilningen ved at trykke på II (skruer ikke ned for lyden) og fjerner "skærmbilledet" ved at trykke på musikikonet på skærmens menybjælke, men hver gang jeg kommer og åbner bildøren tænder skærmen med nederste halvdel dækket af "musikskærmbilledet" - indtil jeg igen fjerne det. Og det er det som er træls (hver gang bildøren åbnes).

PeterE
PeterE Sep 30

Det lyder virkeligt underligt Hilbert, smider du ikke en billede herind? Jeg bruger Spotify meget og er faktisk ved at være meget tilfreds. Har både min private premium konto, og den der følger med bilen. Og ser ingen pop-up nogen steder - endnu :)

KimT
KimT Sep 30

Har problemet noget med Spotify at gøre.

Som jeg læser det lukket du "musik" vinduet ned, så kortet kører i fuldskærm. Når du så kommer igen, så vises musik vinduet igen.

Og er det kun musik ? Hvad hvis det sidste vindue du har brugt f.eks var energi ? 

Hilbert
Hilbert Sep 30

@KimT; Interessant - Hvis jeg inden jeg forlader kabinen og lukker døren har "energivinduet" på skærmen. Ja så kommer dette op - og ikke "musik"/Spotify vinduet. Men det er så lige så irriterende. Jeg ønsker altid at starte på fuld/ren skærm - og synes at det burde være det normale.

selsoe
selsoe Sep 30

Hvad hvis du trækker billedet ned, så det fylder minimalt i bunden i stedet for halvdelen af skærmen? Åbner det så ikke i samme størrelse næsten gang du sætter dig ind?

KimT
KimT Sep 30

Prøvede lige - som selsoe skriver - lade vær med at fjerne billedet helt, men bare kør det ned så det kun fylder den nederste 1/6 af skærmen. Så bliver det der.

Hilbert
Hilbert Sep 30

Tak for hjælpen, begge to. Korrekt som I skriver, men hvis man fjerne billedet helt popper det igen op i fuld størrelse ved indstigning.

Men hvorfor skal det overhovedet tage skærmplads? - jeg hører stort set aldrig musik (elsker stilheden i en elbil), og man bør vel alligevel ikke betjene dette mens man kører.

MOS
MOS Oct 1
Citat fra Hilbert

Tak for hjælpen, begge to. Korrekt som I skriver, men hvis man fjerne billedet helt popper det igen op i fuld størrelse ved indstigning.

Tja, det er lidt ulogisk. Det ville efter min mening være mere logisk, at alle evt. vinduer er præcis som man forlod dem sidst.

Men hvorfor skal det overhovedet tage skærmplads?

For at man kan betjene musikken, naturligvis. Hvis man ikke hører musik eller ikke har brug for at betjene musikken, kan man jo vælge bare at køre vinduet helt ned, så det ikke fylder på skærmen.

- jeg hører stort set aldrig musik (elsker stilheden i en elbil), og man bør vel alligevel ikke betjene dette mens man kører.

Det er fint, at du kan nyde stilheden. Men der er mange andre, der gerne hører musik, radio, podcasts m.m. på køreturen. Og selvfølgelig skal der da være mulighed for at betjene dette under kørslen. Ligesom med enhver anden bilradio. Men husk altid først og fremmest at være opmærksom på trafikken og vent med at betjene skærmen eller bilradio, til trafikforholdene tillader, at man flytter opmærksomheden en smule. Eller få din evt. passager til at betjene musikken. Når jeg kører alene, plejer jeg altid at sætte den på AP og vente til der er et overskueligt stykke lige vej uden de store forhindringer, inden jeg roder med skærmen. Sikkerhed frem for alt!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 1
Neisti
Neisti Oct 10
Også kommentarer ift skærmbilledet. Jeg er enig i det er irriterende at der startes op med halvskærmbillede af Spotify, radio etc. Men mit spørgsmål er, om der slet ikke er mulighed for at fjerne "recents" altså de sidst spillede via Spotify, eller sidst hørte radiokanal, det er et rodet skærmbillede med alle disse ikoner der ligger på linje. Når der er flere personer om at vælge musik/program, giver det ganske mange ikoner i længden. Engang prøvede jeg at reesætte ved rulleknapperne med det var ikke løsningen