Loading...
dk

Musik via USB | Tesla Forum

cvitting
cvitting Oct 19 '14

Jeg vil lige høre, hvordan I der hører musik via USB er kommet så langt. Altså hvordan med at få musikken over på USB. Jeg er en relativ lovlydig borger, som har en smule musik købt via iTunes, har en del CD'ere i skuffen samt hører en del via Spotify.

Den første "kanal" - altså musik købt via iTunes kan jeg naturligvis kopiere til USB - så langt er jeg med

Den anden "kanal" - altså CD'erne i skuffen kan jeg vel ribbe over på computeren, og efterfølgende kopiere til USB - det skal jeg også nok finde ud af...

Med Spotify er det vel værre - det kan vel kun afspilles via selve telefonen, som jeg ikke er meget for. Både pga. sikkerhed og forbrug af batteri på den stakkels iPhone...

Er der nogle lovlige kneb til at få meget fint musik, som jeg har overset??? Hvad har I andre gjort ...???

/Claus

Niels
Niels Oct 19 '14

Tesla'en spille de fleste formater blot filerne ligger på USB nøglen..

Den sortere i kunstner/type, album, folder m.m. og du vælger så hvilket indhold du vil spille f.eks. et album eller en folder.

mht. at få musikken ned på en USB nøgle

Tja - de fleste nyere CD'er er jo "kopi beskyttet" hvilket gør at de ikke umiddelbart kan rippes uden værktøj

Der findes et udemærket program som hedder "CloneDVD" når først det er installeret skal du ikke mere tænke på kopi beskyttelse - koster ganske få kr. og er "set and forget" ingen indstillinger eller andet at fedte med.

Du bruger blot de normale programmer som du plejer. enten iTunes eller mediaplayer som så kan rippe til disk.

jeg vil mene det er lovligt at brug når indholdet anvendes i Tesla'en 

http://www.familieadvokaten.dk/breve-100/b100-120.html

Eller fordi at man har problemer med kopi beskyttelse som forhindre afspilling. Jeg selv har et gamel B&O anlæg som ikke kan afspille kopibeskyttede CD'er - her er eneste mulighed at kopiere til ny CD uden kopi beskyttelse.

Singh
Singh Oct 19 '14

Hvis du alligevel har Spotify på mobilen, hvorfor ikke spille over iPhone og blot have den siddende til at lade i bilen? Jeg forstår ikke sikkerhedsaspektet? Tænker du hvis den ramler ind i noget? 

fmm1000
fmm1000 Oct 19 '14
Hvis du hat en pc (ikke mac), så plejer mediaplayer at poppe op med et vindu csom spørger, om man vil rippe cden, så snart den er sat i computeren.
cvitting
cvitting Oct 19 '14

Tak for input !

@Niels. Jeg har kopieret den smule iTunes-musik til USB, og det fungerer fint. Ligeledes har jeg rippet musik fra mine købte CD'ere (iMac og Handbrake software) - det fungerer også fint.

@TeslaS. Ja, jeg bryder mig ikke om at sidde og lede efter musik m.v. på mobilen mens jeg kører. Det ville være fedt med en Spotify app på Tesla, så det kunne fungere ordentligt ligesom Rdio og TuneIn. Altså at man loggede ind på sin Spotify konto med normalt login og så havde samme adgang som fra andre mobile devices.

@fmm1000. Som du måske ser ovenfor, har jeg anvendt Handbrake på Mac, og der har fungeret fint.

muller
muller Oct 20 '14

Husk at rippe i en ordentlig kvalitet :-) Og i gamle dage kunne Tesla'en ikke læse æøå, så alle mapper/numre med disse blev ignoreret - pænt irriterende. Jeg ved faktisk ikke om det er fikset. Men ellers skal alle mapper/numre renames til ae/oe/aa eller lign...