Loading...
dk

Hvad skal man vælge? | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Oct 2
Jeg har haft 2 S, så jeg ved en del om det at eje en Tesla, men nu hvor jeg igen skal have en Tesla, så kommer jeg lidt i tvivl om mit calg Lidt primære ting: Jeg skal kun have den i 12 mdr, kører ca 45000 km pr år, jeg HADER afskrivninger:-) og så er jeg gadget freak. Mine tanker går på - skal jeg vælge en performance i stadard trim, eller tage en LR 4wd feks med FSD. Feks - er longrange et dårligere valg, fordi markedet om et år vil have topmodellen fordi den prismæssigt er "billig" i forhold til LR? Eller er FSD en god ""investering" på en LR ? Mit hjerete siger performance, men så bliver det uden FSD, og jeg er jo vild med smart summon osv. Det må jeg så undvære Igen er afskrivning på 12 mdr for mig vigtig, så det "rigtige" svar er nok køb en LR uden FSD, meeen;-).... Dark horse vil være en 75D fra 17 med enten hw2 eller 2.5 og EAP,/FSD med ca 45.000 km - det er ca samne pris som en 3 performance - lidt lavere range end 3, lidt ældre teknik, men bilmæssigt en lidt federe bil end 3 på flere områder, men som sagt med EAP/FSD Kan I ikke bidrage lidt med jeres holdninger, måske der er ludt guldkorn jeg ikke har tænkt på:-)) På forhånd tak, hvis I vil bidrage lidt til min forvirring
DrKvist
DrKvist Oct 2

Jeg har ikke FSD, men kigger jævnligt om det mon skulle være på bud;-) men hvis din tidshorisont er blot 12 mdr. ville jeg a l d r i g n o g e n s i n d e bruge penge på FSD, som mest er en illusion. Er sikker på, at uanset havd du ender med, så bliver du glad ;-) 

Ice2EV
Ice2EV Oct 2

Jeg ville snuppe en LR med træk. Tror på den holder prisen bedst. Skulle FSD så endelig komme på bud, så tilkøb det.

PeterE
PeterE Oct 2
Fornuften tilsiger at du med den mindste TM3 får den laveste afskrivning. Men det harmonerer ikke med at være gadgetfreak...
fmm1000
fmm1000 Oct 3
Har skrevet lidt hjælp til dig her.

https://docs.google.com/...uOQvLp-dPZ5pU5Vw9qpM
RUNE2
RUNE2 Oct 3
Jeg tror du vil fortryde, ikke at have det nyeste nye - dvs. 3. Og performance udgaven koster ikke meget ekstra. :-)
webercarbmann

@Twinauto - hvorfor har du så travlt med at skifte ud? :) 

Twinauto
Twinauto Oct 4
De 12 mdr er baseret på fornuftig indkøbspris og afdrag via flexleasing i de 12 mdr, skulle gerne passe med afskrivning i perioden;-)
Twinauto
Twinauto Oct 10
Lyttede lidt til jer som netop påpegede den lille diff mellen LR og Performance - ville alligevel have større hjul, så diffen til performance var minimal - performance i midnight silver er bestilt - dog uden FSD, gad godt men er bange for afskrivningen pp FSD - tak for input, nu er det bare lidt ulidelig ventetid.....