Loading...
dk

Software V10 | Tesla Forum

Elkjaer
Elkjaer Oct 2
Der er godt nok lidt snak om software V10 under Tesla Model S kategorien, men for folk som mig selv der kun kigger under Model 3 på dette forum kan jeg fortælle at V10 nu er kommet til DK. Fik for en halv time siden en notifikation fra Tesla appen om at der var ny software klar og blev for lidt siden færdig med opdateringen. 
Har nu 2019.32.11.1 (vist nok V10 med nogle bug fixes). 
Under opdateringen der tager ca 25 min tændte lyset på bilen og slukkede igen, det var ikke ventet. 
Er spændt på at se bak-kameraet i aktion som dashcam, samt AP fixes. 
KimT
KimT Oct 3

V10 bliver vist i første omgang kun rullet ud til biler som har mulighed for FSD.

Langt størsteparten af de Tesla'er der er i DK er jo fra '15, og her tror jeg ikke at det er det store at komme efter i V10

PS det var vist lige lidt for hurtig. Kan ses der ligger en update klar - den har hentet 120mb kl 00:05. Hvilken version det er må jeg se når jeg kommer ud på arbejdet.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 3
KimT
KimT Oct 3

Det var 2019.32.11.1 (V10.0) jeg fik - så det er åbenbart en bred udrulning de har gang i.

Der ligger ikke det store i den til os som ikke har en nyere bil :

Navigation - Feeling Lucky or Hungry / Maps improvements

Fra app'en kan man nu tænde defroster

Der gemmes lidt mere til ens driver profile - der står ikke hvad. Kun at den viser  "Saved" hvis noget er gemt

Og Netflix m.m. kan os med MCU1 vist glemme alt om. Det er ellers oplagt nu når de har skruet ned for SuC hastighed. Det giver jo ingen mening for en 3'er som skal bruge 10-15min at lade !!! 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 3
jramskov
jramskov Oct 3

Jeg fik den i aftes, har TM3 LR AWD med AP, så det er ikke kun biler med FSD der får den nu.

Har ikke haft tid til at køre en tur, men har hørt at der skulle være diverse forbedringer til AP. Der skulle også være "Theater" hvor man kan se bla. Netflix og Youtube. Den side er dog helt tom hos mig og flere andre, men mon ikke det kommer snart.

andersh
andersh Oct 3

Den største ændring for mig i v10 er at Spotify ikke længere virker - den står bare og hænger selv efter genstart... ('15 Model S).

andersh
andersh Oct 3

Nå ja.. og så står der "Spötify" i menubaren... (!)

Elkjaer
Elkjaer Oct 3

Har nu brugt bilen med V10 her til morgen.

Udover "Spötify" som virker hos mig (Model 3 LR AWD, non-FSD) lagde jeg også mærke til at bilen nu opdager om vejstriber er stiplede/dobbelte/optrukne, samt er bedre til at genkende cyklister og modkørende. Har ikke prøvet Tesla Theater og ikke kigget på Sentry- eller Dashcam-videoer fra bakkamera endnu.

selsoe
selsoe Oct 3

Citat fra andersh

Nå ja.. og så står der "Spötify" i menubaren... (!)

Er det ikke bare fordi du har valgt svensk sprog? :-D

Dane133
Dane133 Oct 3

Jeg har nu kørt med V10 et par dage. Er der nogen af jer, som har oplevet voldsomme forbedringer på lane-change i både autopilot og NoA? Synes kun det er grafisk at der er sket opdateringer og ikke i køreegenskaberne under fx overhalinger. Den ghostbremser stadigvæk ved overhaling på motorvej i NoA-mode.

AgentP
AgentP Oct 3

Jeg er vild med, at der står Spötify. :-)

Oplevede i morges, at Fartpilot og AutoSteer ikke var tilgængeligt. Det syntes jeg det var på starten af turen, men da jeg langt op længe ramte landevejen var "rattet" væk. Håber det er der igen, når jeg skal hjem. Usikkert om det har noget ved V10 at gøre, at ikke hørt om andre med det problem. 

bskaarup
bskaarup Oct 3

@Dane133 Jeg synes den er blevet bedre til at spørge om at trække ind efter en overhaling med NoA. Der skulle nærmest være fri bane en kilometer forud med V9. Nu spørger den tidligere. Den insisterer heller ikke på at køre i venstre spor på motorvejen. Det ville den også helst med V9.

Joe73
Joe73 Oct 3
@AgentP
Jo det er sket for mig og andre også. Plejer at komme igen nå den har stået parkeret et stykke tid.
Det skulle vist nok også hjælpe at lave en restart med foden på bremsen, så vidt jeg husker.
Johannelund
Johannelund Oct 5
Har lige installeret version 2019.32.11.1, i en model s 85d, og nu er den store skærm da helt umulig, hvis man vil have fartkontrol.nu til at køre fylder den nu næsten hele skærmen, ville ønske mig tilbage da man selv kunne bestemme hvad man ville se på den store skærm i en delt skærm, som vi havde for år tilbage, 95% af tiden har man jo ikke behov for navigation og der kørte jeg med musik i den ene halvdel og fartkontrol i den anden, hvorfor f. Skal Tesla bestemme hvad man skal se på den store skærm
PeterE
PeterE Oct 5
Citat fra Johannelund Har lige installeret version 2019.32.11.1, i en model s 85d, og nu er den store skærm da helt umulig, hvis man vil have fartkontrol.nu til at køre fylder den nu næsten hele skærmen, ville ønske mig tilbage da man selv kunne bestemme hvad man ville se på den store skærm i en delt skærm, som vi havde for år tilbage, 95% af tiden har man jo ikke behov for navigation og der kørte jeg med musik i den ene halvdel og fartkontrol i den anden, hvorfor f. Skal Tesla bestemme hvad man skal se på den store skærm
Vagn, køb en Saphe eller lign hvis du vil køre for hurtigt og ikke blitzes :)
MSLFC
MSLFC Oct 5
Det er vist ikke pointen. Og Johannelund har ret.
jramskov
jramskov Oct 6

Monty Python easter egg.

Det har umiddelbart også fikset problemet med at Theater siden var blank/tom.

PeterE
PeterE Oct 6
Citat fra MSLFC Det er vist ikke pointen. Og Johannelund har ret.
Det handler ikke om ret eller ikke ret, nogle er glade for det nye layout. Jeg synes fx at det er meget bedre og mere intuitivt end det tidligere. Men ok, jeg bruger aldrig browseren.
MSLFC
MSLFC Oct 6
Citat fra PeterE
Det handler ikke om ret eller ikke ret, nogle er glade for det nye layout. Jeg synes fx at det er meget bedre og mere intuitivt end det tidligere. Men ok, jeg bruger aldrig browseren.

Omkring layout taler han om forringelsen omkring Fartkontrol. Og det er klokkeklart at han har ret.
PeterE
PeterE Oct 6
Citat fra MSLFC
Citat fra PeterE

Omkring layout taler han om forringelsen omkring Fartkontrol. Og det er klokkeklart at han har ret.
Browseren er elendig nu og det var den også før. Så er det vist ligegyldigt om man kan li’ layoutet eller ej...