Loading...
dk

Forlygter blænder | Tesla Forum

jonsiii
jonsiii Oct 3

På vej på arbejde var der en del modkørende, der blinkede af mig. Og det var åbenbart ikke fordi de ville gøre opmærksom på en fotovogn. ;) Mine lygter står ret højt (ser det ud til). Jeg prøvede at give dem et par takker ned i Service - Adjust headlights menuen, meeen ved ikke hvor meget det hjælper.

Sørme om ikke så Teslabjørn i dag poster en fin lille intro:

https://www.youtube.com/watch?v=Yi-ggN-NoP0

Andre der har oplevet lignende?

Ice2EV
Ice2EV Oct 3

Syntes vores stod højt da vi fik den. Justerede dem ned, ved at parkere på en tom vandret landevej og justerede lygterne til at lyse midt på de hvide vejpræste 50 meter fremme.

Det justerer dog ikke højre venstre.

Har dog igår bemærket den nu står noget lavt. Men bruger bare auto high beam, som virker mindst lige så godt som når jeg selv glemmer at slå ned.

selsoe
selsoe Oct 4
Ja, vi oplever også at blive blinket af. Mik kone har sågar ved to separate lejligheder oplevet, at den forankørende i en kø-situation er stået ud af bilen, gået tilbage og fortalt hende at de blev blændet i bakspejlet!
baldur
baldur Oct 4
Jeg fik lygterne justeret hos Tesla. Det var gratis.
mbk
mbk Oct 4

Mine generer også modkørende, jeg kalibrerer dem på auto og så går de ned, efter noget tid er de driftet op igen, mistænker en defekt, men har ikke lige haft tid til at komme forbi service center, måske det bliver bedre efter en software opdatering. 

selsoe
selsoe Oct 4

Citat fra NikolajK

https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverdagen/vedligeholdelse/tjek-bilens-lygter

Tak. Jeg har bestilt en (gratis) lygtekontrol hos det lokale FDM Testcenter. :)

selsoe
selsoe Oct 8

Så har den været til lygtetjek hos FDM og den skeler åbenbart så meget at det ikke kan justeres fra menuen. Så den skal på værksted. Første ledige tid 25/11. :D

Nikolaj
Nikolaj Oct 9

Jeg var ude for at en modkørende blinkede af mig i morges, mens jeg accelererede. Det fik mig til at mistænke vægtforskydningen ved acceleration. Og ganske rigtigt når jeg trykkede pedalen helt i bund, så kunne mine lygter nå op i 2 meters højde 100 meter fremme (jeg kunne se refleksionen på diverse skilte), og det endda kun med en SR+. Ved almindelig kørsel lyser de fint nedad.

Så nu er det vidst opklaret :)