Loading...
dk

Latterlig ladekurve | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 31
Det er en s85 fra marts 15.
Ledsager
Ledsager Nov 7

Er Teslas reklame om 80% opladning på 40 min. et reklamestunt.

Jeg kører nu på 5 år i min 2015 model S 85D og oplever at ladningen på SUC tager længere tid. Jeg troede først, at det var fordi jeg for et halvt år siden fik et nyrenoveret batteri, fordi det oprindelige døde. Siden har jeg for det meste ladet hjemme og derfor ikke noteret hastigheden på SUC. Nu må jeg konstatere, at det tager 50 min at lade fra fx 8 pct til 80 pct og det synes jeg er for længe selv om det kun handler om kørsel i DK og Sverige.

Troede først at det var det “nye” batteri, der var årsagen, men læser i denne tråd at der generelt er nedsat ladehastighed på SUC.

Er der andre der har erfaringer med lange ladetider med “nye” batterier, eller er det bare noget vi alle må leve med?

I så tilfælde er det uacceptabelt.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Nov 7
KimT
KimT Nov 7

I den tråd der er linket til i #4 kan du læse at Tesla ifm. med et par brande har valgt at sænke spænding på cellerne fra 4,2V til 4,1V og samtidig sænke hastigheden på SuC. Det rammer iflg. Tesla selv kun nogle få biler. Det at spændingen er sænket har den betydning at rækkevidden også er faldet. Det er de så prøvet at skjule ved "bare" at bruge en anden konstant (forbrug kWh/km) til beregning af km til rådighed.

Jeg personligt er ikke ramt af nedsat cellespænding (den ligger stadig på ca 4,2V når den er ladet til 100%), men min ladehastighed er sænket med op til 34%.

Da vi kørte til Berlin i sommers fik vi ca. 44kWh på 50min.

Ændringen er kommer ifm. fw 16.1

Ledsager
Ledsager Nov 7

Det er også ladetiden som jeg synes er udfordrende. Ved maks opladning fremgår det, at jeg kan køre 405 km. Med det tidligere batteri var det 410 km. Tænker ikke det gør så meget. Jeg har jo alligevel altid kun kunne køre mellem 300 og 350 km på en opladning alt efter vejr og årstid. 
hvordan måler man om batterispændingen er 4,1 eller 4,2 v?

KimT
KimT Nov 7

Du skal have et kabel og en ODB2 dongle. Så kan app'en ScanMyTesla eller TM-spy bruges.

Ledsager
Ledsager Nov 7

Hvor finder man kabel og dongle?

Ledsager
Ledsager Nov 7

Kan se at app ikke er til iPhone - desværre

migselv
migselv Nov 7

Der er kommet en ny test version af TM-Spy til iOS som nu er meget mere anvendelig og har tilnærmelsesvis samme funktioner og dataudlæsning som ScanMyTesla.

Ifølge udvikleren er den tæt på at blive releaset på APP storen. Så mon ikke snart der er et godt alternativ til SMT til dem med iPhones.

Sider: « 1 2