Loading...
dk

Opladning med den medfølgende Tesla mobil lader | Tesla Forum

HamSelvOlsen
HamSelvOlsen Oct 11 '19

Halløj, dagens spørgsmål til opladning. 
Kan man installere den medfølgende Tesla lader og kun bruge den eller har den en begrænset kapacitet, så den kun kan bruges vis Stikkontakten. Altså hvis man får den sat rigtigt op med 32A og det hele. Så vil det jo være en super nem starter oplader..

hatoff
hatoff Oct 11 '19

Jeg bruger den til 220v og sat til 10 A på alm stik.
Den kan vist gå helt op til 16 A(blå medfølgende adapter) og altid kun på en fase.

jonsiii
jonsiii Oct 11 '19

Den kan kun køre med 16 A. Og det er på et blå CEE-stik. Jeg brugte den selv de første 2 måneder uden problemer. På en alm. stikkontakt bør du nok holde dig til en 6-8 A, men det er også ok, hvis du ikke skal køre så langt hver dag. På 6 A tager det ca. 3 timer for at få 5% batteri på.

25% batteri rækker til ca. 100 km og det tager så 15 timer. Hvor langt skal du køre dagligt og hvor meget varierer det?

KimT
KimT Oct 11 '19

I en alm. husholdnig er det kun tilladt at trække 16A.

Hvis du ønsker at benytte en ganske alm. "fuga" stikkontakt, må den kun belastes kontinuerligt med 10A, ellers risikere du at den smelter. Det næste er at en alm. stikkontakt typisk er seriefordundet med andre kontakter. Dvs. hvis du samtidig har en brødrister/hårtørrer eller andet der belaster samtidig med at du lader bilen risikere du at sikringen springer. Så som jonsiii skriver så sæt bilen til max 6A.

Det beste ville være hvis du kunne fat sat et kraftstik op (3 faser), alternativ et blåt 1 faset. Det må belastes med 16A.

Den lader der følger med bilerne i dag er desværre kun 1 faset. Så selv om du får sat et 3 faset stik op, så kan UMC'en desværre kun benytte den ene fase.

hatoff
hatoff Oct 11 '19

Desværre bor jeg til leje i et hus, hvor der ikke er trukket rør ind til teknikrummet, så kan ikke få trukket en selvstændig fase til carporten. Eller 3 faser og købe en Tesla lader til 4000,-

Måske det er muligt at trække kabel via taget. Det skal undersøges.

Tak for info omkring max 6 A. Jeg vil fremover kun bruge 10 A, når jeg er 100% sikker på den gruppe ikke belastes af andre ting.

baldur
baldur Oct 12 '19
Det er fuldt ud muligt at leve med den meget langsomme opladning via den medfølgende lader. De fleste kører kun 50 km per dag i gennemsnit. Selvom det kan tage flere dage efter en lang tur, så skal den nok nå op til dit lademaks alligevel. Og ellers må man bare forbi en lynlader hvis der skal køres meget flere dage i træk.