Loading...
dk

Tesla, tør jeg det? | Tesla Forum

TL
TL Oct 17 '19

Selsoe, hvilken farve kom de i tidligere?

selsoe
selsoe Oct 17 '19

Sølvgrå ligesom standard-modellerne.

TL
TL Oct 17 '19

Lidt opsummering, jeg kører 40000km årligt, 90% er motorvej med tung fod, daglig kørselsbehov er op til ca. 300km.

Jeres vejledning siger at dette er muligt, forudsat den er fuldt opladet ved afgang. Ladetid med Clever hjemmelade station til 8000,- med md. abn. 699,- er 7timer da den lader 11kwh pr. time. Træk kommer ikke som en option når jeg designer min Performance, jeg antager derfor dette ikke er muligt!?FSD bør man vente med da dette endnu ikke er fuldt frigivet i DK. Ved bestilling skal man bruge et ref. link for at få lidt gratis supercharging.

Har jeg overset noget?

selsoe
selsoe Oct 17 '19

Mht FSD kan du godt købe det nu hvis du ved du vil have det, men vent til efter du har modtaget bilen, så du sparer afgiften. Kan tilkøbes fra din konto-side på tesla.com. Når du tilkøber FSD, får du alle fremtidige opgraderinger og funktionalitet til FSD (både hardware og software), så du får det ikke billigere ved at vente. Lige nu er der bare ikke den vilde forskel på almindelig Autopilot og FSD.

Træk er ikke muligt på Performance.

Tror ikke du har overset noget. Køb! :D

MikaelH
MikaelH Oct 17 '19

Vær dog lige opmærksom på at prisen på FSD formentligt når at stige før levering hvis du først bestiller bilen nu. Du kan ikke tilkøbe FSD før bilen er leveret.
Prisstigningen er ca. 7500kr. Det er således formentligt stadig den billigste løsning, da den nuværende pris, ved køb, bliver tillagt 30% afgift eller 15000kr. 

bskaarup
bskaarup Oct 17 '19

@MikaelH FSD stiger først når Advanced Summon bliver godkendt i Europa - det tror jeg der går lang tid inden sker.

TL
TL Oct 17 '19

hvad er det så helt nøjagtig man får for de 50000 pt. ?

MOS
MOS Oct 17 '19
Navigate on Autopilot, Automatisk vognbaneskift og Autopark.
selsoe
selsoe Oct 17 '19

Navigate on Autopilot og Automatisk vognbaneskift: Er forskellen her bare ikke helt konkret at bilen selv skifter bane når man viser af med blinkeren frem for, at man som AP-kunde selv skal skifte bane? Den gør vel ikke mere end det med FSD?

baldur
baldur Oct 17 '19
Den kommer med forslag til vognbaneskift men den er ikke specielt god til det. Den vælger automatisk den korrekte vej ved motorvejsfletninger og lige her kan den godt dreje uden at du godkender det først. Den tager ligeledes automatisk den korrekte frakørsel. Det er ikke noget særligt men jeg har da taget mig selv i at glemme hvor jeg var på vej hen da bilen jo selv vælger.
TL
TL Oct 17 '19

Fedt med jeres tilbagemeldinger :-)

Jeg er gået i gang med at se på ladestation fra Clever til montering på væggen udvendigt. skal man vælge med fast ladekabel eller løst?

Er der fordele ved et løst eller omvendt?

TL
TL Oct 17 '19

Clever har også en mulighed for opgradering til ladeboksen som hedder Twin Power, er det en fordel?

selsoe
selsoe Oct 17 '19
Jeg vil helt klart anbefale et fast ladekabel med mindre du ikke vil have det hængende når du ikke lader. Et løst ladekabel skal sættes til i begge ender før du kan lade og det gider man ikke i længden. Ved ikke hvad twin power er, men kan forestille mig at der understøttelse af at to biler kan lade samtidig.
TL
TL Oct 17 '19

Twin Power er noget med at den bruger 2faser fremfor en

TL
TL Oct 17 '19

~~Twin Power – optimerer bilens evne til at oplade

Clever Unlimited med Twin Power optimerer bilens evne til at lade på hjemmeladeboksen. Clever Unlimited med Twin Power inkluderer nemlig en kompakt transformer, som installeres med forbindelse til Clevers hjemmeladeboks og optimerer bilens evne til at lade ved at fordele strømstyrken på to faser frem for en. Twin Power er et tilvalgsprodukt til Clever Unlimited på enkelte bilmodeller.

selsoe
selsoe Oct 17 '19
Pas. Hvis bare den kan levere 3 faser á 16 ampere så du får 11kw ind i bilen, kan jeg ikke rigtig se der kan optimeres mere.
Ice2EV
Ice2EV Oct 17 '19

@TL En Model 3 lader på alle 3 faser og du får 11 kW, og derfor er der ingen ide i at kombinere 2 faser på en streng.

Det er beregnet til de fjolser(Renault, Jaguar, Hyundai, Kia måske E-tron og Mercedes EQC, er ikke sikker på de sidste 2) der laver en elbil der kun har en "lader" ombord i skøjten. Den kan så optimeres til at acceptere 7,2 kW hvis du samler 2 faser.

Når man laver en 3,7 kW lader til en elbil, svarer det til når du står på tanken og tanker 50 liter i din Hyundai, så er der 3 Porscher der lige kommer forbi og tanker 50 liter hver fra den samme tank, medens du står og piller næse. Det spiller jo ikke, vel.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 17 '19
mbk
mbk Oct 18 '19

Kort: Twin power giver ikke mening til Tesla Model S/3/X

TL
TL Oct 19 '19

Mht. service, er det korrekt hvad Tesla oplyser mig, de siger:

Hvis du kører 40000km årligt skal du blot regne med en gang bremserens til ca. 1500kr hvert andet år!

Det lyder vildt, er med på at der kommer dæk - men er der intet andet?

bskaarup
bskaarup Oct 19 '19

Servicing your Tesla model 3: The Complete Guide Start ved 3:08

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Oct 19 '19
Sider: « 1 2 3 4 »