På en kold vinterdag skal vores S'er lade min. 3 timer for at den begynder at fjerne regen begrænsning.
Og hvis der er is på bilen, skal den stå i 30min. før den er afiset.
Ifm. den sidste FW kan man nu specifikt tænde for varme på forruder, så det kan være det hjælper lidt på tiden det tager at afise bilen. (da vi fik konens Kona i Januar prøvede jeg at afise bilen på 3min, men da der ingen app er, skulle man sidde i bilen..... - men vinteren var ikke speciel kold i år)
PS det med forvarmning af batteriet kom så vidt jeg husker forholdsvis sent sidste vinter. Det er nu synligt i app'en når den forvarmer batteriet.
@KimT: Har du checket at du ikke har range-mode aktiveret, jeg synes det lyder som lang tid. Lader du med 11 kW, ellers vil opvarmningen jo være mindre effektiv pga mindre spildvarme.
Jeg har en 85D. Uden at have timet det systematisk vil jeg sige at 20 minuter preheat af kabinen er nok til at fjerne hvad der måtte være af is og rimfrost.
M.h.t. opvarmning af batteriet benytter jeg 'smart charging' i den app der hedder Stats. Man kan f.eks.sætte den til at lade til 70 % om natten og så videre til 90% et par timer inden man skal køre.
Jeg bruger True Energi app'en hvor jeg har angivet forventet starttidspunkt, så sørger app'en for at lade den sidste del af batteriet op, så det er forvarmet ved afgang.
På samme måde bruger jeg Stats app'en til at forvarme kabinen til 20 grader når bilen sidder i stik.
Tesla Bjørn har også vist - efter han har fået Scan My Tesla - at 3'ern opvarmer/forvarmer batteriet til 50grader når den lader med op til 200kW