Loading...
dk

Model S: Dørhåndtag i bagdør sidder fast + soltag kan ikke lukkes | Tesla Forum

Heinzzz
Heinzzz Oct 18 '19

Jeg har indenfor kort tid oplevet at min Model S (70D/2016), efter et par år uden nogen udfordringer, pludselig har to "fejl". 

Den ene oplevede jeg ved at jeg kom ud en morgen, og dørhåndtaget på højre bagdør sad ude og lyset i håndtaget var tændt. Jeg kan ikke åbne døren, og når jeg kører og de resterende dørhåndtagen auto-glider ind, så forbliver den ude. Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende, og hvad kan man gøre ved det? 

Den næste ting jeg har oplevet er, at soltaget ikke kan lukke, hvis jeg åbner den op mere end 25%? 

Jeg skal ha´bestilt en service for at tjekke op på disse ting, men vil blot lige høre om det var noget andre havde oplevet og om der er noget man kan gøre ved det? 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 18 '19
Håndtag kan fixes uden for garanti hos Hinnerup Auto for 700/1000 pr håndtag. Soltag kender jeg ikke til.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 18 '19
PeterE
PeterE Oct 18 '19
Jeg har oplevet det med håndtaget også, hvis du er indenfor garantien så book tid hos Tesla, ellers hos Autoskadestuen eller Hinnerup Auto.
DeaconWP
DeaconWP Oct 18 '19

Der er mange flere efterhånden, som kan fixe et håndtag. Både private Tesla ejere, og værksteder over det ganske land.

Lyt til håndtaget? Hvis der kommer motorlyde ud fra det, så koster det 19 kroner i materialer, og lidt tid.

Jeg har stumper på lager, så du kan få det lavet her i weekenden.

Jeg bor 8840 Rødkærsbro.

Du kan sagtens i dit nærområde finde nogen, der har erfaring med at gøre det selv, og som gerne viser dig, hvordan man gør på det håndtag, der er i stykker.

Bare spørg, og oplys, hvor du bor.

PeterE
PeterE Oct 19 '19
God stil @Deacon (!) Er det også en mindre ting hvis det bare er lyset der er defekt i mine to forreste håndtag?
DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '19

Det er det samme der skal til.

Købe nyt lys ved Tesla, adskille håndtaget og udskifte de defekte lys.

Husker ikke prisen. Men mener en Tesla ejer fra Langå selv har gjort det.

Heinzzz
Heinzzz Oct 21 '19
Citat fra PeterE Jeg har oplevet det med håndtaget også, hvis du er indenfor garantien så book tid hos Tesla, ellers hos Autoskadestuen eller Hinnerup Auto.

Indenfor garanti er første 3 år og/eller inden 80.000km ikke? 
Heinzzz
Heinzzz Oct 21 '19
Citat fra DeaconWP

Der er mange flere efterhånden, som kan fixe et håndtag. Både private Tesla ejere, og værksteder over det ganske land.

Lyt til håndtaget? Hvis der kommer motorlyde ud fra det, så koster det 19 kroner i materialer, og lidt tid.

Jeg har stumper på lager, så du kan få det lavet her i weekenden.

Jeg bor 8840 Rødkærsbro.

Du kan sagtens i dit nærområde finde nogen, der har erfaring med at gøre det selv, og som gerne viser dig, hvordan man gør på det håndtag, der er i stykker.

Bare spørg, og oplys, hvor du bor.

God Stil @Deacon! 

Jeg bor i 3450 Allerød, så det er en lang tur til Rødkærsbro. Har til tider hørt lidt fra døren, men har ikke hørt noget her i weekenden? Så jeg er ikke sikker på hvad det skyldes? 

PeterE
PeterE Oct 21 '19
Citat fra Heinzzz
Citat fra PeterE Jeg har oplevet det med håndtaget også, hvis du er indenfor garantien så book tid hos Tesla, ellers hos Autoskadestuen eller Hinnerup Auto.

Det er 4 år eller 80.000km, uanset hvad der kommer først :)

Heinzzz
Heinzzz Oct 21 '19
Citat fra PeterE
Citat fra Heinzzz

Det er 4 år eller 80.000km, uanset hvad der kommer først :)

Så går 2½ år og 100.000 nok ikke. :O))))