Loading...
dk

Porsche Taycan vs Model S | Tesla Forum

P85DK
P85DK Oct 19 '19

Så kan I få støvet de tyske gloser af - kapitel 2 og 12 min inde. Det har en lille snert af at de er tyskere, jeg tror Motortrends test bliver med en lidt anden bias :-)

https://www.tvnow.de/shows/auto-mobil-174/2019-10/episode-41-thema-heute-u-a-porsche-taycan-mit-alex-1934098

koden
koden Oct 19 '19

test af Taycan

men her er det... dog kun for abon.

https://jyllands-posten.dk/livsstil/biler/ECE11687255/den-nye-taycan-opleves-som-en-rendyrket-sportsvogn-fra-fabrikken-i-stuttgart/

jeg ville gerne uploade det her på et word, men det kan jeg vist ikke?

PeterE
PeterE Oct 19 '19
Spændende, der er lige kommet priser på deres tredje og billigste model af Taycan.
jramskov
jramskov Oct 20 '19

Man skal åbenbart ikke lade Taycan for ofte ved fast chargere. I en af Tesla Facebook grupperne er der en der har snakket med Porsche:

“Havde fat i Porsche i går omkring leveringsuge på Taycan som erstatning for TM3P - så snakkede vi forbrugsmønster og jeg oplyste at jeg kører ca. 1.000km ugen og de 500km kommer via DC fastcharge - Så siger han at med så meget DC ladning anbefales det max at lade med 50kw ellers falder opladningshastighed permanent.”

Det står også på deres side:

baldur
baldur Oct 21 '19

Har de fat i det rigtige her? Hvis det kunne have forhindret charge-gate skandalen omkring Model S, ville det så have været bedre hvis overdrevent brug af supercharger blev "straffet" ved en midlertidig nedsættelse af ladehastigheden?

KimT
KimT Oct 21 '19

På en Tesla mener jeg faktisk at alt DC ladning betragtes som "Supercharging". Dvs. hvis vi havde brugt CHADeMO på vores 70D, som pga. 350V batteri kun giver ca. 37kW, så tæller det stadig.

P85DK
P85DK Oct 21 '19

Din bil har højere DC regen end de 37 kW

jramskov
jramskov Dec 11 '19

https://electrek.co/2019/12/11/porsche-taycan-turbo-201-mile-epa-range/

"The EPA released the official range of the Porsche Taycan Turbo and it only gets 201 miles of EPA-rated range – a lot less than the 280 miles of range originally announced."

Det svarer til omkring 323km. Ikke meget på et >90kWh batteri. Det er ærgeligt :(

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 11 '19
MOS
MOS Dec 12 '19
Citat fra jramskov

"The EPA released the official range of the Porsche Taycan Turbo and it only gets 201 miles of EPA-rated range – a lot less than the 280 miles of range originally announced."

Det var sgu alligevel noget af en forskel! Det er et forbrug ifølge EPA, der er 39,3% højere end for WLTP. Er der nogen, der har en god forklaring på denne massive forskel? For andre biler plejer der at være 10-15% forskel mellem de to standarder.

koden
koden Dec 12 '19
Citat fra jramskov

Man skal åbenbart ikke lade Taycan for ofte ved fast chargere. I en af Tesla Facebook grupperne er der en der har snakket med Porsche:

“Havde fat i Porsche i går omkring leveringsuge på Taycan som erstatning for TM3P - så snakkede vi forbrugsmønster og jeg oplyste at jeg kører ca. 1.000km ugen og de 500km kommer via DC fastcharge - Så siger han at med så meget DC ladning anbefales det max at lade med 50kw ellers falder opladningshastighed permanent.”

Det står også på deres side:

Er bdet ikke bare som hos Tesla. de nedsætter også hastighed og mængde hvis man lader meget på SC ?
jramskov
jramskov Dec 12 '19

@koden: Jo, synes bare at Porsche har reklameret ret massivt for deres hurtigladning.