Jeg har også snakket med Mikkel her til aften og det gav da lidt mere ro på, i øvrigt skal de ha stor ros hos Tesla for deres kundeservice i butikken..!!
-Kunne være lidt spændende at vide hvad man får i stedet for fuld læderkabine, er ret sikker på at da jeg oprettede min konfiguration var LED-tåbelys i tech-pakken og så har jeg "sparet" 25.000 kr. i stedet for at ha tabt 25.000 kr. hvis man sammenligner direkte, men havde nok valgt en blå med lyse lædersæder, parkeringssensor, tech-pak, soltag og ikke en hvid med sort lædersæder, soltag, tech-pak og lys-pak..
Men er nu stadig super glad for mit valg, så nu er det bare at prøve at finde den sidste tålmodighed frem, tager til Spanien i overmorgen et par dage og vi får gerne en VW EOS med alt i udstyr når vi har lejet en cabriolet for 550 kr. -så må jeg jo hygge mig lidt i med den i stedet..! :D
Er der nogen der har en liste over Techpakkens indhold før bestillingssiden blev ændret
Hej Flemming.
Hvis ikke det er for meget ulejlighed vil jeg også meget gerne have listen. torben@ta-service.dk
På forhånd tak :-)
Går ikke ud fra der er Alcantara headlinier med i config på vores "gamle" bestillinger?
Jeg har ikke set nogen modeller med alcantara på solskærm osv. Nogen som ved noget om dette?
Havde også været fint med udvidet Nappa læder indtræk, men må nøjes med deres kunstig læder indtræk, som dog så ganske lækkert ud.
Kan ikke undgå at føle sig lidt bondefanget hvis de fortsat trækker leveringstiden, og man kunne få bilen lige så hurtigt ved at bestille den nu, med de udvidede konfigurations muligheder.
Nogen som ved om de dk modeller som er lige er blevet produceret er med den nye model spoiler?
@homer: alcantara er i de tidligere bestilte Performance modeler. Standard modelen har ikke alcantara, Man kan efter de nye priser bestille med alcantare som ekstra option uanset om det er standard eller performance model - så hvis du før priserne ændrede sig har finalized en Performance får du alcantare ellers ikke.
den gode nyhed er at performance før kostede 751.000 kr, og nu er billigere i basis udgaven - du kan så selv vælge hvad du vil tilføje og derved muligvis få den billigere end før muligt.
Hvis I kigger på en specifikations liste på Tech pakke fra Maj, så husk at den liste i skal kigge på skal være da i Finalized (eller efter) - en reservation er ikke nok da både I og Tesla frit kunne lave om på det eller "aflyse". Først når I laver en bindende aftale er den bindende for begge parter - det er den da i Finalize og ikke blot reserverede.
Jeg skrev bindende under 2. maj - men er egentlig lidt ligeglad med "tåbe" lys. Jeg brugte det aldrig på min gamle Rover - hvor mange af jer bruger ? (den har naturligvis tåge baglygter, som jeg anser for nødvendige)
istedet glæder jeg mig over at Tesla løbende forbedre produktet med software opdateringer, det findes så mange andre firma'er som stopper med det så snart produktet er solgt, og kun fokusere fremad mod næste produkt.
Glæd jer, den er så super flot og køre som en drøm
Hej Alle
Jeg var en af dem der virkelig fik mig en ubehagelig overraskelse. Min gamle konfiguration (fra oktober) og den som jeg nu har bestilt efter, der er prisen ganske simpelt steget 20.000 kr. i runde tal. Hva f.... bilder I jer ind i Tesla og samtidig melde prisfald ud ??? .Jeg er som sådan ligeglad med om prisen er steget med de 20.000 kr. men lad dog være med at melde prisfald ud. Sagen er simpelt hen den at når vi taler om P85 modellen, så er den eneste grund til at I kan melde prisfald ud, den at I har pillet an masse ud som tidligere var en del af "grundmodellen" .Føj det klæder jer ikke !!, lige som vi var nogle der begyndte at tro I var anderledes end resten af Automobilbranchen.
I mellemtiden vil jeg glæde mig til det bliver april - så jeg kan få mit "røde lyn", men det er sgu de dyreste "røde bremsekalibre" jeg nogensinde er blevet præsenteret for (og det siger ikke så lidt)
Der Hansi
Tesla kan naturligvis ikke holde deres pris statisk fra opstart og til tid og evighed.
Der vil komme prisændringer, nye tilvalg osv osv. På et tidspunkt kommer der vel også større batteri, og sikkert til samme pris som nuværede.
Går ud fra du havde muligheden for at omkonfigurere inden du accepterede prisen? Ellers havde du vel fået konfigurationen til "gammel" pris.
Som jeg har forstået har der været et prisfald for EU og DKK priser grundet bedre styrke ift. Dollaren. Så det er vel ikke forkert fra Tesla's side?
Nogle konfigurationer er blevet billigere, nogle er blevet dyrere. Stadig relativt små ændringer.
Hej Homer
Jeg kan ikke blive helt klog på hvilken kasket du har på, men har du overhovedet læst hvad det er jeg skriver ?? Den nøjagtig samme konfiguration er steget 20.000 kr. samtidig med at Tesla melder ud at deres biler er blevet billigere, pga. en faldende dollar. Hvad er det lige i det sammenfald du ikke forstår ??
Der Hansi
Rødvins kasket. Det var jo fredag aften :)
Hvis du har valgt tech pakken, så er det ikke kun røde bremse kalibre du har fået ekstra.
Alcantara Headliner er blevet standard i 85 p.
Motoriserede foldbare sidespejle får du også.
De tre ekstra tilvalg rammer da umiddelbart 20k meget godt.
Motoriserede foldbare sidespejle, hvor finder du det ? Jeg kan ikke finde det som standard eller i techpakken. Jeg ved dog det leveres i USA
Det har jeg fra Tesla nyhedsbrev 12/11/2013:
"We want to allow for further customisation of Model S in Europe. Therefore, we are unbundling existing options packages, allowing you to design your Model S exactly how you want. In particular, all interior choices for seats and colours are available for any type of powertrain.
If you want to be surrounded by premium leather on the doors, lower panels, and armrests, we offer an extended leather package. Additionally, we are introducing some exciting new options including a new 19 inch wheel, fog lights and power-folding mirrors, which are now included in the tech package. To set your Model S Performance apart, we are proud to introduce the Tesla Red Calipers. Finally, you have the option of adding a yacht floor to your centre console tray that matches your car’s décor."