Loading...
dk

GPS-overvågning | Tesla Forum

voigt1
voigt1 Oct 22 '19

Har lige bestilt M3P - min forsikring (Topdanmark) har givet mig et tilbud på 7016.-/år. Men nu finder jeg ud af, at de kræver satellit-overvågning. Det kan jeg måske godt gå med til, men nu er der nogen, der siger at jeg mister al garanti, hvis jeg får den slag monteret. Hvad er fakta om det ?

bskaarup
bskaarup Oct 22 '19

Se http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6501 Der er en med Topdanmark der har fået fjernet GPS kravet. Så du må tage en snak med din assurandør. Den indbyggede i bilen burde være nok.

Hvis tyvene er professionelle virker hverken Tesla sporing eller 3. parts GPS alligevel ikke (se http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6571).

voigt1
voigt1 Oct 22 '19
Citat fra bskaarup

Se http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6501 Der er en med Topdanmark der har fået fjernet GPS kravet. Så du må tage en snak med din assurandør. Den indbyggede i bilen burde være nok.

Hvis tyvene er professionelle virker hverken Tesla sporing eller 3. parts GPS alligevel ikke (se http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6571).

Har argumenteret men det prellede helt af, så det ender nok med en andet sted at forsikre eller måske indse at det måske er fornuftigt og  få det monteret alligevel - men hvad med garanti på bilen efter ? Ved ikke hvor meget monteringen laver indgreb i elektronikken. Nå jeg har ikke fået bilen endnu, så kan tænke lidt over det et stykke tid. Tak for de 2 forumindlæg.
voigt1
voigt1 Nov 5 '19

Så skulle kravet hos TopDanmark om GPS i Tesla være blevet fjernet - det var på tide. Kun noget jeg har hørt men det skulle være rigtigt. Får jeg jo og se, når jeg får min bil. 

JanChristensen

LB forsikring skriver sådan: "Bilen skal have et satellitovervågnings/sporingssystem, der er DELTA certificeret." Mon standardinstallationen i model 3 lever op til det?

bskaarup
bskaarup Mar 2
Citat fra JanChristensen

LB forsikring skriver sådan: "Bilen skal have et satellitovervågnings/sporingssystem, der er DELTA certificeret." Mon standardinstallationen i model 3 lever op til det?

Jeg brugte ret lang tid på det med LB i juni og det endte med at de godtog det.

Jeg fik en mail med dette indhold:"Jeg kan bekræfte at det sporingssystem der er medfødt din Tesla er fint for os, så du behøver ikke at installerer et andet sporingssystem. Venlig hilsen Peter Andersson, Forsikringsassistent, Backoffice 2

JanChristensen
Citat fra bskaarup
Citat fra JanChristensen

Jeg brugte ret lang tid på det med LB i juni og det endte med at de godtog det.

Jeg fik en mail med dette indhold:"Jeg kan bekræfte at det sporingssystem der er medfødt din Tesla er fint for os, så du behøver ikke at installerer et andet sporingssystem. Venlig hilsen Peter Andersson, Forsikringsassistent, Backoffice 2

Tak, bskaarup
voigt1
voigt1 Mar 2

TopDanmark har fjernet kravet om satellit overvågning - men kun på Model 3 - alle andre Teslaer skal have det. Jeg måtte kæmpe noget med dem, da hende i telefonen ikke vidste det - hun undskyldte senere sin uvidenhed. Ved ikke hvor mange andre selskaber der kræver det ?

jth
jth Mar 2

Jeg har også LB og fik efter 3-4 mdrs skriveri også frafaldet kravet til DELTA certificeret tracker. 

P85DK
P85DK Mar 2

Jeg kan så fortælle at Tesla's sporings system er minus værd, men det samme gælder for de eftermonteret sporingssystemer.

Tesladriver
Tesladriver Mar 3
Citat fra voigt1

TopDanmark har fjernet kravet om satellit overvågning - men kun på Model 3 - alle andre Teslaer skal have det. Jeg måtte kæmpe noget med dem, da hende i telefonen ikke vidste det - hun undskyldte senere sin uvidenhed. Ved ikke hvor mange andre selskaber der kræver det ?

Har også været i gennem møllen hos Topdanmark. Først var der ikke noget krav, så var der krav - og så til sidst - ikke noget krav, i hvert fald ikke til en TM3 SR+. Har det nu på skrift i en e-mail . Men det står stadig nævnt i tilbudet, så bliver spændende at se hvad der kommer til at stå i policen!