Loading...
dk

Hjælp ny ejer | Tesla Forum

17slaz
17slaz Nov 1

Hey. Har for ganske nylig overtaget min første Tesla - en brugt Model S. Jeg har endnu ikke modtaget registreringspapirer og er derfor ikke endnu registreret som ny ejer hos Tesla, og kan ikke derfor ikke bruge Tesla-app'en endnu. Spørgsmål; kan jeg benytte supercharge til min bil uden brug af app'en..? Skal på tur i dag, så er ret nysgerrig

Ice2EV
Ice2EV Nov 1

Supercharge er ligeglad med App'en. Du joker stikket i og bil og supercharger laver det der kaldes handshake, bilen sender vist noget bil id til supercharger, som benyttes til at afregne strøm.

Er din bil med free supercharger kan du være helt og aldeles ligeglad med prisen. Er den ikke, så kommer der en regning til din tesla konto.

17slaz
17slaz Nov 1

Super - tak for hurtigt svar. Bilen er med fri supercharge, så det er der styr på. Men af nysgerrighed; en regning på min teslakonto - hvordan fungerer det så..? Jeg kan ikke se, at jeg noget sted kan koble betalingskort til min teslakonto..??

selsoe
selsoe Nov 1

Jo, det kan du hvis du logger på web, men fordi du har fri supercharging er der ikke den store pointe i det.

PeterE
PeterE Nov 1
Citat fra 17slaz

Hey. Har for ganske nylig overtaget min første Tesla - en brugt Model S. Jeg har endnu ikke modtaget registreringspapirer og er derfor ikke endnu registreret som ny ejer hos Tesla, og kan ikke derfor ikke bruge Tesla-app'en endnu. Spørgsmål; kan jeg benytte supercharge til min bil uden brug af app'en..? Skal på tur i dag, så er ret nysgerrig

Hm husk lige at den tidligere ejer så stadigvæk har fuld adgang til din bil, og du kan ikke engang slå det fra. For at slå ‘Mobile access’ fra skal du også bruge Tesla userid/password. Det ville jeg få på plads med det samme. 

Hvis du er registreret som ejer, så log selv på DMR og træk en registreringsattest eller lign der.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 1