Loading...
dk

"Hockey pucks" til hjulskifte | Tesla Forum

AgentP
AgentP Nov 6

Jeg skal - langt om længe - have vinterdæk på i næste uge. Jeg har læst om de der "hockey pucks" som på billedet herunder. 

Hvor "for alt i verden" er det vigtigt at bruge dem. Jeg snakkede med mit lokale dæk-center, og deres melding var alá "Det løser vi nok". Jeg tolkede det som "Dem har vi ikke, vi lægger noget andet under og løfter den op". 

Hvor meget skal jeg insistere på, at der skal "pucks" under, inden de løfter bilen? 

P85DK
P85DK Nov 6

De har helt styr på det og de ved 100% hvor de skal løfte - dem du har billede på er voldsomt overpriced

DeaconWP
DeaconWP Nov 6

Os derhjemme kan have en fordel i, at have en hockey puck , med den der lille knop, så bilen ikke skrider på donkraften.

Værksteder, der løfter bilen løfter som regel 4 steder på en gang, hvis den kommer på en lift. Så de løfter mere lodret op, og der er minimal risiko for, at den smutter for dem.

Så ingen grund til at være insisterende. De har sikkert skifte hjul på mange biler på samme måde.

Man kan sagtens løfte i de egnede løfte punkter uden den lille styre tap, for alt vægten ligger alligevel på selve den store flade. Ganske som hvis de "bare" bruger deres sædvanlige gummiklodser.

En model 3 er endda nemmere at løfte, da batteriet sidder en del højere end løfte punkterne, så der er lidt mindre risiko for at trykke på batterikassen ved den model, frem for ved en S eller X.

Så stol du bare på fagfolkene. Med lidt hjælp fra dig om, at du fortæller, at de ikke må løfte i batteriet.

PS. De er egentlig ganske gode i kvaliteten de der løfte hjælpere. Men lige netop den der er til Model 3 skal man have version 2 af. Den har en udskydelig magnet i toppen. Den er videreudviklet, fordi der er forskel på højden (frigangen) inde i vangen, og er knoppen for høj, eller frigangen for lav, så støtter pucken ikke på den store trædeflade, før den har trykket en bule op inde i vangen.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 6
AgentP
AgentP Nov 6

Super, tak for svarene. 

Dækcenteret virkede helt på bar bund når det kom til Model 3, så jeg ville lige være sikker. Men hvis en normal 4-punkts lift er fin, så er jeg rolig. :-)