Loading...
dk

Must-Have tilbehør | Tesla Forum

Tonie
Tonie Nov 8

For er som allerede har en TM3 eller som går og venter på en. Har I en liste over must-haves produkter (for jer)?

11/11 på mandag (Singles day), så er lidt at spare på f.eks. de kinesiske sider.

Min liste:

Wrap til center konsol

Touchscreen protector

MicroSD+usb til Sentry

Trunk/Frunk måtter

Gummimåtter

Mobilholder

Noget I synes mangler i listen, eller forslag på gode alternativ? Har hørt godt om passformen på de måtter fra T.Hansen, dog er de måske ikke de pæneste, men neutrale nok til den pris. Nogen der har erfaring med Sealing ring til taget?

Forummets indlæg er redigeret af Tonie Nov 8
PL
PL Nov 8

Til at købe tilbehør kan man nu bruge Tesla Shop online her i Danmark også. Er det ikke nyt? 

https://shop.tesla.com/en_dk?redirect=no

MOS
MOS Nov 8

Dit link til Trunk/Frunk måtter er forkert.

Mht. Sealing ring til taget, så har jeg ingen erfaring selv med Model 3. Men jeg har hørt, at det måske er spild af penge. Det kommer nok an på, om der er en signifikant fordybning i mellemrummene mellem glasdelene, hvor luftstrømningen kan lave hvirvler og dermed støj. Dette gælder særligt de mellemrum, som går på tværs af bilen (f.eks. mellem forrude og glastag), men knap så meget de langsgående mellemrum (f.eks. mellem glastag og fordøre). Hvis fordybningen er lille og sealing ringen kommer til at stikke op fra overfladen, så kan den potentielt forværre støjen endnu mere.

Hvis jeg oplevede støjproblemer, så ville jeg personligt prøve med et stykke klar tape hen over fordybningen for at glatte mellemrummet ud. Det burde virke mindst lige så godt som den der sealing ring. Så må man se, hvor længe tapen bliver siddende. Hvis man rengør overfladen først og er omhyggelig med at sætte tapen på, så den ikke krøller, men sidder helt plant, så tror jeg, det holder rimelig lang tid. Men et nyt stykke tape er nok ikke ret dyrt.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 8
Tonie
Tonie Nov 8

Opdateret og lavet den lidt pænere.

Det har du ret i i forhold til sealing ring. Tænker at man må overveje det hvis man mener man har et problem og det kan altid afprøves med tape til at starte med. Tak for tipset. :)

MOS
MOS Nov 8
Citat fra Tonie

(...) og det kan altid afprøves med tape til at starte med. Tak for tipset. :)

Det med tapen var faktisk tænkt som en permanent løsning. Jeg har selv et stykke tape siddende på forruden til at dække for et mindre stenslag. Det har siddet der meget længe nu og der er ingen tegn på, at det går af lige foreløbigt. Så jeg tror tilsvarende, at et stykke tape hen over mellemrummet potentielt kan holde meget længe. Og hvis tapestrimlen alligevel skal skiftes på et tidspunkt, kan man jo betragte det som bilens suverænt billigste sliddel ;-)

selsoe
selsoe Nov 8
Citat fra Tonie

For er som allerede har en TM3 eller som går og venter på en. Har I en liste over must-haves produkter (for jer)?

Mobilholder

Hvorfor vil man gerne have sin telefon siddende i forruden?

Ice2EV
Ice2EV Nov 8

Hvis du kigger MAXpider måtter, så bør du snuppe carbon på folien til centerkonsol. Fik desværre sat mat folie på inden jeg besluttede mig for at invester i MAXpider.

MAXpider er forøvrigt mega fede.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 8
voersaa
voersaa Nov 8

Den her (der er rent faktisk en tråd på Teslamotors hvor de drøfte det!):