Loading...
dk

Forsikring - så er der godt nyt til Teslafolket S3X | Tesla Forum

TeslaJan
TeslaJan Nov 20

Hej HrMogensen

Tak for grundigt svar. Ja FDM har jeg også talt med og selvrisikoen her er også 11239. Det samme som hos Ingeniørforeningen og Tryg. Det er nemlig Tryg forsikring det hele (I telefonen er selvrisikoen rundet ned til 11000)

Hos Alka fik jeg ca. samme "tilbud" som dig :-)

Jeg vil absolut prøve HF. Det lyder som et super godt tilbud hvis ellers de andre forsikringer også er rimelige.

Min bedre halvdel er i hverfald ikke TRYG ved at køre rundt i en ny bil med 11239kr i selvrisiko

MOS
MOS Nov 20

@TeslaJan

IDA Forsikring har altid haft rod i modelvariantbetegnelserne hvad angår Tesla biler. Der findes p.t. 3 varianter af Model 3: Standard Range Plus, Long Range og Performance. Sværere er det ikke. Det er ufatteligt, at de ikke får ryddet op i det rod.

Det gør det naturligvis ikke nemmere, at flere modeller har dual motor og 4-hjulstræk. Er det så den ene eller anden motors effekt, begge motorers effekt sammenlagt (og i så fald max. effekten hver for sig lagt sammen eller den maksimale effekt, de kan yde på samme tid), eller er det begrænsningen i den effekt, batteriet kan levere? Retfærdigvis skal nævnes, at Tesla historisk heller ikke har haft helt styr på det med effekten.

Det med motoromdrejningerne er måske ikke så vigtigt. I modsætning til en ICE, så har en elmotor en meget flad momentkurve op til et bestemt omdrejningstal. Ved højere omdrejningstal har den en ret flad effektkurve, dvs. momentet aftager omvendt proportionalt med omdrejningstallet. Så selvom motorerne ikke rammer max. effekt ved samme omdrejningstal, kan de sagtens have meget tæt på max. effekt ved et lidt højere omdrejningstal.

Model 3 med dual motor har en induktionsmotor foran og en permanent magnet motor bagi. Motorerne kører fysisk uafhængigt af hinanden, da der ikke er nogen trækaksel/kardanaksel eller lignende mekanisk forbindelse mellem dem. Jeg kan ikke huske, hvilke gearomsætningsforhold de har, men de kan i princippet sagtens være forskellige og er det sandsynligvis også, ligesom i Model S med dual motor. Front- og bagmotoren kan altså godt køre med hvert sit omdrejningstal på samme tid.

Sider: « 1 2 3