Det er ganske normal pris udvikling.
Priserne på nye varer holder priserne, indtil de mest interesserede købere har været forbi,
herefter stagnere markedet, og konkurrencen på prisen sætter ind, og samtidigt kommer der flere og flere til salg.
Der er hele tiden nogen der har mere brug for at sælge deres bil end andre, eller er villige til et større tab, så de sætter prisen under de andres biler, og så bliver en ond spiral sat i gang, for de andre er nød til at følge med, hvis de vil have solgt deres biler.
Det er lidt synd at bilbasen og dba forhindre autouncle.dk i at vise deres biler,
for de har den feature, at man kan se bilernes ligge tid og prisudvikling.
Den tesla der er på autouncle kan man se er gået 100.000 ned i pris inden for de sidste 3 mdr.
Det virker lidt som "går den, så går den".
Og jeg kan nu godt forstå sælgerne, vi vil jo alle gerne have så meget som muligt for vores ting.
Men det er lidt en balance gang, for naturens gang vil, at det ændres på et tidspunkt, og så er det ikke sælgers markedet længere, og det ved sælgere og potentielle købere godt =)
Efter min mening findes der ingen realistisk holding til slag af sin Tesla, da der findes så få til salg og er handlet endnu færre. Jeg synes det er helt naturligt at man vil have så meget for sin brugte Tesla som muligt. ligeså naturligt som dem der vil købe brugt vil have den så billigt som muligt. Men hvad er det man siger, den tålmodige (læs= den der venter længst) er vel altid heldig. Sådan er det jo med alt.
Tja men hvis der ikke er nok forskel i prisen, så vil de fleste også heller gi lidt ekstra og få en helt ny efter de spec man selv ønsker.
Når jeg ser Bilbasen igennem for Model S. Så syntes jeg de fleste af bilerne står til for meget. Men det er jo sælgers problem. :)
Baronen du har ret i at priserne teoretisk er for høje, jf. normale biler.
Men som Hookmaker siger, så kan Tesla bare ikke sammenlignes, det er en ny flot og hurtigt bil, til en "billig" penge, men med leveringstid på, og med et lille udbud af brugte biler.
En jeg kender solgte sin 16 år gamle bil til en forhandler, og fordi det er den eneste der er til salg i Danmark, satte forhandleren den op fra de 330.000 han gav, til 450.000, som andre har sagt "udbud og efterspørgsel" sætter prisen =)
@Tapie: 710.000 kr. vil gøre det til den billigste P85 til salg i DK pt. koster den billigste 764.500 kr. (Som dog er for meget)
Der er en P85+ til salg til 750k som har kørt 18.000 km og den har jo mere udstyr end din.
Du kan evt. gå på mobile.de eller autoscout.de og se hvad de bliver solgt til i EU.
Der koster den billigste P85 med 22.000 km 83.900 EUR eller ca. 625.000 kr.
@Tapie: Jeg er ikke helt upartisk mht. god pris - for er selv på udkig men syntes de danske priser er for høje. Man kan nemt hente i eks. Tyskland, så længe bilen er 6 mdr. gammel og kørt 6.000 km. så skal der ikke betales DK moms. Eneste der skal betales er for plader.
Så du kan jo prøve 710.000 kr. af - for så du stadig 40.000 kr. billigere end dem med P85+ og for ny kostede "+" jo 50.000 kr. altså udover de 21" alu osv. der også var obligatorisk for "+". Det vil så ligge pres på dem der har S85 til salg for 650-715k. De har regnet med de kun taber 30-50k på en bil til over 700k. efter 6-8 mdr. og på 14-21.000 km. Så sætter du din til 710k og der en der er på udkig som kan se han kan få 4,4 sek. acc. for "samme pris" som en S85 så køber han din i stedet.
I EU som sagt nærmer vi os en pris jeg kan være med på omkring 600k (615-675) for en Performance. Skal have tech, pano og luft som minimum. Men en del af de tyske er konfigget sådan, samt jeg kan få lyd, vejr, lyspakke osv. smidt oven i hatten (kontra jeg køber en for ny til ca.708k)
Som tidligere nævnt i tråden står de stille de annoncer på bilbasen, så det må være fordi prisen er for høj.
Hvis man ikke selv vil hente i Tyskland kan man fra 500-1500EUR få den leveret på sin hjemme adresse (så spare man tid og overnatning m.m.) 500-800 er hvis de kan sende bilen med andre. 1500 EUR hvis den skal alene af sted.