Loading...
dk

Hvad er en reel salgspris for brugte Model S? | Tesla Forum

Tapie
Tapie Nov 17 '14

Hej 120281! Bilen er med 21"Turbine fælgene. :-) Der kan evt. også følge endnu et sæt 21" med hvis det har interesse.

120281
120281 Nov 19 '14

@Tapie: Nu der kommet en forhandler med en P85 til 700k med rimelig meget udstyr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/350-kw-p85/2322356

Tapie
Tapie Nov 19 '14

Hej 120281, ja jeg så det godt i dag, tror jeg vil holde øje med hvor længe der går før den bliver solgt. :)
Umiddelbart er det præcis samme udstyr, udover at jeg har 2 sæt 21" og min er for 2014.

120281
120281 Nov 20 '14

Ja ellers så sæt din på. Folk vil nok bare hellere til forhandler mht. garanti (selvom Tesla garanti er bedre) også når man sælger en bil til så mange penge.

Jeg snakkede i går med en tysk bilforhandler som sagde der var mange henvendelser fra Danmark. Deres står fra 79.999 EUR til 86.900 EUR for Performance. Dvs. fra 600k men den er så uden Pano tag. Men sammenligner man med billigste S85 i DK koster den 650k. Så man kan altså spare 50k samt få en P85 i Tyskland Vs. Danmark.

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 20 '14

Har du et link, for det virker lidt for utroligt.

Holmp
Holmp Nov 20 '14

Så begynder det at give mening som firmabil også, selvom den skal være over 3 år for ikke at beskatningen bliver helt i skoven.

T3S7A
T3S7A Nov 20 '14

Pas nu på. 

1. Den første, er der ikke. Reklame, falsk annonce, så Tysker ringer/ kommer ud og kigger, og så bliver int. i en anden bil.

De 2 andre er UDEN for EU.! DVS. Husk gange med 25% moms og 10% Told.. Dvs. Pris gange med 1,375.= Dansk pris. 

Maho
Maho Nov 20 '14
Der har været meget snak om hvad hvis...... Er der nogen på forumet som enten har købt eller solgt som kan bidrage med hvad en handel så ender med på prissiden?
120281
120281 Nov 20 '14
T3S7A:
De har solgt de første 3 der var på nettet. Den hvide til 79k euro er stadig filmsalg skrev de til mig igår. Spurgte hvorfor de ikke tog billeder af bilerne, men har sorte billeder af røde biler. Men de sælger dem så hurtigt, så de ikke venter med at tage billeder. Den hvide har de stående hos dem selv og er med korrekte billeder.

De skrev samtidig til mig der var flere biler på vej ind.

Ellers kan jeg se der kommede flere på hver dag, men også nogen ryger. Havde selv dialog med en som var klar til at sælge for 89.900 euro selvom den stod til 94.000 euro.

Når udbud stiger og efterspørgslen ikke følger med så falder priserne. Så ser ud til markedet er ved at ændre sig til købers marked fremfor sælgers marked.

Nu læste jeg Audi præsenterede en el R8 i januar 2015. Samt de var klar med stor produktion i 2017. Samt VW også kommer med en Passat i el. Så det vil nok øge konkurrencen og dermed presse priserne.

Ikke at jeg sammenligner en Passat med en Model S :-)
Hookmaker
Hookmaker Nov 21 '14

Der er så mange fupannoncer og smarte forklaringer derude at vi snart ser en P85+ til 25.000 Eur med det hele og 200 km på tælleren. ..;-)

Sithfury
Sithfury Nov 21 '14

Jeg tror primært det er fordi at efterspørgslen på en P85 med 420hk nærmest forsvinder i det øjeblik der er en P85D med 690hk, 4 hjulstræk og længere rækkevide. Det basere jeg også på at Tesla for nyligt fjernede muligheden for at bestille P85, men kun tilbyder P85D.

Flertallet er dem der har en P85 idag er folk med penge nok, early adopters, og ligesom de var klar på at smide lidt ekstra for at få en P85, er de også klar på at smide lidt ekstra for at få en P85D.

Så skulle man tænke at sådan en som mig, ville være ellevild for at købe en brugt P85 for det samme som en S85.. Problemet er bare at jeg langt hellere vil have en S85D, med det nye chassi, nye bagdøre, nye sæder, længere rækkevide, autopilot osv. 

Var jeg villig til at smide de ekstra penge, blev det også til P85D istedet for en P85

Jeg tror vi er enige om at alle der har en P85, S85 til salg ikke er ude for at købe en passat istedet.

Forummets indlæg er redigeret af Sithfury Nov 21 '14
JL
JL Nov 21 '14

@Sithfury:

Jeg har det på (næsten) samme måde - jeg kan godt undvære 1,2 sek, spoiler og røde kalibre og så få lige præcis den bil jeg gerne vil have med de forbedringer du nævner. Jeg tror dog jeg springer D over og tager en S85 - synes ikke man får nok for de 38K ekstra :-). 15 km længere rækkevidde, 0,2 sek og 25 km/t på toppen er ikke nok for mig. Jeg vil dog sige, at hvis jeg kunne få en nyere P85 inkl. autopilot hardwaren og det udstyr jeg gerne vil have (Pano, Luft, Tech, Hifi), til 650.000-700.000, så synes jeg det begynder at blive interessant.

I øvrigt ret tydeligt hvem der har en TMS herinde og hvem der er på udkig efter en :-)

Maho
Maho Nov 21 '14

Jeg er da ked af hvis min P85 er usælgelig allerede inden jeg får den :-) MEN MEN MEN, regnestykket holdet slet ikke. Hvis jeg skulle bestille en P85D i dag med det samme udstyr, skulle jeg hoste op med omkring 85.000 mere end jeg har købt til, så ingen klager herfra :-)

Får dog også et "samler objekt" da det bliver en P85 med det nye hardware.....

Og i øvrigt meget enig med @JL, jeg ville også gerne lave en blindtest på at gætte hvem der har en TMS og hvem der drømmer bare om den (til ingen penge) :-)

Forummets indlæg er redigeret af Maho Nov 21 '14
Sithfury
Sithfury Nov 21 '14

@JL

Jeg har "kun" givet 

Dual motor med firehjulstræk 30.600

Da jeg var rimeligt tidligt ude med bestillingen, og syntes faktisk man får meget for pengene. Har aldrig haft en bil med 4 hjulstræk, så det skulle næsten prøves. Det skulle også give et mere ensartet slid på dækkene, har hørt at den ellers er ret ond ved baghjulene?

Jeg er spændt.. jeg er sindsygt spændt..

TheBoss
TheBoss Nov 21 '14

En udfordring: Hvad er det bedste tilbud på en brugt S85P lige nu, placeret i et EU-land? Hvem kender den bedste mulighed?

Tyske S&S har vi fået afsløret som værende et træls marketingsstunt.

http://ww3.autoscout24.de/classified/261807682?asrc=fa|as
- €92.000
- 33.750km
- 12 måneder

- Teknik pakke
- Luft
- Belysningspakke
- Hifi pakke
- 7 sæder
- Dobbeltlader
- 21" sommer
- 19" vinter

http://ww3.autoscout24.de/classified/261601395?asrc=st|as
- €94.500
- 4.000km
- 3 måneder

- Teknik pakke
- Dobbelt lader
- 19" sommer

Den til €92.000 er den eneste af de to der pt. kan importeres uden at svare moms pga. alder. Da den anden samtidig er noget lav på udstyr kan det opveje de ekstra kilometer. Nogen der har øje på en annonce der er mere interessant end den til €92.000?

TheBoss
TheBoss Nov 21 '14

@Kitora. Mange tak for tippet, vil jeg gøre flux! Har samtidig en ven der i sin tid altid kunne finde stumperne til min motorcykel når jeg gav op, vil se om hans evner også rækker til en Tesla ;)

Michael
Michael Nov 22 '14
@ Maho
Jeg troede ikke der var lavet nogle P85 med autopilot hardware. Troede at den kun optrådte som en teoretisk bestillingsmulighed i kort. Men der tog jeg åbenbart fejl.
Hvor lang tid er P85 med autopilot hardware (uden D) blevet produceret?
Nogen der har et bud på hvor mange af dem der kommer/er kommet til DK.
Mvh Michael
Nommensen
Nommensen Nov 22 '14
Man er startet med at producere den 1 oktober og fortsætter til alle som har bestilt til og med medio november, hvor den version blevet taget af programmet.
Maho
Maho Nov 22 '14
Hej Michael.
Som nommensen er inde på er det fordi jeg bestilte den mens det (S85P) var muligt, men den blev produceret efter den nye hardware blev standard (med tech pakken) jeg har ikke engang fået den endnu, først medio december :-)
Så nej, den kommer der ikke til at findes mange af, om det så er en fordel eller ulempe ift gensalg vil tiden vise....
Den er i øvrigt brun for at toppe det (farven er også udgået nu:-)
Sider: « 1 2 3 4 5 »