Loading...
dk

Folie til midterconsol | Tesla Forum

TQ
TQ Nov 13 '19

Nogen der har erfaringer med vinyl wrap eller lignende. Mine overvejelser går på at få den samme træ-farve/struktur som Tesla benytter på forrudepanelet. Jeg er desværre lidt for gammel til "carbon look"! 

Ice2EV
Ice2EV Nov 13 '19

Jeg har sat matsort på. Det var ikke så svært. Men det precut sæt jeg har monteret, kunne godt have være 3 mm bredere, således det lige havde gået ned på siden af låget til det store rum foran cupholders.

Dog er det nok kun mig der ser det. Fruen, som ellers nok er detaljeorienteret bemærker det ikke. 

Overvejer selv at skifte mat til carbon og så få betrukket træindsats på instrumentbrættet også. Men det bliver nok kun ved overvejelserne.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 13 '19
voersaa
voersaa Nov 13 '19

Jeg har også matsort og det matcher sædderne perfekt. Brugte også precut og det var også lige til øllet med hensyn til dimensionerne. Var dog overrasket over hvor "tilgivende" det var og var meget man kunne rette undervejs i installationsprocessen. Carbon er ikke lige min kop te men matsort har jeg været meget glad for. Der er også en matrix udgave som ser flot ud (har dog kun set dem på youtube).

Træfarven har jeg været nysgerrig omkring. Hvis det ser autentisk ud kunne det være meget fedt men jeg er skeptisk pga. det dårlig udseende trævinyl man igennem tiden har set på gulve og køkkenskabe.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Nov 13 '19
alexkotsc
alexkotsc Dec 8 '19

Har folket herinde nogen anbefalinger til hvor man skal købe de her wraps fra?

Det lader til at de fleste af dem fra AliExpress ikke går ned over kanten til kopholder og i siderne.

Har kigget på følgende:

Kenriko wraps som koster 24 $ + 23 $ shipping og evt. moms + afgift. (kenriko.com) ~ 318 DKK / 548 DKK (moms + afgift)

Abstract Ocean som koster 40 $ + 6 $ shipping og evt. moms + afgift (abstractocean.com) ~ 311 DKK / 539 DKK (moms + afgift)

GreenDrive som koster 41 € + 9 € shipping (greendrive-accessories.com) ~ 374 DKK

All4Cars som koster 125 DKK + 39 DKK shipping (all4cars.dk) ~ 168 DKK

Taptes som koster 135 DKK og evt. moms + afgift (taptes.com) ~ 135 DKK / 319 DKK (moms + afgift)

Kan det virkelig passe at der stadig ikke er nogen lokale (EU-lokale ;)) producenter eller importører?

Forummets indlæg er redigeret af alexkotsc Dec 9 '19
alexkotsc
alexkotsc Dec 8 '19
Quote from Danbra56 https:///...e-pour-tesla-model-3

Tak @Danbra56, jeg har tilføjet den i listen ovenover hvis andre skulle være interesserede.

Har du selv installeret denne folie? :) 

DeaconWP
DeaconWP Dec 8 '19

Jeg har haft nogle i ordre fra abstract ocean, hvor de 6 jeg har leveret ikke har givet mig dårlig feedback.

Så efter at jeg har solgt dem vidre til vist nok 285 kroner, efter at have importeret dem med min forhandler rabat, så var de vist tilfredse med prisen.

Du kan få nogen med, hvis jeg lige delayer en ordre, som jeg har gang i.

30 689 987

Danbra56
Danbra56 Dec 9 '19

@alexkotsc. Jeg har bestilt et hvidt sæt i Carbon style på alibaba, men jeg overvejer stærkt at  købe dem her i stedet for da de passer meget bedre i den hvide satin farve. jeg har også på fornemmelsen at det her sæt bedre dækker rundt om kanten. Kan lige tilføje at fragten er 8 €  

alexkotsc
alexkotsc Dec 9 '19

@DeaconWP jeg sender dig lige en SMS :)

@Danbra56 jeg har opdateret det andet indlæg så det inkluderer forventede priser før og efter moms+afgift.

Jeg tror du har ret i at dem fra Alibaba/Aliexpress/Wish osv. ikke passer som fx. AbstractOcean/Kenriko.

voersaa
voersaa Dec 9 '19
Citat fra alexkotsc

Har folket herinde nogen anbefalinger til hvor man skal købe de her wraps fra?

Det lader til at de fleste af dem fra AliExpress ikke går ned over kanten til kopholder og i siderne.

Har kigget på følgende:

Kenriko wraps som koster 24 $ + 23 $ shipping og evt. moms + afgift. (kenriko.com) ~ 318 DKK / 548 DKK (moms + afgift)

Abstract Ocean som koster 40 $ + 6 $ shipping og evt. moms + afgift (abstractocean.com) ~ 311 DKK / 539 DKK (moms + afgift)

GreenDrive som koster 41 € + 9 € shipping (greendrive-accessories.com) ~ 374 DKK

Taptes som koster 135 DKK og evt. moms + afgift (taptes.com) ~ 135 DKK / 319 DKK (moms + afgift)

Kan det virkelig passe at der stadig ikke er nogen lokale (EU-lokale ;)) producenter eller importører?

Har selv Kenriko og det har jeg været meget glad for. Det er ikke svært at installere, når det er sagt mener jeg ikke det er værd at du bruger 500,- på det (jeg har familie i USA så jeg slap for told). Jeg er ret overbevist om at du kan få et pænt resultat ud af "utilskåret" folie fra f.eks. 3M. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Dec 9 '19
alexkotsc
alexkotsc Dec 9 '19

@voersaa Tak for input, jeg synes også det er dyrt ift. mængden af folie. Men jeg hælder dog mere til allerede tilskåret folie da jeg er lidt nervøs over tanken om hobbykniv tæt på midterkonsollen ;)

Jeg har lagt en bestilling ind ved @DeaconWP til AbstractOcean-folien :)

voersaa
voersaa Dec 9 '19

Jeg tror bestemt at AbstractOcean er et godt valg, det skal du nok blive glad for ;-)

alexkotsc
alexkotsc Dec 9 '19
Citat fra voersaa

Jeg tror bestemt at AbstractOcean er et godt valg, det skal du nok blive glad for ;-)

Det håber jeg :)

Jeg kan se at Kenriko har gjort skabelonerne tilgængelige så man i princippet selv kan skære "rå" folie ud.
https://github.com/Kenrik/Model-3-Vinyl-Wrap-Template

Viggo
Viggo Dec 9 '19

Hvorfor gå over åen efter vand.
Der findes også en leverandør i Danmark:
http://www.all4cars.dk/shop/model-3-129c1.html

alexkotsc
alexkotsc Dec 9 '19
Quote from Viggo

Hvorfor gå over åen efter vand.
Der findes også en leverandør i Danmark:
http://www.all4cars.dk/shop/model-3-129c1.html

Tak for input, jeg har tilføjet den til listen :) 

Jeg har faktisk godt set siden, men billederne er af ringe kvalitet og kan ikke umiddelbart finde nogen anmeldelser af deres folie med billeder. 

Danbra56
Danbra56 Dec 9 '19

Jeg vil næsten tro at de kommer fra Kina