Loading...
dk

Software 2019.36.2.1 i model S | Tesla Forum

Gyzz
Gyzz Nov 19

Hej,

er der nogle af jer i Model S der har fået den nye SW 2019.36.2.1 eller kommer den ikke til Model S eller er vi prioriteret ned i forhold til dem der får mere ud af denne opdatering eller ??? jeg er mest lun på "One pedal driving" ved godt at der ikke er flere heste i min gamle potte....... TMS 85D fra 15" ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Nov 19
KimT
KimT Nov 19

Du får ikke one pedal driving på S/X med mindre det er den helt nye Raven.

Den motor som sidder i kan ikke regen ned til stop. Det er kun de nye (fra 3'ern der kan det).

Når det så er sagt, så burde det faktisk godt kunne lade sig gøre da den måde som det er implementeret på også inkludere friktion bremsen. TACC virker jo fint - helt af sig selv.

I konen's kona er det lavet på den måde at friktionsbremsen først bliver aktiveret når ved et bestemt tryk. Dvs. hvis man kun trykker let på bremsen, vil det være regen der bremser bilen, og ikke friktionsbremsen.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 19
MOS
MOS Nov 19
Citat fra KimT

Du får ikke one pedal driving på S/X med mindre det er den helt nye Raven.

Den motor som sidder i kan ikke regen ned til stop. Det er kun de nye (fra 3'ern der kan det).

Hvorfor egentlig ikke? Det kræver vel bare, at motoren kan levere et negativt moment helt ned til 0 km/h. Det mener jeg bestemt er muligt. Hvordan skulle den ellers kunne bremse ned til 0 og begynde at bakke, hvis man i lav fart sætter den i bakgear og derefter træder på speederen? Det kan min gamle 85D i hvert fald. Jeg er dog stadig på 2019.32.12.7, så jeg kan endnu ikke sige, om one-pedal-driving kommer til at fungere med den kommende update.

KimT
KimT Nov 20

Du har ret, men ved modellerne med permanent magnet påstår de jo at one pedal driving resultere i bedre rækkevide samt mindre slid på bremser. Det kan de vel ikke just påstå hvis man skal til at bruge energi på at smide motoren i reverse, eller kombinere med friktionsbremser for at få det til at virker.

Men som skrevet TACC virker jo fint. Så det kan jo lade sig gøre, de skal bare. Det bliver bare ikke samme løsning.

jramskov
jramskov Nov 20

Ja, det er lidt underligt, men det er også hvad jeg har læst rundt omkring - det er kun nyere Model S og X der får den opdatering.

MOS
MOS Nov 20
Citat fra KimT

Du har ret, men ved modellerne med permanent magnet påstår de jo at one pedal driving resultere i bedre rækkevide samt mindre slid på bremser. Det kan de vel ikke just påstå hvis man skal til at bruge energi på at smide motoren i reverse, eller kombinere med friktionsbremser for at få det til at virker.

Det er vist kun under ca. 8 km/h, at den ikke længere regenererer. Hvis de mekaniske bremser skal aktiveres eller endda bruges energi på at lægge et negativt moment på motoren for at få den til at standse helt fra 8 km/h må dog spilde/bruge ganske lidt energi. Kinetisk energi er som bekendt proportional med kvadradet på hastigheden, så den kinetiske energi ved 8 km/h er altså meget lille (eksempelvis 0,64% af den kinetiske energi ved 100 km/h).

One-pedal-driving er vel heller ikke primært for at spare energi, men snarere en komfort-feature. Og så kan man vel også bare vælge at slå det fra, hvis man synes.

KimT
KimT Nov 20

PS Mos - det med at smide den i D fra R ved lav fart uden at trykke på bremsen benyttede jeg også ind til vi fik Kona'en. Men den nægter at skift gear med mindre man trykker på bremsen, så det har jeg vænnet mig til nu.

Nelarsen
Nelarsen Nov 20

Jeg har SW 2019.36.2.1 i min S som facelift fra 2017. Den har ikke "One pedal driving"

Gyzz
Gyzz Nov 20

troede kun at det var powerupgrade der "Kun" var på Raven S/X modellerne, hvis de vil kan de sagtens lave one pedal driving, men det er ikke sikkert at det er lavet til ikke permanent magnet modellerne ...... og måske derfor der ikke kommer 2019.36.2.1 på disse eller at de ihvertfald prioriterer de modeller der får mest ud af det først.

men interessant at Nelarsen du har fået den i model S ..... men tilsyneladende uden de store ændringer ;-(