Det er da rigeligt til at lade natten over. Nok er jeg ikke elektriker, der er sikkert andre her der kan gi et bedre svar, men med tre faser kan du snildt lade helt op hver eneste nat. Det er jo lige knap 50 km/t du kan lade med, hvis ellers spændingen holder.
Nu kom det jo rigtig langt væk fra det jeg startede tråden med. Uanset at det nok ikke er særlig "grøn" strøm, så kunne det da være rigtig smart hvis bilfærgerne får oplader om bord. Hvis ellers sikkerheden tillader det (mest brandfare jeg tænker på), så er det jo smart at kunne lade mens bilen alligevel holder stille. Hvis det var en hurtig nok lader, kunne man måske komme ud på den anden side med helt fyldt batteri?
Det kræver nok en hel del flere el-biler på gaderne (eller færgerne), før at der kan være tilstrækkelig efterspørgsel - og så er det jo som sagt ikke lige særlig grøn strøm.
Det er 5x2,5 der er trukket skal sluttes til 3 faser. Regner med at få stik til bil og støvsuger samt strøm måler installeret i rustfrit kabel skab 40x60x20 cm.