Kære alle
jeg har forsøgt at suge alt info vedr. lignende emner/tråde her på sitet og er blevet en hel del klogere "thumbs up"/tak for det. Det jeg søger nu er specifik erfaring ift. at købe en TM3 ud fra min situation,, geografi etc.
Kort ridset op
- bor i Århus C, tæt på Botanisk Have, E-on har offentlige ladere indenfor 600-1000m men de er langsomme ladere og jeg kan ikke få beboerlicens fra kommunen til at holde der, så max 5timer parkering.
- boligforeningen har kun hjemmelader mulighed i garager, garage koster 250-300.000kr (not gonna happend). jeg har forsøgt at "lobby" ift. ladestationer, men det er langt frem i tiden. First movers bliver de aldrig. jeg har også forsøgt med opslag i opgangene ift. at leje garage, men har ikke fået nogen respons
-ladere på arbejdet er også et stykke frem i tiden, omend jeg ikke har undersøgt det til bunds (er undervejs, men kræver lidt strategisk snilde/timing)
- SUC i Århus er 6km væk
- arbejdet er 10km væk (SUC opladning øger ruten til arbejde med 15min-20min)
- kørselsbehov er ca. 30.000km årligt,. 1-2x månedtlige ture til hhv. Aalborg, KBH, Odense er ikke urealistisk.
Det vil være en drøm der går i opfyldelse, og min Citroen C3 der knap har kørt 400.000km er ved at have gjort sit (selvom den ikke viser tegn på det)
Jeg har været ude og prøvekøre model S og model 3, og det er model 3 jeg gerne vil have.
Så, er der nogen af jer i lignende situation der har købt? skal jeg blot vente til at infrastrukturen er bedre på plads eller ?