Det kan jeg svare på - der er INGEN gratis ladere :) nogle har flatrate og andre har forudbetalt. Gratis er ingen af delene.
(Jaja, står der en ‘gratis’ lader hos Ikea eller McD et sted - så kald det endelig gratis...)
Jo ud over nogle gratis destination chargere rundt omkring (nær mig er der gratis opladning hos City 2) så er der meget væsentligt gratis 150 kW lynladere ved Halsskov. Det ligger perfekt til en tur til Jylland. Jeg bruger den hver gang og opnår som regel at bruge kroner 0 på strøm for hele turen. Så sent som for en uge siden var jeg i Kolding til møde og brugte cirka 15 minutter i Halsskov hver vej.
Det er ægte gratis da jeg ikke har noget kundeforhold af nogen art til Eon eller Clever. City 2 er også ægte gratis. I det omfang at man kan sige, at jeg betaler via det jeg køber hos City 2, så er det nok mest de 99% ICEV kørende der betaler for mig :-). På tilsvarende vis er der gratis destination chargere mange andre steder. Eksempelvis på mange hoteller når man er på langtur.
Men på spørgsmålet om jeg opsøger disse gratis muligheder, så er svaret mest nej. Bortset fra den i Halsskov, så foretrækker jeg at bruge Teslas superchargere. Jeg kører ofte på hotel med konen og selvom der ofte er gratis lademulighed, så gider jeg ikke bekymre mig om det. I det store billede er det småpenge der går til det og jeg synes det er sjovere at nyde friheden og trygheden ved at vide, at der ikke bliver nogen problemer med det på turen.