Loading...
dk

Import af bil fra Tyskland ift. billån? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Nov 23 '19

Har haft talt med min lokale bank (Arbejdernes Landsbank) som jeg gerne ville oprette et billån hos - og det kan jeg sagtens blive godkendt til.

Problemet består så I at man kun kan oprette billånet når man samtidig står med en danskindregistreret bil + en købskontrakt. Det er selvfølgelig for at undgå at folk optager et billån med meget lav rente og så bare bruger pengene på alt muligt andet.

Udvalget at brugte TM3 LR er ganske stort syd for grænsen, men jeg har ikke lige de 400-450.000,- kontant. Min bankmand sagde at det letteste nok var hvis jeg havde en rig onkel der kunne agere mellemmand eller var gode venner med en bilforhandler der kunne importere - med andre ord nogle man kunne stole på og omvendt. Skal det igennem en tilfældig bilforhandler der agerer importør vil de jo uanset nok også have en bid af kagen (gætter på minimum 20-30.000,- for besværet), men måske kan en overtales til mindre da det vel direkte er Tesla DK der vil stå med en evt garantireparation?

Jer der har importeret og ikke "bare" betalte kontant... Hvad gjorde I?

Og ja, det ender måske med at man må bide i det sure æble og bestille en ny. Ville jo helst undgå det første større værditab - hvem ville ikke det...

PeterE
PeterE Nov 23 '19
Ring til en anden bank, selvfølgelig kan de få det på plads. 
HemligNemlig
HemligNemlig Nov 23 '19
Jeg havde også fundet en anden bank, hvis du ikke kan få dem til som minimum at lave en overførsel til forhandleren viser de jo ingen tillid.
HrMogensen
HrMogensen Nov 24 '19
Og pludselig har de 2x tyskere jeg har skrevet seriøst med sat prisen op med henholdsvis 2 og 3000€ fordi Tesla har øget deres priser!?
Det er sgu ikke besværet værd at hente syd for grænsen... 
CaptainChaos
CaptainChaos Nov 24 '19
Slet ikke hvis du skal give 450.000 for en brugt, det er jo det samme en ny koster
Vildgut
Vildgut Nov 24 '19
Man kan sikkert være heldig at finde en i Tyskland. Jeg opgav dog efter at have kontaktet 6 tyskere uden held. Så er det nemmere bare at bestille en ny... 
HrMogensen
HrMogensen Nov 24 '19

For det første ville jeg da helst have en med trækkrog (så er udvalget VIRKELIGT indsnævret).

For det andet så må jeg da indrømme, efter at jeg så fruens begejstring da hun så en perlemorshvid tæt på, at det ikke er nødvendigt at betale ekstra for en anden farve.

For det tredje så vil jeg jo helst have en der er så ny at den mindst har AP2,5 eller 3.

Og som CaptainChaos skriver så ender det jo hurtigt på 450.000,-... For dem der sælger har jo ofte betalt mere for en anden farve end hvid. Der er måske 19" fælge på og måske endda hvide sæder. Jeg synes hvide sæder ser uhørt fedt ud (med den rette yderfarve), men det er heller ikke særligt fedt at skulle holde øje med om ens gæster har uvaskede blå jeans på. Og ja nogle har endda låst op for FSD, men da jeg tror der går lang tid før EU for alvor lukker op for det, så er det nok først aktuelt om 5-5 år i (måske) den næste Tesla.

Har egentlig ikke rigtigt haft problemer med at få hul igennem til diverse tyskere for at få svar på spørgsmål, men hvis bilen er RIGTIGT attraktiv så kan jeg da godt forstå hvis tyskeren heller vil sælge den til en landsmand - med større sandsynlighed for at salget rent faktisk sker.

RUNE2
RUNE2 Nov 24 '19
Samlekvalliteten er også løbende blevet forbedret. Køb en ny.
fmm1000
fmm1000 Nov 24 '19
Der er en M3 til salg på Facebook nu. Vist til 410k. Mener det er en AWD.
HrMogensen
HrMogensen Nov 25 '19

Er ikke på Facebook... Men kan jo fruen til at kigge på det :)