Har haft talt med min lokale bank (Arbejdernes Landsbank) som jeg gerne ville oprette et billån hos - og det kan jeg sagtens blive godkendt til.
Problemet består så I at man kun kan oprette billånet når man samtidig står med en danskindregistreret bil + en købskontrakt. Det er selvfølgelig for at undgå at folk optager et billån med meget lav rente og så bare bruger pengene på alt muligt andet.
Udvalget at brugte TM3 LR er ganske stort syd for grænsen, men jeg har ikke lige de 400-450.000,- kontant. Min bankmand sagde at det letteste nok var hvis jeg havde en rig onkel der kunne agere mellemmand eller var gode venner med en bilforhandler der kunne importere - med andre ord nogle man kunne stole på og omvendt. Skal det igennem en tilfældig bilforhandler der agerer importør vil de jo uanset nok også have en bid af kagen (gætter på minimum 20-30.000,- for besværet), men måske kan en overtales til mindre da det vel direkte er Tesla DK der vil stå med en evt garantireparation?
Jer der har importeret og ikke "bare" betalte kontant... Hvad gjorde I?
Og ja, det ender måske med at man må bide i det sure æble og bestille en ny. Ville jo helst undgå det første større værditab - hvem ville ikke det...