Nu læste jeg det som om at Tesla ville sætte en tester på og det koster altså også hos Mercedes :-)
Men hvis han vil have dem til at foretage en reperation, så skal han jo bare fortælle hvad han vil have lavet, så behøver de jo ikke tjekke noget og så betaler han kun for reperationen.
Hvis han mener det er en reperation som skal over garantien, så få det afklaret på forhånd.
Hvis Tesla er enige i at det er en garantisag, men så finder ud af at reperationen ikke er nødvendig, så må han selvfølgelig betale for den tid de har brugt.
Men som skrevet, så tror jeg Tesla før de overhovedet går i gang vil fortælle at hovedparten af de ting ikke vil være dækket af nogen garanti, men skyldes forventlig slitage. Mercedes tager sgu' heller ikke en 4 år gammel bærearm på garantien.
Tesla's timepriser er høje, men langt fra de højeste. BMW, Audi og Mercedes er sgu' ikke billigere.
Jeg siger ikke at Tesla er perfekte, men hvis man bruger andre folks tid og ekspertise, så må man også forvente at få en regning.
Hvor meget har han forresten betalt hos Hinnerup for tjekket? Det er sikkert gjort i forbindelse med en service, men hvor imødekommende ville Hinnerup være hvis der kom en bunke Tesla ejere som kun skulle have tjekket hvad de kunne få lavet på garantien og intet andet - tror du Hinnerup ville give det gratis væk?
Han ville nok tage et sted mellem 1.000 - 1.300 kr. for det - men nu har han sikkert lagt det ind som en del af en betalbar ydelse som en service eller lignende, da han ved at han kan sælge betydeligt flere service på den måde og samtidig vil opbygge et 'tillidsforhold' ved at fortælle dem hvad han mener de bør få gratis fra Tesla.