Jeg skal en tur til Midt-Sverige i min Model S årgang 2015. Jeg har aldrig været i Sverige med den før, men jeg vil gerne være godt forberedt mht. opladning. Der er naturligvis Teslas SuC, som jeg vil benytte, men jeg får sandsynligvis brug for mere end det, da min destination ligger langt fra nærmeste SuC.
Jeg håber, at der ved destinationen er mulighed for opladning fra rødt eller blåt CEE-udtag, men ellers må jeg klare mig med en alm. stikkontakt og en forlængerledning.
Jeg antager, at man i Sverige bruger Schuko-stikkontakter med side-jord (vist på billedet herunder) som den gængse type stikkontakt og at der sædvanligvis er tilstrækkelig god jordforbindelse. Er det korrekt?

I givet fald tænker jeg, at jeg skal bruge en omvendt Schuko-adapter (Schuko-han til dansk hun-stik med jord), f.eks. denne fra thansen. Er det korrekt?
Hvor mange Ampere kan man trække kontinuert fra en alm. svensk stikkontakt? Adapteren fra thansen kan vist klare op til 10 A.
Er der en signifikant risiko for, at der ikke er ordentlig jordforbindelse, så man skal ud i at bruge en "norsk snyde-adapter" med forbundet nul til jord?
Jeg har spottet en del (gratis) offentlige 11 kW ladere, som ligger langs med ruten, så jeg tænker, at disse vil kunne bruges til lidt klatladning i nødstilfælde, hvis det viser sig at komme til at knibe med rækkevidden på tilbageturen til SuC. Er der nogle, der har erfaringer med sådanne ladere, og kan man aktivere dem med en dansk Clever RFID brik?
Jeg har en UMC med adaptere til rød CEE, blå CEE, dansk mormorstik m. jord samt et Type-2 kabel.
Jeg tænker på, om man burde anskaffe sig en adapter til svensk komfurstik?
Er der andre ting, jeg skal være opmærksom på eller forberede mig på ifm. opladning i Sverige? Bør man slæbe hele værktøjskassen med ledninger, skruetrækkere, afisoleringstænger osv. med, eller er det overkill? Bør man installere diverse apps på sin telefon eller tilmelde sig forskellige ordninger?