Loading...
dk

For blinker fordi de tror man har langt lys på!!! | Tesla Forum

jespert
jespert Dec 10 '19
Er jeg den eneste der har det problem?
kapsel
kapsel Dec 10 '19

Kør forbi et servicecenter (eller FDM, de tilbyder det vist også) og få checket dine lygter. Rigtigt mange Model 3'er er leveret hvor de er indstillet helt forkert.

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '19

Har du holdt på en vandret vej og bedt vognen om at indstille lygterne?

Så kan du se at den kører vinklen op og ned, og lander på et eller andet der ser fornuftigt ud. Blinkerriet er i hvertfald nærmest ophørt. Bortset fra den C200 coupe vi kørte bag forleden, der små bremsede måske 25 gange på 2 km. Var helt i tvivl om det var vores lys eller fordi han kørte helt oppe i røven af ham der kørte foran ham.

Det skal dog siges af og til får jeg et blink, når jeg har sat langt lyst til, og den ikke har slået ned. Men det sker væsentlig færre gange end når jeg selv glemte det, så det er en stor forbedring.

baldur
baldur Dec 10 '19
Det er uvidenhed hos FDM. Man kan indstille lygterne fra skærmen et sted under service menuen. Den eneste grund til ikke at gøre det selv, er at du ikke har måleudstyret der skal stilles foran lygterne. Sådan her: https://youtu.be/Yi-ggN-NoP0
jonsiii
jonsiii Dec 10 '19

Ved mig hjalp det bare at kalibrere lygterne i servicemenuen. Den kører lygterne helt op, og så ned igen så det passer. Jeg gav den også 3 par takker nedaf, men det var unødvendigt. Dagens efter satte jeg dem 3 takker tilbage.

Jeg har dog lagt mærke til at de driver lidt.. Tager lige et par billeder over de næste par uger for at sammenligne.

Nikolaj
Nikolaj Dec 10 '19

Husk også at med en Tesla, så blænder korrekt indstillede lygter stadig, når man trykker sømmet helt i bund, da bilen nærmest stejler som en hest ved kraftig acceleration! Det har jeg selv prøvet adskillige gange :)

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '19
Quote from jonsiii

Ved mig hjalp det bare at kalibrere lygterne i servicemenuen. Den kører lygterne helt op, og så ned igen så det passer. Jeg gav den også 3 par takker nedaf, men det var unødvendigt. Dagens efter satte jeg dem 3 takker tilbage.

Jeg har dog lagt mærke til at de driver lidt.. Tager lige et par billeder over de næste par uger for at sammenligne.

Har også bemærket det de skal stilles en gang i mellem fordi de "driver" lidt.

Metguy2000
Metguy2000 Dec 11 '19

Jeg fik da mine checket hos FDM i Roskilde uden problemer. Stod iøvrigt for lavt, men ikke noget særligt, ca 5 klik.

Citat fra selsoe

Nemlig. Jeg havde min til lygtetjek hos FDM, men de kunne ikke lave det, så jeg måtte have den forbi Tesla. Det er virkelig sløjt at de ikke indstiller dem rigtigt fra fabrikken.