Loading...
dk

Registrering af ejerskab | Tesla Forum

17slaz
17slaz Dec 11 '19

Hey

Som ny Tesla-ejer har jeg nu i 2 mdr forsøgt at blive registreret som ny ejer hos Tesla - som jeg forstår det, er det betingelsen for at kunne bruge App'en og de funktioner der knytter sig til dette.

På trods af tre henvendelser via hjemmeside/support, chat-kontakt mm er det endnu ikke lykkedes mig at blive andet end ignoreret.

Jeg har i dag forsøgt at kontakte pr telefon, men er nu ved at miste tålmodigheden efter 1 time i telefonkø..

Spørgsmål;

Er det den standard jeg skal forvente når jeg har brug for hjælp fra/kontakt til Tesla, eller er jeg bare uheldig?

Og; har noget et godt tip til, hvordan jeg rent faktisk får registreret bilen som min, og kan begynde at anvende app'en?

Tak for hjælp:-)

NB Bilen er fed. 

selsoe
selsoe Dec 11 '19

Det er desværre noget som mange oplever for tiden. Jeg har dog ofte haft held med at ringe til dem, så det er ikke gennemgående. En anden mulighed er bare at troppe op på værkstedet. De plejer at være ret søde og servicemindede. Husk registreringsattest og hvad du ellers har af dokumentation på at du ejer bilen. :)

MOS
MOS Dec 11 '19

Der er desværre en del andre, der har oplevet endog meget lange ventetider på lignende henvendelser. Hvis jeg var dig, ville jeg møde op personligt hos Tesla og medbringe alle relevante papirer på bilen samt en god portion tålmodighed og stædighed. Og så insistere på, at det blev ordnet på stedet.

Anekdote: Jeg oplevede engang, at jeg af en arbejdsgiver ved en fejl blev trukket i løn for noget ferie, som jeg ikke havde holdt. Jeg gjorde naturligvis opmærksom på fejlen og bad om at få det rettet. Efter flere måneder og adskillige rykkere blev det endelig rettet, men desværre med forkert fortegn, dvs. jeg fik trukket endnu mere af min løn! Næste gang, denne fejl skulle rettes, blev jeg så igen trukket i løn, denne gang med det dobbelte beløb, således at jeg nu havde mistet indtægt for 4 gange den ferie, jeg ikke havde afholdt!! Jeg gjorde endnu engang opmærksom på fejlen, men jeg fik at vide, at de først kunne rette det ved næste lønkørsel en måned senere, hvilket for mig var dybt utilfredsstillende. Jeg gjorde det klart, at jeg jo ikke kunne betale min husleje med en (4-dobbelt) negativ løn og at det ikke kunne passe, at man ikke kunne rette det med det samme. Så jeg satte mig på en stol ved siden af medarbejderen på lønkontoret og ventede tålmodigt, mens jeg gjorde opmærksom på, at jeg ville gå tilbage til mit arbejde så snart jeg havde fået mit tilgodehavende udbetalt. Nogle gange betaler tålmodighed og stædighed sig. Der gik ca. 10 min., så var lønnen overført.

17slaz
17slaz Dec 11 '19

Tak for svar. Jeg væbner mig med tålmodighed, stædighed og en campingstol. Så må vi se om det virker:-)

MOS
MOS Dec 11 '19

Tror nok at de hos Tesla har siddemøbler, der er væsentligt mere komfortable end en campingstol, så lad du bare campingstolen blive derhjemme. Men held og lykke med det. Håber det lykkes uden for meget besvær.

selsoe
selsoe Dec 11 '19

Og gratis kaffe og wifi! God fornøjelse!

MOS
MOS Dec 11 '19

Evt. prøv at booke en tid i appen... Nå nej (catch-22)... :-p

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 11 '19
Twinauto
Twinauto Dec 14 '19
Samme problem her, efter 2 uger har de ikke engang svaret på den mail, som skal udløse en mailadresse man kan sende dokumenterne til
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 14 '19

Det kan vel ikke blive ved med at være en overraskelse for folk at der absolut ingen service er hos Tesla med mindre man selv kører afsted til dem. Der er jo ingen folk tilbage og de bliver målt på at tjene penge ikke at tage telefoner eller besvare mails.

PerLeth8210
PerLeth8210 Dec 14 '19

Det du fortæller om Tesla  har jeg aldrig oplevet. Tværtimod har de ihvertfald her i Aarhus altid overholdt alle aftaler med mig.

Forummets indlæg er redigeret af PerLeth8210 Dec 14 '19
PeterE
PeterE Dec 14 '19
Ditto, jeg har en aftale hos Tesla på mandag. Aftalt på appen, fulgt op på telefon og sms. Og igen i fredags på telefon. Sidder der et par trolls herinde som bare vil tale virksomheden ned? 
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 14 '19

I så fald er der flere trolls end dem der oplever det modsatte :)

Det er jo fakta at det har kørt stort set perfekt i en årerække men efter nedskæringerne i front personalet og lukning af tlf system kræver det oftest min 1 time i tlf kø system.

jeg har kun brugt appen 3 gange og ingen af gangene har jeg trods jeg har skrevet jeg ønsker opringning opnået kontakt og været nød til blot at møde op til den bookede tid for at stille mit spørgsmål. Mail kontakt ligeledes ingen der svarer.

Jer der oplever perfekt service kunne jo også være trolls der taler firmaet op! I har jo været på Forum længe nok til at have oplevet hvor tit der er indlæg med kontakt problemer ellers prøv bare at søge enten her eller på de udenlandske Forums. 

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Dec 14 '19
PeterE
PeterE Dec 15 '19
Citat fra HemligNemlig

I så fald er der flere trolls end dem der oplever det modsatte :)

Det er jo fakta at det har kørt stort set perfekt i en årerække men efter nedskæringerne i front personalet og lukning af tlf system kræver det oftest min 1 time i tlf kø system.

jeg har kun brugt appen 3 gange og ingen af gangene har jeg trods jeg har skrevet jeg ønsker opringning opnået kontakt og været nød til blot at møde op til den bookede tid for at stille mit spørgsmål. Mail kontakt ligeledes ingen der svarer.

Jer der oplever perfekt service kunne jo også være trolls der taler firmaet op! I har jo været på Forum længe nok til at have oplevet hvor tit der er indlæg med kontakt problemer ellers prøv bare at søge enten her eller på de udenlandske Forums. 

Du har da 100% ret, jeg har vel skrevet 17-1800 indlæg for sjov og for tale Tesla op.  

Og hvis du brugte søgefunktioner, så vil du også fra alle os der formår at tale positivt om Tesla, finde en god blanding af både positive, negative og nogenlunde neutrale indlæg. 

Jeg bliver nødt til at spørge om konstant tilsvining af Tesla gør nogen til en lykkeligere bilejer? Jeg vil selv blive mere og mere mavesur, og da jeg selv kæmpede med en reklamation over mine p-bremser overvejede jeg faktisk at skifte bil. Livet er vel for kort til al den surhed. 

God 3.søndag i advent :)

(og et forsigtigt PS: Jeg har aldrig kaldt hverken Teslas service eller min bil for perfekt. Aldrig.)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 15 '19
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 15 '19

Sviner jeg konstant Tesla til? Hvor?

jeg har skam selv været her på Forum fra start af ;) så jeg ved udemærket godt hvordan balancen på indlæg er det burde du også. Så det er og blive et faktum at deres service er kraftigt nedsat efter deres ændringer. Det er jeg en blandt mange der oplever.

Men hverken du eller jeg bidrager nok ikke meget til trådstarters problemstilling :)

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Dec 15 '19