Loading...
dk

så fik vi software 40. med viper control | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 15 '19

Umiddelbart ville jeg igår sige der ikke var nogen forbedring. Men der regnede det heller ikke.

Bemærkede ved våd vej, og det der kom på ruden var sprøjt fra foran kørende, så havnede hovedparten på nederste halvdel af ruden, og ikke særligt meget oppe i toppen hvor kamera sidder. Det var så der jeg ikke bemærkede nogen forskel.

Men idag har det delvist dryppet, regnet samt slud. Og ved de mindste dryp er viskerne startet og kørt af sig selv, måske lidt friske, men acceptabelt.

Ved mere regn kører de også selv, måske lidt i det lave trin. Nogen vil nok mene for lidt, jeg kan acceptere det.

Kom til at tænke på, at sådanne viskere er jo slet ikke nødvendige, hvis bare teknikken/bilen kunne køre selv ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 15 '19
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 15 '19

Spørger af uvidenhed men kan man på M3 ikke indstille intervallet eller følsomheden ?

Ice2EV
Ice2EV Dec 15 '19

Det hele foregår på skærmen. Man kan dog trykke på enden af stilken for at få enkel visk og spul ved at holde den inde.

Men man har ikke som i mercedes, og formentlig som i S dreje på armen og indstille viskerhastighed.

Efter instruktionsbog

"Juster vinduesviskernes hastighed. •

1: Interval, langsom •

2: Interval, hurtig •

3: Kontinuerlig, langsom •

4: Kontinuerlig, hurtig •

AUTO: Model 3 registrerer, om det regner eller ej. Når vinduesviskerne er indstillet til AUTO, og der registreres væske på forruden, bestemmer Model 3 den optimale frekvens for viskerne. Hvis Model 3 ikke registrerer væske på forruden, kører vinduesviskerne ikke."

Når man skal over på skærmen for at skifte indstillinger, så er det rimelig vigtigt at det for det meste virker af sig selv.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 15 '19

Ah ok det vidste jeg ikke tak :) 

ja så giver det gid mening at få den bug rettet hurtigt.

baldur
baldur Dec 15 '19

Nu har jeg også testet den nye viper funktion. Det er en klar forbedring men langt fra perfekt. I rigtigt regnvejr ser det ud til at virke langt bedre. I mildt regnvejr - tja.

Jeg savner fortsat en funktion til indstilling af følsomhed. Det der "one size fits all" er en fejl.

Jenskh
Jenskh Dec 16 '19
Jeg har ikke prøvet i kraftig regn, men mens jeg var ude og køre begyndte det at dryppe meget let. Det registrerede de og startede interval.
Det er meget bedre end før, hvor det nærmeste var lige før man ikke kunne se noget, før de kørte hen over ruden.
MikaelH
MikaelH Dec 16 '19

Min erfaring er at den er blevet bedre i dagslys, men stadig har store problemer når det er mørkt. 

En tur på motorvej i en blanding af let regn og slud om natten gav systemet helt op. Er spændt på om det nogensinde kommer til at virke tilfredsstillende om natten. Det er langt sværere for kameraet at se regnen på ruden om natten fordi alt er så mørkt. 

selsoe
selsoe Dec 16 '19

Jeg synes det er meget bedre end før, hvor jeg vil sige det nærmest var ubrugeligt. Der er muligvis stadig rum til forbedring, men selv i mørke oplever jeg at det fungerer godt. Det er min forståelse, at systemet nu kontinuerligt vil blive bedre og man hjælper det med at lære hver gang man manuelt visker.

baldur
baldur Dec 16 '19

Er overbevist om at det der med at man hjælper den med at lære, rent faktisk kun består i at de tager et "screenshot" og sender tilbage til moderskibet. Der vil nogen så vurdere om de skal stoppe det ind i deres database.

voersaa
voersaa Dec 16 '19

Har kun fået det prøvet på en kortere tur fredag aften men jeg lagde med det same mærke til at der var en markant forskel. Når det er sagt så skal der heller ikke meget til for at det blev bedre for jeg har, ligesom selsoe, også haft en oplevelse af at viskerne var tæt på ubrugelige inden opdateringen

Goodspeed
Goodspeed Nov 14
Fandt denne gamle tråd da jeg søgte efter funktionen af regnsensoren.
Jeg synes ikke at det fungerer godt selv med nyeste 2020.44.10.1
Kommer man op bag anden bil på motorvej i let regnvejr, og der kastes kaskader af vand op på forruden, venter den alt for længe med at viske.
Oplever I det samme?
selsoe
selsoe Nov 14

Ja. Trods mine optimistiske meldinger for et års tid siden, fungerer det stadig af helvedes til. Der er ingen afgørende forbedringer på regnsensoren synes jeg.

baldur
baldur Nov 14
Elon Musk nægter at opgive men en rigtig regnsensor kan ikke koste mange kr :-(
jramskov
jramskov Nov 15
Desværre samme oplevelse her.
AllanOlesen
AllanOlesen Nov 15

Er der nogen af jer, der har kigget på kamera-feed fra de situationer, hvor viskerne burde have været aktiveret?

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på, om kameraet overhovedet ser den samme regn på ruden, som vi gør, når det sidder så tæt på ruden. Jeg ved fra mine foto-interesserede dage, at jo tættere et kameraobjektiv kommer på en uperfekt rude, jo mindre forstyrrer imperfektionerne i ruden - de drukner simpelthen i dybdeskarphed.

Forummets indlæg er redigeret af AllanOlesen Nov 15