Loading...
dk

Jeg overvejer en Tesla men...... | Tesla Forum

LarsH
LarsH Oct 28 '14

Sidder lige og leger med konfiguratoren på http://www.teslamotors.com/sv_SE/models/design og en S60D koster 919.200 SEK. (735.000 DKK.) hvor imod en 85D koster 1.009.200 SEK. (807.000 DKK.) i den konfiguration jeg gerne vil have. Det er naturligvis ikke den helt store forskel, men omvendt, så er det heller ikke en bil, som jeg skal køre i til daglig. Derfor er det også mange penge, at have stående i garagen, når merforskellen kun er en anelse bedre acc. evne, større topfart og en længere rækkevidde, som egentlig ikke er aktuel for mig. Og dog alligevel..... For jeg skal naturligvis ikke kunne sige, at bilen måske ikke skal ud på en 500 km. tur en dag. Men så passer hverken en S60D el. 85D ikke til det forbrug.

Ja, jeg må tænke videre kan jeg høre på det hele :-)

Bendix
Bendix Oct 28 '14

LarsH,
Det er kun dig, der kan afgøre hvad, der er den rigtige konfig for dig.
Jeg ville dog i dit sted tage den udvidede garanti 8 års på batt og drivetrain med ubegrænsede km, aktiveret supercharger og længere rækkevide i betragtning både for dit eget brug men også mht senere gensalgsværdi. For mig ville det være en no-brainer at vælge S85D af de grunde, men det er som sagt bare min mening.  

LarsH
LarsH Oct 29 '14
Citat fra Bendix

LarsH,
Det er kun dig, der kan afgøre hvad, der er den rigtige konfig for dig.
Jeg ville dog i dit sted tage den udvidede garanti 8 års på batt og drivetrain med ubegrænsede km, aktiveret supercharger og længere rækkevide i betragtning både for dit eget brug men også mht senere gensalgsværdi. For mig ville det være en no-brainer at vælge S85D af de grunde, men det er som sagt bare min mening. 

Jeg sidder også og pønser på, om man skulle tage en 85D i stedet, så man bl.a. får SuC. Troede ikke der var sådan en her i byen, men det er der heldigvis kan jeg se Den 8 års garanti kan komme ejer så få glæde af. Mht. gensalgsværdi, så er det ikke noget, som jeg tænker på. Tesla er stadig så nyt et mærke, at man formentlig ikke kan give et aktuelt bud, på hvad en 2-3 år gammel Tesla vil være værd, i forhold til nypris, kørte km. etc.

Bendix
Bendix Oct 29 '14

LarsH,
Jeg tror det vil hjælpe på gensalgsværdien, at der er de 8års garanti uden km begrænsning - især for et ungt bilmærke uden en "track record" mht holdbarhed

LarsH
LarsH Oct 29 '14
Citat fra Bendix

LarsH,
Jeg tror det vil hjælpe på gensalgsværdien, at der er de 8års garanti uden km begrænsning - især for et ungt bilmærke uden en "track record" mht holdbarhed

Hvis jeg ender med en S85D, så følger det vel med mig bekendt :-) Så er det kun en bonus for næste ejer.

Bendix
Bendix Oct 30 '14

Citat fra LarsH
Citat fra Bendix

LarsH,

Hvis jeg ender med en S85D, så følger det vel med mig bekendt :-) Så er det kun en bonus for næste ejer.

My point exactly :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 30 '14

Du skal jo ikke købe den for at sælge den igen :) du skal købe den fordi du synes det er den fedeste bil i verden :) og synes du skal ændre dit profilbillede hvis du har tænkt dig at købe mindre end P85.. :) evt til et med blød hat :)

LarsH
LarsH Oct 30 '14
Citat fra Kristian70k

Du skal jo ikke købe den for at sælge den igen :) du skal købe den fordi du synes det er den fedeste bil i verden :) og synes du skal ændre dit profilbillede hvis du har tænkt dig at købe mindre end P85.. :) evt til et med blød hat :)

Mener jeg heller ikke at have givet udtryk for at det er tilfældet Kristian? :-) Jeg er skide ligeglad med værditabet på den. Jeg køber altid bil med hjertet, ikke hjernen. Biler er min passion og store hobby, det er her alle mine surttjene penge falder. Naturligvis vil visse økonomi interesserede mener det er hul i hovedet men sådan har jeg valgt at prioritere. Hvis jeg gik op i værditab og alt den salgs, så havde jeg formentlig ikke en bil, som står mig i små 350-400.000 i årlige driftomkostninger alene ;-)

Tesla'en vil skulle bruges de dage om vinteren, hvor der ligger flere cm. sne. Derfor har jeg ikke behov for en racerbil, der går 0-100 på 3,4 sekunder, for det vil alligevel være både ubrugligt, for ikke at tale om uforsvarligt at ligge og køre gaderæs, uanset hvor meget erfaring bag et rat jeg har (Som instruktør og racerkører) Ergo vil det være spildte penge, for den vil køre mere i månederne november til og med februar, end den vil de resterende 8 måneder der er på et år.

Ligger der mere end et par cm sne (Vi kan sagtens have -10 grader og +10 cm sne), så kan jeg ikke få den anden vogn ud, selvom jeg både har vinterdæk og snekæder til den. Den kan ikke stå fast og jeg gider ikke køre på arbejde med 30 km/t. ;-) Men så længe der bare ligger en smule sne her og der, så kan jeg sagtens tage den ud af garagen og benytte mig af den - det er ikke kun en sommerbil :-)

Kristian70k
Kristian70k Oct 30 '14

jo jo godt ord igen :) skrevet med et glimt i øjet :) håber du fik den vinkel med :)

LarsH
LarsH Oct 30 '14
Citat fra Polar

Når først du får din Tesla gider du ikke at køre i andre biler mere, har selv besluttet mig for at sætte min GT-R til salg selvom den klare 0-100 på 3,0 s. Min P85 vil jeg til en hver tid foretrække :-)

Nu har jeg haft den Ferrari i 6 år siden den blev leveret fra fabrikken og pt. har den rundet 121.000 km. Jeg har haft mange biler ind i mellem men ingen kan tage den køreglæde fra mig, som det italienske skidt giver mig :-) Det er min passion, jeg brænder for de italienske bilmærker.
Den er ikke hurtigere fra 0-100 km/t. end en P85D er men til gengæld får den mig stadig til at føle mig 10 år gammel igen, hver gang jeg sætter mig ind og drejer nøglen. Tesla'en giver en helt anden følelse, som ikke kan sammenlignes. Den er skide sjov og hightech ud over andet jeg har prøvet, men jeg får ikke samme 10 årige følelse indeni. Tesla'en er dog væsentlig sjovere, end de tidligere "vinterbiler" jeg har haft, det er der ingen tvivl om. Og jeg kommer nok også til at have den i mere end 6 måneder, som har været tilfældet med de andre, da den alligevel vækker visse følelser frem.

Jeg er imponeret af Tesla, det er jeg - men den får mig ikke til at skille mig af med den anden.

Forummets indlæg er redigeret af LarsH Oct 30 '14
Sider: « 1 2