Loading...
dk

Trafikmeldinger | Tesla Forum

Jenscva
Jenscva Dec 18 '19

Hvad gør i andre med trafikmeldinger? Følgende står i brugermanualen, men jeg synes ikke jeg kan se noget trafikikon på min miniplayer, når jeg hører radio. Har i andre den mulighed?

Fra brugermanual side 138: Der er adgang til trafikmeddelelser ved afspilning af FM- eller DABradio. Tryk på trafikikonet, som vises på Miniplayer, når radiokilden er aktiv, for at slå trafikmeddelelser til eller fra.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 18 '19

Danmark sender kun ud via fm så hvis du hører radio via DAB fungerer det ikke.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 18 '19

@selsoe, bruger det ikke selv da jeg bruger DAB signalet men ja det mener jeg bestemt det kan være.

Har flere gange oplevet på længere ture at gps omdirigerer grundet uheld på motorvej men når man over ruler og fortsætter er der ingen kø selvom den er rød på kortet. Ved skift til fm fik jeg oplyst der var ryddet op og alle spor åbne men det vidste teslaen ikke. Men i det daglige har du da ret.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 18 '19

Heller ikke mig, syntes heller aldrig det er fra det område man er i eller på vej til. Det burde kunne laves mere intelligent og via DAB som et tilvalg.

MOS
MOS Dec 18 '19
@selso Hvis du ikke orker at høre på det, så slå det da fra. Men der kan også komme relevante trafikmeldinger, såsom at der ligger noget vraggods på kørebanen eller der holder en havareret bil halvt ude i overhalingsbanen. Det resulterer ikke altid i kødannelse og røde striber på kortet. Men det er alligevel en god sikkerhed at vælte opmærksom på sådanne forhindringer.
PeterE
PeterE Dec 18 '19
Der burde nok ikke være så stor forskel på TMC og på trafikmeddelelserne i radioen - det er er bare. 

Jeg hører faktisk primært FM-radio af netop den grund og på mine motorveje rundt om Kbh er det tit rart at kunne styre udenom problemet. 

Det er mega ærgerligt, at Tesla ikke lader FM trafikmeddelelserne afbryde både DAB-radio og også Spotify. Teknisk burde det kunne lade sig gøre.
MOS
MOS Dec 18 '19
Citat fra PeterE  Det er mega ærgerligt, at Tesla ikke lader FM trafikmeddelelserne afbryde både DAB-radio og også Spotify. Teknisk burde det kunne lade sig gøre.

Netop! +1

Min gamle Audi kunne afbryde CD-spilleren, når der var FM trafikmeldinger i radioen. Det føles klart som et tilbageskridt, når man ikke kan høre musik fra andre medier, hvis man gerne vil have trafikmeldingerne.

AgentP
AgentP Dec 18 '19

Men Tesla'en afbryder da heller ikke på tværs af FM-båndet vel? 

Forstået sådan, at hvis man hører P1 på FM og der kommer en trafikmelding på P4, så afbrydes P1 ikke. Der det ikke korrekt? 

For så er konklusionen vel, at trafikmeldinger slet ikke virker, men du bare kan lytte efter på P4, hvis du vil høre det. 

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 18 '19

Jo hvis du hører P3 fm afbrydes det af meldinger fra P4 

Jenscva
Jenscva Dec 18 '19

Det var det der lidt var min pointe. Jeg kan ikke få det til at virke i min M3 LR AWD. Og som jeg skrev tidligere, skriver Tesla i manualen, at der et trafikikon på miniafspilleren, hvor man kan slå det til og fra. Sådan et ikon har jeg bare ikke(ellers har jeg måske brug for en synstest). Der står også, at det virker på både FM og DAB og jeg har prøvet at være på begge uden at finde et ikon eller høre trafikmeldinger.

Er der nogen, der kan poste at billede af, hvor det ikon befinder sig?

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 18 '19

Nu ved jeg ikke hvordan det virker i M3 så der må en anden lige svare dig.

mht hvad der står i manualen at det virker på DAB hjælper ikke så meget når Danmark ikke sender det ud på DAB som andre lande gør. Manualen er nok mere generel og ikke tilpasset SÅ meget.

MOS
MOS Dec 19 '19
Citat fra Jenscva

På min Model S ser det således ud:

Jenscva
Jenscva Dec 20 '19
Citat fra MOS
Citat fra Jenscva

På min Model S ser det således ud:

Tak, MOS. Jeg tror desværre, de har glemt det ikon på model 3 ;) 

PeterE
PeterE Dec 20 '19

Kig på side 134 i TM3 brugermanualen: 

https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_en.pdf 

Der står - med ikon og alting - at: 

'Traffic announcements can be heard when playing FM, or DAB radio. To turn traffic announcements on or off, touch the traffic icon that displays on Miniplayer when the radio source is active'

Underligt nok, det med DAB tror jeg ikke på :)

Jenscva
Jenscva Dec 20 '19
Citat fra PeterE

'Traffic announcements can be heard when playing FM, or DAB radio. To turn traffic announcements on or off, touch the traffic icon that displays on Miniplayer when the radio source is active'

Hej Peter
Det er det samme som jeg skriver som det allerførste i mit indlæg - bare i den danske manual på side 138 ;)  Jeg kan stadig ikke se noget ikon nogle steder.

PeterE
PeterE Dec 20 '19
Citat fra Jenscva
Citat fra PeterE

Hej Peter
Det er det samme som jeg skriver som det allerførste i mit indlæg - bare i den danske manual på side 138 ;)  Jeg kan stadig ikke se noget ikon nogle steder.

Hov, beklager :)