Loading...
dk

Planlagt ladning på offentlige standere | Tesla Forum

PeterE
PeterE Dec 22 '19
Jacob, det er jeg faktisk 100% enig i. Bare folk flytter bilen igen når de kan. Så den næste kan komme til. Ingen forlanger det umulige.
HJJ
HJJ Dec 22 '19
Fint
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 22 '19

Hvis du ankommer med 20 km og har 150 hjem har du vist glemt at lade der hjemme!

Hvis du ladede hjemmefra havde du ikke behøvet at blokere en stander en hel dag.

kzil
kzil Dec 22 '19

Hold da op, sikke en diskussion. 

Jeg skulle nok have nævnt konteksten, så blodtrykket ikke røg helt til vejrs :)

Vi taler ikke om en stander ude i byen. Jeg bor i lejlighed, så jeg kan ikke "lade hjemme". Men i vores parkeringskælder i ejendommen har vi 6 E.ON-udtag. De er ALDRIG optagede alle sammen. 2 gange om ugen, når jeg kommer hjem fra arbejde, sætter jeg bilen til. Ja, jeg kunne så vælge, at sætte vækkeuret til 00:30, når den er ladet færdig ved 11 kwh/t og gå ned, frakoble og flytte bilen. Eller jeg kan vælge at lade den stå til om morgenen kl. 7, når jeg kører igen. Jeg vælger det sidste – det synes jeg ikke er urimeligt. Og det er derfor, jeg hellere vil lade langsomt, så batteriet er varmt-ish om morgenen, end at lade først på natten for derefter at lade bilen køle ned resten af natten.

Jeg går 100% ind for, at vi alle skal kunne komme til og jeg ville aldrig kunne finde på at blokere en stander i byen, eller hvis der var andre, der skulle til. Men det er – heldigvis – slet ikke tilfældet her.

Forummets indlæg er redigeret af kzil Dec 22 '19
Ice2EV
Ice2EV Dec 22 '19

Fair nok. Men hvorfor benytter du ikke bare "scheduled departure" så den lader og varmer til du skal afsted?

Umiddelbart så kunne man jo komme med argumentationen at de fleste andre producenter ikke leverer biler der kan aftale 11 kW vekslestrøm, så de holder på de offentlige længere alligevel.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 22 '19

Kzil, det er fint du nævner det men det var egentlig møntet på Jacobkbh som åbenbart har det rart med at være en kæmpe egoist. Godt at se han står rimelig alene med den holdning og måde at agere på.

KimT
KimT Dec 22 '19

Offentlige standere er IKKE åben for forskudt ladning.

Og "departure" er også sådan lidt "bob bob" - den er hardcoded til at slutte 5:30.

Jeg har prøvet 2 gange. Første gang var den sat til kl.07, og anden gang kl 08. Begge gange kunne jeg se at ladningen sluttede 05:30 - og det er også hvad jeg kan læse mig frem til på reddit (skal også have prøvet at sætte den til kl 09). Musk mener åbenbart ikke man skal belaste "the grid" i spidsbelastning perioden som er efter kl 06.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 22 '19
JacobKbhS
JacobKbhS Dec 22 '19
Skal da love for, at der er gang i det gode julehumør herinde ;-) Kære HemligNemlig - du går automatisk ud fra, at jeg har adgang til ladning på min hjemmeadresse. Det kan jeg så venligt oplyse, at det har jeg ikke.

At du kalder mig for en egoist, fordi jeg gerne vil oplade min bil, mens jeg er på arbejde - tjaa, det lyder en smule hult i mine ører. Ønsker dig en glædelig jul med håbet om flere, der lader en hel arbejdsdag ved 16 A fremfor 8 A ;-)

Mvh
HJJ
HJJ Dec 23 '19
Jeg syntes det er flot at det offentlige kan stille opladere op i Kbh. til egoisterne.
PeterE
PeterE Dec 23 '19
Citat fra HJJ Jeg syntes det er flot at det offentlige kan stille opladere op i Kbh. til egoisterne.
Slap nu af (!) 
JacobKbhS
JacobKbhS Dec 23 '19
Tråden, der bliver ved med at give ;-)

HJJ - er det egoistisk at optage en ladeplads for at lade? I så fald har jeg misforstået konceptet...

Og til din orientering er det ikke det offentlige, der stiller ladestandere op. Det er E.On og Clever.
Forummets indlæg er redigeret af JacobKbhS Dec 23 '19
HJJ
HJJ Dec 23 '19
Nej da, kun hvis man holder længere end nødvendigt. Nedsætter ladehastighed eller ikke flytter bilen når den er opladet.
JacobKbhS
JacobKbhS Dec 23 '19
Og så er vi tilbage ved mit oprindelige udsagn om, at man ikke nødvendigvis har mulighed for at flytte sin bil i løbet af sin arbejdsdag. Og sådan er det.
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 23 '19

Selvfølgelig kan og bør du flytte bilen istedet for at blokere en hel dag. 
Du kan umuligt være så vigtig at du arbejde 8 timer uden en eneste pause.

Og ingen hjemmelader heller, virker da ikke gennemtænkt det du har gang i og ja super egoistisk 

Sjovt du deler dine handlinger herinde, som du kan se er der heldigvis ikke ret mange der tænker eller handler som dig.

Ice2EV
Ice2EV Dec 23 '19

@HemlinNemlig

Personligt benytter jeg kun offentlige ladere på langture, og sjældent.

MEN der er nogen af os der ikke har en fast pind at sidde på. Eks På mit arbejde kan jeg parkere måske 15-20 forskellige steder i vores arbejdsområde som strækker sig over 200 km, og så kan jeg nå 200 km væk fra bilen inden arbejdsdagen er slut og rejser tilbage til bilen, måske endda ikke samme dag.

Nogengange tager jeg en firmabil, men kan også parkere ved opgaven og blive transporteret af kunden. 

JacobKbhS
JacobKbhS Dec 23 '19
Haha, HemligNemlig, elsker at du ved hvor lidt vigtig jeg er ;-) Hele landet er min arbejdsplads, kører typisk ud til en kunde i København, for herefter at blive transporteret til en location, ofte i en helt anden del af landet. Herefter retur til kunden i København og dernæst hjem. Jeg gætter på, at du har en fast arbejdsplads (lucky bastard!), hvor du har mulighed for at flytte bilen i en frokostpause fx. - men så priviligerede er ikke alle.

Har såmænd forsøgt at få etableret hjemmelader i min p-kælder, men grundejerforeningen stiller sig på hælene. Så det er desværre ikke en mulighed pt.

Så selvom jeg gerne ville undgå opladning ved offentlige ladestandere (så der er bedre plads til din klatladning), er det en umulighed som tingene er nu :-)
Forummets indlæg er redigeret af JacobKbhS Dec 23 '19
HJJ
HJJ Dec 23 '19
Fed undskyldning for at spærre!
God jul også til dig!
JacobKbhS
JacobKbhS Dec 23 '19
Jeg har intet at undskylde for - det er snarere en forklaring. At holde på en ladeplads for at lade giver bare fantastisk god mening i min verden. Måske jeg står alene med det synspunkt ;-)

Men diskussionen er vigtig. Ikke mindst her fra 1/1 2020, hvor elbiler kan parkere gratis i København. Det vil uden tvivl skabe endnu mere run på ladepladserne i city. Og endnu flere elbiler, der parkerer på pladserne, uden at være sluttet til standeren.
HJJ
HJJ Dec 23 '19
Det er da godt!
Forummets indlæg er redigeret af HJJ Dec 23 '19
PeterE
PeterE Dec 23 '19
Dejligt at julefreden er ved at sænke sig over teslaforum også :) 

Og husk ny at det her problem bliver både større og mindre: Der kommer flere og flere el-biler, også i byerne. Til gengæld kommer der flere og flere ladepladser - OG virksomheder med mere end vistnok 25 p-pladser skal inden længe have ladepladser. 

Sider: « 1 2