Loading...
dk

Nu kan man tilkøbe performance boost til LR AWD :) | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
PulsedriverDK
PulsedriverDK Dec 19 '19

Har lige fået mail fra Tesla. ca. 13500,- for en voldsom performanceboost.

P85DK
P85DK Dec 19 '19

Det er billig tuning :-)

voigt1
voigt1 Dec 19 '19
Citat fra BOF

Det er da helt vildt fedt!

0.5 sek.  - der er langt til Performnace - men dog et skridt på vejen. Så hvis det 13000 pr. 0.5 sekund kan det jo løbe op :-)
Windwards
Windwards Dec 19 '19

Jeg syntes sku det er for plat!

Tesla ville kunne få mere goodwill ved at komme den i en gratis update og finde noget andet at sælge som giver reel værdi for kunderne.

13500 kr for at komme et halvt sekund hurtige frem er, som nævnt, for plat.

NikolajK
NikolajK Dec 19 '19

Er standard tiden ikke nede på 4,3 sekunder og det mener jeg endda var før vi fik sidste 5% performance boost.

TUX
TUX Dec 19 '19

Ja, Tesla, 13500,- kr for at komme 0,5 sek. hurtige fra 0-100 km, i må da have en dårlig smag i munden :-s

voersaa
voersaa Dec 19 '19
Citat fra NikolajK

Er standard tiden ikke nede på 4,3 sekunder og det mener jeg endda var før vi fik sidste 5% performance boost.

Jo, men det lader til at Tesla stadig forholder sig til de gamle tider, lidt forvirrende. Fra den anden tråd hvor det har været diskuteret.

"De første målinger er så småt begyndt at dukke op og det ser pænt ud. De ligger sig ikke meget langt fra standard Performance (inden de 2 x 5% update). Groft sagt bør det give 3,7 sek og 3,9 sek fra 0 - 100 km/t for rolling og non-rolling.

https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/screenshot_20191218-205818-png.489861

/ "

P85DK
P85DK Dec 19 '19

@Windwards - du er jo tydeligt ikke målgruppen hvis du mener at det bør være gratis at få en forbedring på 0,5s når den allerede er så hurtig.

Hvis du fortalte enhver porsche ejer at de for små 13.000 kr. kan skærer 0,5s af deres omkring 4,5s eller hvad det nu måtte være, så ville de købe med det samme.

Fair nok at de ikke bare giver det væk.

Hvis du ikke mener det har værdi, så er der heller ingn grund til at de skal give dig det gratis

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 19 '19
voersaa
voersaa Dec 19 '19

Må indrømme at jeg har en ben i hver lejr i forhold til dette. Rationelt set giver det ikke mening at smide 13k efter 0,5 sekund men biler har ofte en tendens til at være noget emotionelt. Jeg er efterhånden kommet over den første accelerationssyge men det kunne være sjovt med "lidt mere" selvom jeg sjældent bruger det (måske mere relevant til sommer). 

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 19 '19
En forbedring på ca 10%, når man er nede i de tider, det er enormt meget. Og virkelig billigt i forhold til køretøjer med lign. 0-100 tider.
Windwards
Windwards Dec 19 '19
Citat fra P85DK

@Windwards - du er jo tydeligt ikke målgruppen hvis du mener at det bør være gratis at få en forbedring på 0,5s når den allerede er så hurtig.

Hvis du fortalte enhver porsche ejer at de for små 13.000 kr. kan skærer 0,5s af deres omkring 4,5s eller hvad det nu måtte være, så ville de købe med det samme.

Fair nok at de ikke bare giver det væk.

Hvis du ikke mener det har værdi, så er der heller ingn grund til at de skal give dig det gratis

Min tanke var at Tesla kunne have fået mere værdi ud af at gøre sine kunder glade ved at få et performance boost i sine gratis updates :) - Det var ikke et spørgsmål om at jeg ville have det gratis. Min M3 er åndsvagt hurtig som den er nu ;)

Kører i chill mode for ikke at få ondt i nakken hele tiden. :O)

Twinauto
Twinauto Dec 19 '19
Performance ligger vel nu på 3,1-3,2 efter de 5%, passer også fint med de opnåede tider i US 0-60 mph på 2,9, men ingen Teslasider er opdateret. Jeg kan dig på ingen måde forstå holdningen om st boost burde være gratis bare fordi det er software - prøv at ringe til en forhandler sf C4 regnskabsprogram og be' om en gratis udvidelse eller gratis modul
Forummets indlæg er redigeret af Twinauto Dec 19 '19
PeterE
PeterE Dec 19 '19
Tjah, det er vel både og: 
- en ok deal og noget for pengene
- samtidig vel ‘gratis penge’ for Tesla, da de blot fjerner en softwarebegrænsning på bilerne.
PeterE
PeterE Dec 19 '19
Citat fra Twinauto Performance ligger vel nu på 3,1-3,2 efter de 5%, passer også fint med de opnåede tider i US 0-60 mph på 2,9, men ingen Teslasider er opdateret. Jeg kan dig på ingen måde forstå holdningen om st boost burde være gratis bare fordi det er software - prøv at ringe til en forhandler sf C4 regnskabsprogram og be' om en gratis udvidelse eller gratis modul
Twin, jeg vil normalt give dig ret - men ikke i denne. Tesla har ikke leveret noget ekstra soft- eller hardware. De løfter blot en begrænsning som 100% lå i softwaren. Som jeg forstår det. 
Husk at ringe til forsikringen...stigningen i præmien er måske langt større :(
P85DK
P85DK Dec 19 '19

Der bør ingen påvirkning være på forsikringen, det er nok mere er en ændring af moment kurve end decideret effekt

Selvfølgelig skal det koste penge, da der alt andet lige er en større risiko for garantiforpligtigelser hos Tesla

fmm1000
fmm1000 Dec 19 '19
Til alle jer, der syntes opgraderingen skulle være gratis.
Tænk, hvis I havde købt en performance og så dem, der havde sparet ved at købe en nonp fik gratis flere hestekræfter, så den kom nærmere en p. Så ville p-ejere nok blive liiiidt sure :-).
voersaa
voersaa Dec 19 '19

Tror det er begrænset med person som mener det skal være gratis, det er nok nærmere et spørgsmål om hvad man mener det skal koste. Personligt syntes jeg at 13k er i den højere ende af hvad jeg er klar til at betale. Tror jeg venter til foråret for at se om de flytter lidt på prisen. Det er set før at der rykkes på priserne op til kvartalsluk.

Ice2EV
Ice2EV Dec 19 '19

Ville hellere have en delvis opgradering til FSD. FSD lite som man kunne kalde det. eks skiltegenkendelse som blev linket til autopilot. Skiltegenkendelse som snart er standard på en hvilken som helst mini bil, Polo, Fiesta, Focus, Golf til noget under halv pris. 

jramskov
jramskov Dec 19 '19
Citat fra PeterE Tjah, det er vel både og:  - en ok deal og noget for pengene - samtidig vel ‘gratis penge’ for Tesla, da de blot fjerner en softwarebegrænsning på bilerne.

[Citation needed]
;-) 

P85DK
P85DK Dec 19 '19
Citat fra fmm1000 Til alle jer, der syntes opgraderingen skulle være gratis.
Tænk, hvis I havde købt en performance og så dem, der havde sparet ved at købe en nonp fik gratis flere hestekræfter, så den kom nærmere en p. Så ville p-ejere nok blive liiiidt sure :-).

Du mener det der skete med 85D og P85D i for små 4,5 år siden ;-) Der var nogle som blev glade og nogle der blev sure - sjovt nok var der en stor korrelation mellem om man var glad eller sur og hvilken bil der holdt i garagen ;-)

Sider: 1 2 3 »