Loading...
dk

Er der reelt plads til 7 personer i en Tesla? | Tesla Forum

Teammortensen
Teammortensen Oct 27 '14

Jeg havde fornøjelse af at være i selskab med en Tesla i et par timer tidligere på året. Jeg var solgt med det samme og fik tilmed fruen i huset med på en køretur. Jeg vidste, at det strategisk, ville være det bedste træk, hvis det overhovedet skulle komme på tale, at skifte vores nuværende bil ud. 
Vi er en familie på 7 personer og kører pt i en Mercedes Viano. Fruen er i princippet overtalt og stemt på en Tesla S, men er dog meget betænkelig ved, om vi reelt kan være i en Tesla S...? Vores børn er henholdsvise 14, 12, 8, 3 og 1år gamle. 

Det er jo sjældent vi alle er på tur, men det sker jo indimellem. Jeg kan se, at det nu er muligt at sætte anhængertræk på bilen (?), hvor en Thuleboks ville være en mulighed til grej og/eller en boks på taget.

Håber der er en stor-familie, der har lyst til at dele lidt erfaringer.

På forhånd tak.
mvh. Thomas   

TBElvogn
TBElvogn Oct 27 '14
Hej. Det må være her far til 3 kommer banen. Vi er 5 i familien. Ungerne er 1,5 år 4 år og 6 år.
Vi kan fint være i vognen. Har også bagud vendte børne sæder. Vi har været på tur med tillæg af svogers 2 unger på 4 år og 6 år. Og med klapvogn i frontrummet. Så ialt 7 personer. Det dur kun til kørsel i nærområdet....tror jeg.
Der er h seler i bag. Så jeres lille barn kan ikke sidder der... Så spørgsmålet er om jeres på 8 år er for stor til de bagudvendte sæder. Måske i skulle satse på en model X????
PS Model s er den bedste bil jeg nogen sinde har haft... S85(Den langsomme med næsten alt udstyr).
120281
120281 Oct 27 '14
Sæderne bag i er op til 36kg. Så en på 14 vejer måske mere. Syntes andet sted at have læst en grænse på 12 år. Men det med vægten er tessas egen Info.
DeaconWP
DeaconWP Oct 27 '14

Hej Team Mortensen. Jeg vil anbefale dig at overveje en X model istedet for.

Den kommer meget sandsynligt med option for rigtigt anhængertræk. med mulighed for enten boks eller rigtig trailer. 

Det bliver muligt at have en 3. sæderække som et tilvalg, hvor de store eller de mellemste børn sagtens kan sidde, mens de mindste sidder i barnestole på 2. række. Og så kigger alle fremad under kørslen.

X er sagen. Så skynd dig at reservere en. Så kan du måske får den sidst på året 2015.

PS. Jeg har ingen elbil endnu. Men en X er på vej.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 27 '14
Kiefer
Kiefer Oct 27 '14

Har selv børn på 2 og 4 som begge synes det er sjovt at sidde i de bagudvendte sæder. Kravet er at barnet ikke må være højere end 135cm da der ellers ikke er plads til hovedet. Enkelte har skrevet at deres børn kunne lide lidt af køresyge ved de bagudvendte, af samme årsag bruger vi dem også kun til korte ture. Men her den anden dag ved SC i Middelfart kom der en svensk Tesla hvor det bare "væltede" ud med voksne og børn, hvor de mindste havde siddet i de to bagerste, så det kan lade sig gøre.

Tesla er en fin bil i en relativ stor størrelse, men nogen Viano er den ikke når det kommer til antal personer, her ville jeg også hellere overveje en Model X som er en "rigtig" 7 personers.

/Martin

Som har en Tesla S med en X på vej :-)

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 27 '14
Teammortensen
Teammortensen Oct 27 '14

Vi var egentlig også mest opsatte på en Tesla X, men jeg synes projektet bliver ved med at trække ud... 

Jeg synes S-modellen er så super flot og det er reelt svært at se hvor meget mere albuerum man får i X-modelllen og ikke mindst leveringstidpunktet, som synes at trække mere og mere ud. Tilmed er prisen stadig ubekendt på X‘eren.

S-modellen er ikke blevet mindre interessant efter deres dual-motor lancering, så jeg hælder stadig mest til denne, hvis vi kan være i den... 

Forummets indlæg er redigeret af Teammortensen Oct 27 '14
Bianco
Bianco Oct 27 '14
Du skal helt klart prøve m hele familien i bilen inden du køber en S, men jeg tror sagtens det kan virke for jer.
Hvis du tager en X burde du være på den sikre side.
Min 6 årige vil hellere sidde i bagagerummet end bagsædet, også på +1 time ture.
Teammortensen
Teammortensen Oct 27 '14

Vi var forbi SC Amager i forbindelse med en Københavner-tur tidligere på året, men de havde desværre ikke en S-model med 7 sæder vi kunne prøve. 

Vi er naturligvis nødt til at se, om vi kan være i bilen, inden vi bestiller, så skulle der være en jysk Tesla S ejer med 7-sæder, der ved lejlighed vil lade os afprøve pladsen, så vil vi sætte stor pris på dette. Vi bor i Hjørring, men er indimellem i Skanderborg... 

TwoChops
TwoChops Oct 27 '14
Vi har børnesæder i vores P85. Ungerne elsker at sidde der i deres "eget værelse".
Grænsen for, hvornår man bliver for stor til 3. række ligger nok omkring 135-140 cm.
Vi bor i Hadsund, og vil meget gerne vise Tesla med 7 sæder frem. Send evt PM.
egernmus
egernmus Oct 28 '14

Vores 9-årige er for høj til at sidde bagi, men de to små på 6 og 3 sidder fint deromme. Som en tommelfingerregel vil jeg sige, at de kan sidde der fra ca. 3 til 8 år, så hvis jeres regnestykke skal gå op, må din 8-årige ikke være ret høj, så han/hun kan sidde deromme i 2 år, indtil den 1-årige bliver stor nok til at rykke der om. Jeg gætter på, det kommer til at knibe....

Mvh Eva