Loading...
dk

Link fører pofil med bluetooth | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 27 '19

Hej gutter.

Når nu fører profil er linket til sæde stilling og varme såvel som stilling på rat og spejle.

Det ville også være rart hvis førerprofilen blev linket til telefonen på personen der sidder i førersædet. Alle andre kan jo bare tage telefonen hvis den ringer.Nåh ja det kan føreren da også, men det kan koste uforholdsvis meget.

OmeletKongen
OmeletKongen Dec 28 '19
Citat fra Ice2EV

Det ville også være rart hvis førerprofilen blev linket til telefonen på personen der sidder i førersædet.

Er det ikke allerede sådan? Ikke, at det virker hver gang, men:

Side 48 i https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_da.pdf:

Sådan tilknyttes en førerprofil til en nøgle 

Du kan tilknytte en førerprofil til en nøgle (eller nøgler) for at tillade Model 3 at vælge den korrekte førerprofil automatisk, når den tilknyttede nøgle registreres, mens du nærmer dig bilen og åbner døren. For at tilknytte en førerprofil til en nøgle, skal du først sikre dig, at du benytter dig af den ønskede førerprofil. Naviger til Controls > Locks, og tryk på +- ikonet. Du kan tilføje en godkendt telefon, et godkendt nøglekort eller en godkendt bilnøgle ved at følge instruktionerne på skærmen. Når parringen er afsluttet, skal du trykke på førerikonet for at tilknytte nøglen til den ønskede førerprofil. Navnet på førerprofilen vil blive vist under nøglen for at angive, at den er tilknyttet.

Ice2EV
Ice2EV Dec 28 '19

Jo det er rigtigt, men måske jeg fik formuleret mit ønske ringe.

Når jeg sætte mig i førersædet, så stiller den sædet til mig. Men af og til så vælger den at hoppe på fruens mobil, når hun hopper ind på passagersædet først. 

I disse tilfælde må jeg så trykke på min profil, det er acceptabelt nok at vognen kan få det galt i halsen, når nu hun kommer først til møllen. 

Men selvom jeg manuelt trykker til min profil, så forbliver hendes mobil tilknyttet håndfri. Men hun er i passagersædet jo ikke lovformeligt bundet til ikke at måtte tale i håndholdt mobil.

Den gør det også af og til selv om den har sat min profil på sædet, og fruen entrerer vognen.

Det irriterer mig grænseløst, for den anden vogn vælger også konsekvent at logge op på hendes hvi vi kommer samtidig. Jeg har prøvet at ændre navne på mobiler således min kommer først i alfabetet, jeg har prøvet at slette hendes ,og re-connecte efter navneændring. Men lige lidt hjælper det.

Nu er det bare oftetest min der ringer med arbejdsrelateret opkald, og hendes der bare ligger i hendes taske.

MOS
MOS Dec 28 '19

Mon ikke det drejer sig om først til mølle? Dvs. hvilken mobil, bilen først registrerer? Det kan være, at din mobil giver svagere signal, så du skal lidt tættere på. Eller måske har du den i venstre lomme, så den vender væk fra bilen, når du sætter dig ind på førersædet, mens fruen holder sin taske tæt på bilen og smider tasken ind først, før hun sætter sig ind på passagersædet.

Ice2EV
Ice2EV Dec 28 '19

Ja det kunne man tro, men det var samme tilfælde da hun havde en 5S og jeg en 6S. Da jeg skiftede min 6S til en 7, fik hun 6S. Da jeg skiftede fra 7 til 8 fik hun min 7. 

Jeg er ved at tro at bilerne diskriminerer mig!     MEETOO!!