Loading...
dk

Eon drive gråt ikon | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Dec 29 '19
Hej

Jeg er ved at planlægge en tur til klitmøller nu her, og der er godt småt med ladere deroppe(jo der er en 11kw I Thisted) . 

Jeg har dog fundet en eon 50kw på vejen(circle k, Holstebrovej, Herning, men på min app er den "grå". Er der nogen som ved hvad dette betyder? 

MOS
MOS Dec 29 '19

Mon ikke det betyder, at den er i brug (optaget)?

Vildgut
Vildgut Dec 29 '19
Jeg tænkte det faktisk... At det er alt Optaget. Men kunne ikke Google mig til det og ville gerne være sikker... 
Ice2EV
Ice2EV Dec 29 '19

Der er EON lader i Hurup, ca 300 meter fra hovedvejen fra Thisted til Struer. mener der er 2 x 11 kW.

Dertil er der 6 hvoraf 1 er i brug just n,  i Nykøbing Mors på Jernbanevej.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 29 '19
Vildgut
Vildgut Dec 29 '19
Hej igen

Tak for input. 

Jeg kan godt finde nogle 11 kW... I Thisted og omkring. Men vil helst undgå at holde flere timer uden for klitmøller, ellers Kan jeg jo bare trække en mormor fra sommerhuset :D derfor jeg tænkte på lige at fylde på på vejen der med 50kw.
bskaarup
bskaarup Dec 29 '19

Ifølge plugshare er der 11 kw eon lader i Klitmøller.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Dec 29 '19
Vildgut
Vildgut Dec 29 '19
Jeg har ikke prøvet plugshare... Den siger der er en eon I klitmøller? Hvorfor vises den så ikke i eon drive appen :S!? 

bskaarup
bskaarup Dec 29 '19
Citat fra Vildgut Jen siger der er en eon I klitmøller?

Ja prøv at klikke på linket i mit første svar (#6).

Underligt at den ikke vises. Ring evt. til eon og spørg. Jeg har selv oprettet denne eon lader. Den er heller ikke på eons kort.

Vildgut
Vildgut Dec 29 '19

Ja tak for info, jeg så den godt på din plugshare link, så håber den er der:)! Kan jeg så bare swipe med mit eon kort og så fylde el på dyret?

Den eon drive app, er generelt ringe...jeg prøver at spørge dem, hvis jeg ellers kommer igennem.

Tak for hjælpen:)

PeterE
PeterE Dec 30 '19
Forklaring af ikonernes farver kommer her, fundet inde i appen :)))

PeterE
PeterE Dec 30 '19

Og der er både Clever og EON i Klitmøller, bare der også er vind :)))

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 30 '19
Vildgut
Vildgut Dec 30 '19
Quote from PeterE Forklaring af ikonernes farver kommer her, fundet inde i appen :)))

Hej Peter, og jeg troede jeg havde checket appen... Well sorry :D så var den åbenbart deaktiveret igår... Men nu er den grøn igen. Anyways vil jeg nok bare prøve den eon ved rosen. Selvom den ikke figurerer i appen... Skal jeg abre swipe mit eon kort som normalt og så kan jeg fylde den hvide pony op? 
Vildgut
Vildgut Dec 30 '19

Så bliver der ladet ved klitten. 

Den kan senest tjekke ud efter 8 timer(4.30)...  som ved hvad der sker hvis jeg nu først henter bilen senere end det... Fx kl 7? 
MOS
MOS Dec 30 '19
Citat fra Vildgut Den kan senest tjekke ud efter 8 timer(4.30)...  som ved hvad der sker hvis jeg nu først henter bilen senere end det... Fx kl 7? 

Kl. 4.30 præcis vil den låse ladestikket fast til bilen, så du ikke kan slippe derfra. Straks derefter vil den begynde at suge al strømmen tilbage fra bilens batteri (dette koster sikkert ekstra 8,5 kr/kWh) og sende energien ud på nettet. Du kan intet gøre, for stikket sidder uhjælpeligt fast! Dette vil så fortsætte, indtil batteriet er tømt fuldstændig inkl. brick protection og det hele. Afslutningsvist vil den så i ét kraftigt stød forsøge at lade al energien tilbage i bilen endnu engang i et forsøg på at brænde bilens onboard lader af (dette koster så igen 8,5 kr/kWh, men bare rolig - selvom energistødet er meget effektfuldt ligesom et lyn, så er det så kortvarigt, at det ikke løber op i ret mange kWh). MUHAHAHAHAHA.... ;->

/S

Håber du nyder dit ophold i Klitmøller :-)

Og godt nytår til jer allesammen!!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 30 '19
Vildgut
Vildgut Dec 30 '19
Hahahaha... Det var lidt noget I den stil jeg havde frygtet. 

Godt nytår =)