Loading...
dk

Kan kun lade til 22% - hjælp! | Tesla Forum

YESTES
YESTES Dec 29 '19

Bilen: 85D årg. 2015/6 kørt ca. 180.000 km. Jeg lader ca. 20% på supercharmerende og ca. 80% på Clever, som regel med mit eget kabel. Lader mest til 80% men før langture til 100%. Har ikke ladet bilen stå med hverken 100% eller 2-3% så jeg har behandlet mit batteri pænt.

Problem: I går eftermiddags kom der en uhyggelig melding: “Maximum battery charge lever reduced” samt et forslag om at bestille service....

 I dag forsøgte jeg så at lade på en clever stander og bilen vil kun lade til 22% ! Så stopper den. Jeg har lige kontrolleret batteri kølervæske niveau, det er helt ok.

Jeg har i et par uger afvist seneste opdatering (40.2.3) men her i nødens stund satte jeg den så til at opdatere. Efter 2 timer var den kommet 10% .... med opdateringen.

Det lykkedes mig at lave reset på den store skærm og bilen kunne så køres hjem. Jeg ville ikke så gerne have den stående på ladepladsen nytårsaften.

Nu holder bilen så her udenfor mit hus med 21% strøm på batteriet og vil ikke lade højere.

Gode råd, ideer eller nogen der har oplaget det samme?  

 

 

 

 

 

Twinauto
Twinauto Dec 29 '19
Se at få den opdateret, lad den stå, natten over og se så hvad der sker. Jeg ved godt at nigen lever wt nauvt hpb ved ikke at opdatere, meb det er dømt til at give problemer eller Tesla opdaterer den ved færste givne lejlighed - kunne hænge sammen de nye opdateringer som begrænser ladehastighed...
YESTES
YESTES Dec 29 '19

Hej Twinauto 

Det prøver jeg i øjeblikket men der sker intet stadig kun 10 % opdateret  og der bliver den åbenbart hængende. Jeg håber da ikke at der er en sammenhæng mellem ikke at opdaterer og så dette.... vh Yestes

 

 

KimT
KimT Dec 29 '19

Ring til Tesla. De kan vel lave en remote diag.

Lige for tiden tror jeg da at det bedste der kan ske er at batteriet ryger. Så kan man da håbe at de nye batteri kan lader hurtigere, og har en bedre range.

YESTES
YESTES Dec 29 '19

Ja, det bliver jeg nok nød til, opdateringen flytter sig slet ikke, stadig 10%...

Skriver en Update når jeg ved noget.

Vh yestes

P85DK
P85DK Dec 30 '19

Lyder som et 'nyt' batteri på garantien. Ubelejligt, men omkostningsfrit for dig.

KimT
KimT Dec 30 '19

Og lad os ikke håbe at problemer med opdateringen skyldes defekt MCU1.......

PeterE
PeterE Dec 30 '19
Og bilen er pt koblet til et fungerende netværk? Lav evt internetdeling på din mobil og connect den dertil.  
 
Og ja, alle krydser fingre for at din MCU ikke er defekt.
YESTES
YESTES Dec 30 '19

Tak for jeres gode tilbagemeldinger. Jeg har nu prøvet ladning fra tre forskellige kilder og med tre forskellige kabler (dog ikke SC) samme resultat, samt kørt 40 km så batteriet ikke er helt koldt. Lader lige nu med kun 5kw (ved 18% charge) fra en Clever stander hvor jeg normalt får 11kw. Der er batterikølervæske og pumpen kører fint og jeg kan også mærke at der er varme i et af rørene fra pumpen. Det må være det er opvarmer batteripakkerne. Mit 12 volt virker fint.

Bilen kan heller ikke accelerere særlig meget og der er gule markeringer rundt om “powermeteret”

Jeg kan jo ikke udelukke noget men hvorfor tror PeterE at det kan være MCU? Alt andet virker jo fint og problemet med MCU er vel at kortet overskrives så der ikke kan lagres? Eller hvad mener du?  

Ja, jeg har netværk og også et hotspot - hjælper ikke på opdateringen. 

Kontaktede Tesla i dag, som altid meget hjælpsomme, men de kan ikke umiddelbart kende fejlen og de sædvandlige tricks er alle sammen prøvet (re-set, bremsetryk, power off, osv...). Jeg kan under alle omstændigheder ikke få noget hjælp før efter nytår så jeg er super ærgelig, da jeg skal bruge bilen hver dag.

Godt nytår til alle herinde. YESTES

 

 

 

 

 

 

KimT
KimT Dec 30 '19

Det med skærmen var basseret på at den åbenbart ikke vil opdatere.

PeterE
PeterE Dec 30 '19
Citat fra YESTES

Tak for jeres gode tilbagemeldinger. Jeg har nu prøvet ladning fra tre forskellige kilder og med tre forskellige kabler (dog ikke SC) samme resultat, samt kørt 40 km så batteriet ikke er helt koldt. Lader lige nu med kun 5kw (ved 18% charge) fra en Clever stander hvor jeg normalt får 11kw. Der er batterikølervæske og pumpen kører fint og jeg kan også mærke at der er varme i et af rørene fra pumpen. Det må være det er opvarmer batteripakkerne. Mit 12 volt virker fint.

Bilen kan heller ikke accelerere særlig meget og der er gule markeringer rundt om “powermeteret”

Jeg kan jo ikke udelukke noget men hvorfor tror PeterE at det kan være MCU? Alt andet virker jo fint og problemet med MCU er vel at kortet overskrives så der ikke kan lagres? Eller hvad mener du?  

Ja, jeg har netværk og også et hotspot - hjælper ikke på opdateringen. 

Kontaktede Tesla i dag, som altid meget hjælpsomme, men de kan ikke umiddelbart kende fejlen og de sædvandlige tricks er alle sammen prøvet (re-set, bremsetryk, power off, osv...). Jeg kan under alle omstændigheder ikke få noget hjælp før efter nytår så jeg er super ærgelig, da jeg skal bruge bilen hver dag.

Godt nytår til alle herinde. YESTES

 

 

 

 

 

 

Og du er 100% sikker på at dit netværk virker og at bilen er på det rigtige netværk? For ellers bliver den faktisk bare hængende. Som nu. 
 
Og så skal jeg nok stoppe med at spørge, har bare på et tidspunkt hjulpet en herinde fra som stadigvæk havde den gamle router stående og så bliver bilen hængende der selvom der ingen forbindelse er til internettet. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 30 '19
KimT
KimT Dec 30 '19

Jeg har lige været ude og tjekke i bilen. BMS oplyser at avg. cell temp = 8,08C, og BMS Max. Charg = 7,78kW. Så jeg har sat den til at lade fra min 11kW boks. Som jeg skrev i et andet indlæg er der en der har observeret at batteriet ikke lader før det er over 8 grader, 

Her min ladekurve fra de sidste 15min. Temp skal åbenbart være over 10grader for at ville lade med 11kW - inden kl 14:06 ryger der kun 6kW i batteriet - så stiger den til 9kW hvor temp er ca. 11grader

YESTES
YESTES Dec 30 '19

Hmmm meget interessant!

Men jeg kørte ca. 40 km inden den blev sat til ladning....

VH Yestes

 

MOS
MOS Dec 30 '19
Citat fra YESTES

Bilen kan heller ikke accelerere særlig meget og der er gule markeringer rundt om “powermeteret”

Hvis du kigger på de gule markeringer, hvor meget er effekt/regen så begrænset til i kW (sådan ca.) på hhv. den positive og negative ende af skalaen?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 30 '19
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 30 '19

Det har 1000% ikke en snus at gøre med firmware, den begrænsning blev sat på i sommers og så længe siden er dét vel ikke siden du opdaterede.

Tror dit batteri er færdigt men det er næsten kun positivt.

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Dec 30 '19
YESTES
YESTES Dec 30 '19

MOS: de gule markeringer viser en begrænsning på ca +200 og - 25. Min regen virker heller ikke særlig stærk og jeg kan ikke acc. Særlig hurtigt.

RUNE2: Ja, det er samme meddelelse! Desværre er der ikke en slutning på historien.

HEMLIGNemlig: jeg tror heller ikke det har direkte med firmware at gøre og ja jeg har løbende opdateret bilen (desværre på nogle punkter, fint på andre...). Men jeg har også oplevet at problemer forsvandt efter opdatering. Ved den sidste havde jeg problemer med at bilen gik i “CAR OFF” og blev der meget længe efter jeg trådte på bremsen (flere minutter). Det forsvandt efter sidste opdatering. Min MCU1 er lige så sindssyg dårlig som jeres og det er en skandale at den ikke kan opgraderes! Men den kan stadig styre de fleste funktionen (men intet liv overhovedet i browseren). Du har måske ret i at det er en fejl det store batteri eller måske i styringen eller i en af de sensorer der måler tilstanden..... tak for ideer! VH Yestes

 

 

skinke
skinke Dec 30 '19
Citat fra YESTES

Bilen: 85D årg. 2015/6 kørt ca. 180.000 km. Jeg lader ca. 20% på supercharmerende og ca. 80% på Clever, som regel med mit eget kabel. Lader mest til 80% men før langture til 100%. Har ikke ladet bilen stå med hverken 100% eller 2-3% så jeg har behandlet mit batteri pænt.

Problem: I går eftermiddags kom der en uhyggelig melding: “Maximum battery charge lever reduced” samt et forslag om at bestille service....

 I dag forsøgte jeg så at lade på en clever stander og bilen vil kun lade til 22% ! Så stopper den. Jeg har lige kontrolleret batteri kølervæske niveau, det er helt ok.

Jeg har i et par uger afvist seneste opdatering (40.2.3) men her i nødens stund satte jeg den så til at opdatere. Efter 2 timer var den kommet 10% .... med opdateringen.

Det lykkedes mig at lave reset på den store skærm og bilen kunne så køres hjem. Jeg ville ikke så gerne have den stående på ladepladsen nytårsaften.

Nu holder bilen så her udenfor mit hus med 21% strøm på batteriet og vil ikke lade højere.

Gode råd, ideer eller nogen der har oplaget det samme?  

 

 

 

 

 

Jeg fik samme fejlbesked tilbage i februar. Den fik skiftet hw batteriet. Roadservice kunne næsten med 100 %procent sikkerhed sige det var batteriet der fejlede.
Det skete en søndag eftermiddag. Vi fik en lånerbil leveret hjemme mandag morgen. 
KimT
KimT Dec 30 '19

Men som Dieselosaurus skrev i "Så stod skærmen af" - Der er de sidste dage indleveret 7 biler med defekt MCU1- så ingen lånebil

skinke
skinke Dec 30 '19
Citat fra KimT

Men som Dieselosaurus skrev i "Så stod skærmen af" - Der er de sidste dage indleveret 7 biler med defekt MCU1- så ingen lånebil

Ok. Vi fik dengang en Mercedes fra eurocar Odense som låner bil. De kom med den på vores adresse og fejebladet den kom på tog vores ellert med til Tesla Århus. De fik er nyt batteri hjem. I alt havde vi låner bil 6 dage. 
Sider: 1 2 3 »